Ορισμένες από τις προόδους που καταγράφονται στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι αξιέπαινες. Τα αυτοκίνητα που παράγονται είναι ασφαλέστερα από κάθε άλλη φορά και αποδοτικότερα στη λειτουργία τους. Όμως, υπάρχουν και κάποιες άλλες αλλαγές τις οποίες ευχαρίστως θα αφήναμε πίσω μας. Εκείνο το γυαλιστερό φινίρισμα που παραπέμπει στα μαύρα πλήκτρα του πιάνου, κι έχει χρησιμοποιηθεί υπερβολικά τα τελευταία χρόνια, για παράδειγμα. Όπως και την υπερβολική εξάρτηση της βιομηχανίας από τις οθόνες αφής, για λειτουργίες οι οποίες παλαιότερα διέθεταν δικούς τους μηχανισμούς ελέγχου. Τώρα, ο ευρωπαϊκός οργανισμός αξιολόγησης της ασφάλειας των οχημάτων Euro NCAP, όπως προκύπτει από το σχετικό ρεπορτάζ, φαίνεται πως έχει την ίδια άποψη για τις οθόνες και επισημαίνει πως αυτός ο τρόπος ελέγχου καλό θα ήταν να αλλάξει το 2026.
"Η υπερβολική χρήση οθονών αφής συνιστά πρόβλημα το οποίο επηρεάζει πρακτικά το σύνολο της βιομηχανίας, καθώς σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές επιλέγουν να μεταφέρουν βασικούς ελέγχους σε κεντρικές οθόνες αφής, υποχρεώνοντας τους οδηγούς να παίρνουν το βλέμμα τους από το δρόμο, με αποτέλεσμα να ενισχύεται ο κίνδυνος τροχαίων λόγω περίσπασης της προσοχής του οδηγού", δήλωσε ο Μάθιου Έιβερι, επικεφαλής του τομέα στρατηγικής ανάπτυξης στο Euro NCAP.
"Οι νέες δοκιμές του Euro NCAP για το 2026 θα ενθαρρύνουν τους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν διακριτούς, φυσικούς μηχανισμούς ελέγχου για βασικές λειτουργίες, με τρόπο διαισθητικό, περιορίζοντας το χρόνο που το βλέμμα του οδηγού εστιάζει εκτός δρόμου και προωθώντας με τον τρόπο αυτό την ασφαλέστερη οδήγηση", ανάφερε στη συνέχεια ο Έιβερι.
Να διευκρινίσουμε ότι ο Euro NCAP δεν επιμένει να έχουν τα πάντα δικό τους κουμπί ή διακόπτη. Όμως, ο οργανισμός επιθυμεί να δει την παρουσία φυσικών μηχανισμών ελέγχου για τα φλας, τα φώτα κινδύνου, τους υαλοκαθαριστήρες, την κόρνα καθώς και τις όποιες λειτουργίες εκτάκτου ανάγκης, όπως το eCall που προβλέπεται πλέον στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύστημα το οποίο καλεί αυτόματα τον αριθμό άμεσης βοήθειας 112, σε περίπτωση που το όχημα εμπλακεί σε σοβαρό τροχαίο, αλλά μπορεί και να ενεργοποιηθεί, με το πάτημα πλήκτρου, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το σχετικό άρθρο της Ε.Ε.
Από ό,τι φαίνεται, το μεγαλύτερο κίνδυνο διατρέχει η Tesla, καθώς πρόσφατα έπαψε να χρησιμοποιεί τις ράβδους για τα φλας, μεταφέροντας τη λειτουργία σε πλήκτρα αφής πάνω στο τιμόνι. Αντίστοιχη επιλογή έχει κάνει και η Ferrari, μεταφέροντας τα φλας πάνω στο τιμόνι, όμως η Ferrari δεν συμπεριλαμβάνεται στη βάση δεδομένων του Euro NCAP, επομένως το θέμα μάλλον δεν την απασχολεί.
Ο Euro NCAP δεν είναι κρατικός ρυθμιστικός μηχανισμός, επομένως δεν έχει κάποια εξουσία ώστε να επιβάλει στους κατασκευαστές τη χρήση φυσικών μηχανισμών ελέγχου για αυτές τις λειτουργίες. Όμως, μια βαθμολογία πέντε αστεριών από τον Euro NCAP αποτελεί σημαντικό διαφημιστικό πλεονέκτημα, επομένως υπάρχει περίπτωση αυτή η έμμεση πίεση να αποφέρει αποτελέσματα. Όπως πάντα, αυτά τα πράγματα θα φανούν στην πορεία.
- 42
- 4
- 2
ΣΧΟΛΙΑ (75)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση