Τα λάστιχα χωρίς αέρα δεν είναι μία νέα ιδέα.

Η Michelin παρουσίασε την ιδέα του Tweel πριν από περίπου μία δεκαετία, και τα πρώτα λάστιχα του είδους έφτασαν στην αγορά για κατασκευαστικά μηχανήματα και χλοοκοπτικές μηχανές.

Όμως τώρα, η εταιρεία είναι έτοιμη να φέρει τα airless λάστιχα της, που ονομάζονται Michelin Uptis και στα επιβατικά αυτοκίνητα. Tα λάστιχα Uptis δεν έχουν βεβαίως σχεδιαστεί μόνο για να αντέχουν το βάρος του επιβατικού αυτοκινήτου, αλλά παρέχουν το κατάλληλο κράτημα στις στροφές και βεβαίως έχουν την απαραίτητη αντοχή για τον αυτοκινητόδρομο.

Αν και έχει βελτιωθεί σχεδόν σε κάθε τομέα, τα λάστιχα Uptis βασίζεται στην ίδια κεντρική ιδέα που βασίστηκαν και τα λάστιχα Tweel. Έτσι, μεταξύ του εξωτερικού πέλματος και της ζάντας υπάρχουν δέσμες από ακτίνες ή νεύρα που υποκαθιστούν την πίεση του αέρα και είναι κατασκευασμένες από ένα συνδυασμό καουτσούκ και ρητίνης ενισχυμένης με υαλοβάμβακα.

michelin-uptis-1.jpg.9c3ded2616c30f5a7d342f8cdd000780.jpg

Για να εξετάσει την συμπεριφορά τους και την αντοχή τους σε όλες τις συνθήκες, η Michelin συνεργάστηκε με την General Motors, που δοκίμασε τα λάστιχα σε έναν στόλο από αυτοκίνητα Chevy Bolt EV στους δρόμους του νοτιοανατολικού Michigan, στις ΗΠΑ. Αν όλα πάνε καλά με τις δοκιμές, η GM πρόκειται να προσφέρει στους πελάτες της την επιλογή να εξοπλίσουν το νέο τους όχημα με λάστιχα Uptis από το 2024.

Τα πλεονεκτήματα τους, σε σχέση με τα παραδοσιακά λάστιχα με αέρα είναι σύμφωνα με την Michelin τα εξής: δεν είναι απαραίτητοι αισθητήρες παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει εφεδρικό ελαστικό στον χώρο αποσκευών του αυτοκινήτου, εργαλεία αλλαγής των ελαστικών ή η ανάγκη για την επισκευή ή το μπάλωμα τους αφού δεν μπορούν να σκάσουν ή ακόμα και να χάσουν πίεση.  

Autoblog

  • Like 4
  • Thanks 1