Το hypercar Tuatara της SSC εκθρόνισε το Agera RS της Koenigsegg.

Η κορυφή πλέον ανήκει σε έναν νέο βασιλιά, το hypercar SSC Tuatara. Το Σάββατο, 10 Οκτωβρίου, το Tautara των 1750 ίππων, έκανε παγκόσμιο ρεκόρ υψηλότερης ταχύτητας στη Νεβάδα. Με σχεδόν 533 km/h ανακηρύχθηκε το γρηγορότερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο. Το hypercar έκανε δύο περάσματα στη μεγάλη ευθεία της Νεβάδα, με το πρώτο στα 484,53 km/h και το δεύτερο στα 532,93 km/h και κατά μέσο όρο ταχύτητα σχεδόν 509 km/h. Ταχύτητες οι οποίες μετρήθηκαν με ακρίβεια μέσω GPS από 15 διαφορετικούς δορυφόρους και κατοχυρώθηκαν στο βιβλίο Guinness.

ssc-tuatara-2.jpg.183e3d351cd911e33999b3ae208093ed.jpg

Ο Jerod Shelby, ιδρυτής και ιδιοκτήτης της SSC Βορείου Αμερικής, είχε έναν μοναδικό στόχο για το Tuatara. Την ταχύτητα.

Όταν ξεκινήσαμε την ανάπτυξη του Tuatara το 2010, ο βασικός μας στόχος ήταν να σπάσουμε το ρεκόρ ταχύτητας με αυτοκίνητο παραγωγής. Είναι ένα ρεκόρ που, όπως μάθαμε το 2007 όταν σπάσαμε το αντίστοιχο ρεκόρ με το Ultimate Aero, ωθεί στα όρια κάθε στοιχείο του αυτοκινήτου και απαιτεί ο σχεδιασμός να είναι σχεδόν στην τελειότητα σε όλους τους τομείς του οχήματος.

Ο Shelby, ο οποίος παρεμπιπτόντως δεν έχει σχέση με τον οδηγό αγώνων Carroll Shelby, ξεκίνησε την SSC το 1998 στο Richland της Washington. Η εταιρία παρήγαγε το Ultimate Aero από το 2004 έως το 2013 και το 2007 το 6-λιτρο υπερτροφοδοτούμενο (supercharger) V8 μοντέλο πήρε τον τίτλο του γρηγορότερου οχήματος παραγωγής στον κόσμο με μέση τελική ταχύτητα τα 410 km/h. Το Aero διατήρησε τον τίτλο του για 3 χρόνια μέχρι την έλευση της Bugatti Veyron Spider το 2010, η οποία έφτασε τα 431 km/h μέσης ταχύτητας. Τίτλος που άλλαξε και πάλι χέρια όμως το 2017 όταν το Koenigsegg Agera RS έτρεξε με μέση ταχύτητα 447 km/h. Αν και η Chiron Super της Bugatti έχει φτάσει τα 490,48 km/h στην πίστα δοκιμών Ehra-Lessien της Volkswagen, η επίδοση δεν κατοχυρώθηκε επίσημα διότι αφορούσε μόνο την ταχύτητα προς τη μία κατεύθυνση.

Ο σχεδιασμός του hypercar της SSC ξεκίνησε με τον Shelby και τον πρώην σχεδιαστή της Pininfarina, Jason Castriota. Οι δυο τους ήθελαν να δημιουργήσουν ένα γρήγορο αλλά ταυτόχρονα όμορφο αισθητικά αυτοκίνητο. Με σχεδιασμό carbon fiber κατάφεραν να ρίξουν το βάρος του αυτοκινήτου στα 1.247 κιλά. Το Tuatara έπειτα παραδόθηκε στα χέρια της Podium Engineering, μία Ιταλική εταιρία αεροδυναμικής που συνεργάζεται με ομάδες της F1, με στόχο την υψηλότερη δυνατή μείωση της αντίστασης. Έπειτα από σχεδόν τρία χρόνια σχεδιασμού, το αυτοκίνητο είχε απόδοση αεροδυναμικής 37/63 τοις εκατό (μπροστά/πίσω)  σε ταχύτητες άνω των 241 km/h.

Για τον κινητήρα, ο Shelby συνεργάστηκε με τον Tom Nelson από την Nelson Racing Engines, γνωστός για τους ακραίους twin turbo κινητήρες, για να σχεδιάσει τον twin turbo κινητήρα V8 των 1750 ίππων. Όπως αναφέρει ο Shelby, εκτός από την απόδοση, ο ήχος του κινητήρα ήταν κάτι εξίσου σημαντικό. Ο ίδιος ήθελε έναν ήχο που να μην μοιάζει με τίποτα άλλο.

ssc-tuatara-3.jpg.7a03b02f23a81fa1df29b134359233c3.jpg

Το τρίτο και εξίσου σημαντικό κομμάτι του Tuatara, είναι το σύστημα εισαγωγής αέρα. Όπως επισημαίνει ο Shelby, οι θερμοκρασίες του αέρα είναι πιθανώς ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα είτε βρίσκεσαι σε πίστα αγώνων είτε προσπαθείς να σπάσεις ένα παγκόσμιο ρεκόρ. Το σύστημα εισαγωγής αέρα, το οποίο χρειάστηκε δύο χρόνια ανάπτυξης, μπορεί και διατηρεί τη θερμοκρασία του αέρα σε πολύ χαμηλά επίπεδα (9 βαθμούς Κελσίου χαμηλότερα από την εξωτερική θερμοκρασία), ανεξάρτητα πόσο γρήγορα πηγαίνει το αυτοκίνητο ή την θερμοκρασία του περιβάλλοντος.

Σε κάθε περίπτωση, η SSC σκέφτεται ήδη κάποιες μελλοντικές βελτιώσεις στον σχεδιασμό που θα μπορούσαν να επιτρέψουν στο αυτοκίνητο να τρέξει ακόμη γρηγορότερα, ενώ ο Shelby δεν αποκλείει στο μέλλον να δούμε και ένα ηλεκτρικό Tuatara. Αν και ο ίδιος παραδέχθηκε ότι με μία ηλεκτρική έκδοση θα είναι πολύ δύσκολο να πετύχει κάποιο αντίστοιχο ρεκόρ.

  • Like 16
  • Thanks 2