Η αυτονομία των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων εξακολουθεί να επηρεάζει την απόφαση των καταναλωτών να επιχειρήσουν τη μετάβαση σε νέες τεχνολογίες.

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD παρουσίασε ένα νέο υβριδικό σύστημα, ικανό να καλύπτει περισσότερα από 2.000 χιλιόμετρα, χωρίς την ανάγκη φόρτισης ή ανεφοδιασμού σε πρατήριο, εντείνοντας με τον τρόπο αυτό τον ανταγωνισμό στο πεδίο της μετάβασης σε υβριδικά και ηλεκτροκίνητα οχήματα, απέναντι σε εδραιωμένες εταιρίες, όπως η Toyota και η Volkswagen.

Η βελτιωμένη αυτή τεχνολογία, που στόχο έχει να προσφέρει προβάδισμα στη BYD έναντι των ανταγωνιστών της, πρόκειται να ενσωματωθεί άμεσα σε δύο νέα σεντάν, τα οποία στην Κίνα θα διατίθενται με κόστος κάτω των 100.000 γιουάν (περίπου 13.000 ευρώ), όπως ανακοίνωσε η εταιρία στη διάρκεια ψηφιακής παρουσίασης που πραγματοποιήθηκε από τα γραφεία της στην Κίνα.

Η μεγαλύτερη αυτονομία σημαίνει ότι τα υβριδικά μοντέλα στα οποία θα χρησιμοποιήσει η BYD το σύστημα αυτό θα μπορούν να καλύπτουν απόσταση αντίστοιχη με αυτή που χωρίζει τη Σιγκαπούρη από τη Μπανγκόκ, τη Νέα Υόρκη από το Μαϊάμι ή το Μόναχο από τη Μαδρίτη με μία φόρτιση και ένα ντεπόζιτο καυσίμου. Η επιτυχία αυτή σηματοδοτεί ένα ακόμη άλμα της BYD στον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμων και ενέργειας, αφότου παρουσίασε τις πρώτες υβριδικές προτάσεις της, το 2008.

Η BYD, με έδρα το Σέντζεν, έφερε τα πάνω-κάτω στην κινεζική αγορά αυτοκινήτων, επιμένοντας σε πολιτική χαμηλών τιμών -ενίοτε σε βάρος της κερδοφορίας της- ενώ η παρουσίαση των νέων υβριδικών οχημάτων με βελτιωμένη αυτονομία ενδέχεται να επιτείνει τον πόλεμο τιμών. Η εταιρία πούλησε 3 εκατομμύρια οχήματα μέσα στο 2023 και έως τον Απρίλιο φέτος έχει παραδώσει σχεδόν 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα. Ένα στα δύο υβριδικά οχήματα που πωλούνται στην Κίνα είναι μοντέλο της BYD, γεγονός που καταδεικνύει το βαθμό στον οποίο η συγκεκριμένη κατηγορία αποτελεί βασική παράμετρος εσόδων και κερδών για την εταιρία.

Στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, μετά την ανακοίνωση, η μετοχή της BYD κατέγραφε άνοδο έως και 4%.

Σε ολόκληρο τον κόσμο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιχειρούν να κατευνάσουν τις ανησυχίες των καταναλωτών γύρω από την αυτονομία, προτείνοντας ταυτόχρονα οχήματα φιλικότερα προς το περιβάλλον. Η Toyota, λόγου χάρη, προχώρησε πρόσφατα στην παρουσίαση μίας νέας γενιάς κινητά εσωτερικής καύσης, ικανού να λειτουργεί με υδρογόνο, βενζίνη και άλλα καύσιμα, παράλληλα με μπαταρίες.

Στη διάρκεια της παρουσίασης, η BYD ισχυρίστηκε πως στις δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν, το νέο υβριδικό σύστημα κατόρθωσε να καλύψει έως και 2.500 χιλιόμετρα. Σε πρώτο στάδιο, οι αναβαθμίσεις αυτές θα ενσωματωθούν σε οχήματα τα οποία θα διατεθούν στην κινεζική αγορά, όμως είναι πιθανό σύντομα να εξαχθούν.

Τόσο τα ηλεκτρικά, όσο και τα υβριδικά οχήματα επιχειρούν να ενισχύσουν την αυτονομία τους, προκειμένου να αντιμετωπίζουν μια ανησυχία που για αρκετούς καταναλωτές συνιστά εμπόδιο στο να απομακρυνθούν από τα βενζινοκίνητα οχήματα.

Η BYD έπαψε να παράγει αυτοκίνητα τα οποία κινούνται αποκλειστικά με ορυκτά καύσιμα στις αρχές του 2022 και έκτοτε ενισχύει τις εξαγωγές υβριδικών οχημάτων προς αναδυόμενες αγορές, οι οποίες στερούνται εκτενών δικτύων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. 

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Confused 1
  • Haha 3