Εντούτοις, επιστήμονες από το πανεπιστήμιο του Warwick ανέπτυξαν ένα νέο τύπο αισθητήρα που καταγράφει τις εσωτερικές θερμοκρασίες στην μπαταρία. Όπως ανακάλυψαν, χάρις στον σένσορα, πιθανότατα μπορούν να μειώσουν κατά πέντε φορές τον χρόνο φόρτισης, χωρίς προβλήματα υπερθέρμανσης.
Η υπερφόρτιση της ανόδου μιας μπαταρίας λιθίου μπορεί να οδηγήσει σε συσσώρευση του λιθίου, με συνέπεια να δημιουργηθεί βραχυκύκλωμα με καταστροφικό αποτελέσματα. Έτσι, καθώς είναι πιθανό να παραχθούν εύφλεκτα αέρια από τον ηλεκτρολύτη, η μπαταρία μπορεί κυριολεκτικά να ανατιναχθεί. Οι κατασκευαστές επιβάλλουν αυστηρά όρια στην ταχύτητα φόρτισης, προκειμένου να αποτρέψουν αυτό το ενδεχόμενο.
Τα όρια υπολογίζονται με βάση τις εσωτερικές θερμοκρασίες της μπαταρίας, που είναι δύσκολο να μετρηθούν. Ένα εμπόδιο που ξεπέρασαν οι επιστήμονες, καθώς ο αισθητήρας οπτικών ινών που ανέπτυξαν, ο οποίος προστατεύεται από ένα στρώμα χημικών ώστε να μπορεί να τοποθετηθεί μέσα στην μπαταρία, δίνει μετρήσεις υψηλής ακρίβειας της θερμοκρασίας.
Η ομάδα δοκίμασε τον αισθητήρα στην μπαταρία λιθίου 18650, που χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων στα μοντέλα S και Χ της Tesla. Πέτυχαν πενταπλασιασμό του χρόνου φόρτισης, χωρίς κίνδυνο βλάβης. Αυτή η ταχύτητα μειώνει τον χρόνο ζωής της μπαταρίας, ωστόσο εάν χρησιμοποιείται με μέτρο θα ελαχιστοποιηθούν οι αρνητικές συνέπειες, επισημαίνουν οι επιστήμονες.
-
1
ΣΧΟΛΙΑ (24)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση