Το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ παρουσίασε ένα φιλόδοξο σχέδιο για την ανάπτυξη τεχνολογίας Vehicle-to-Everything (V2X) σε εθνικό επίπεδο, με στόχο τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Εθνικής Διοίκησης Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων, το προηγούμενο έτος σημειώθηκαν 40.990 θάνατοι σε τροχαία ατυχήματα στις ΗΠΑ.

Η τεχνολογία V2X επιτρέπει στα οχήματα να επικοινωνούν μεταξύ τους, με πεζούς, ποδηλάτες και την οδική υποδομή, ανταλλάσσοντας πληροφορίες για τη θέση, την ταχύτητα και τις συνθήκες του δρόμου. Το σύστημα λειτουργεί ακόμη και σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας, όπως σε στροφές ή πυκνή ομίχλη.

Το χρονοδιάγραμμα του σχεδίου εκτείνεται έως το 2036, με στόχο την πλήρη ανάπτυξη του V2X σε όλο το Εθνικό Σύστημα Αυτοκινητοδρόμων. Μέχρι το 2028, το υπουργείο στοχεύει στην εγκατάσταση της τεχνολογίας στο 20% του συστήματος και στο 25% των σηματοδοτούμενων διασταυρώσεων στις μεγάλες μητροπολιτικές περιοχές.

Η υλοποίηση του σχεδίου απαιτεί τη συνεργασία πολλών φορέων, συμπεριλαμβανομένης της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Επικοινωνιών, των προμηθευτών αυτοκινήτων και των προγραμματιστών εφαρμογών. Παρά τις ανησυχίες για την κυβερνοασφάλεια και το κόστος, η τεχνολογία V2X έχει τη δυνατότητα να αποτρέψει χιλιάδες θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς.

Ο Υπουργός Μεταφορών, Pete Buttigieg, τόνισε τη σημασία του σχεδίου για τη βελτίωση της ασφάλειας και τον μετασχηματισμό των μετακινήσεων. Η πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, Jennifer Homendy, υπογράμμισε ότι η τεχνολογία V2X θα μπορούσε να αποτρέψει έως και 615.000 ατυχήματα.

Η ιδέα του V2X δεν είναι καινούργια. Πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η Audi, η Toyota και η Volkswagen, εργάζονται εδώ και καιρό σε συστήματα επικοινωνίας μεταξύ οχημάτων και αστικών υποδομών, εν μέρει λόγω της σημασίας τους για την αυτόνομη οδήγηση.

Κατά τη διάρκεια της προεδρίας Obama, υπήρξαν προσπάθειες να καταστεί υποχρεωτική η επικοινωνία μεταξύ οχημάτων (V2V) στα νέα αυτοκίνητα. Ωστόσο, το σχέδιο αυτό εγκαταλείφθηκε κατά τη διάρκεια της προεδρίας Trump.

Ο John Bozzella, πρόεδρος της Συμμαχίας για την Καινοτομία στην Αυτοκινητοβιομηχανία, χαρακτήρισε το νέο σχέδιο ανάπτυξης ως "επαναφορά", τονίζοντας τη σημασία του για την επίλυση του "παζλ" του V2X. Η ρυθμιστική αβεβαιότητα είχε επιβραδύνει την ανάπτυξη της τεχνολογίας, αλλά το νέο σχέδιο αναμένεται να δώσει νέα ώθηση στην υιοθέτησή της.

  • Like 2