Η Porsche αντιμετωπίζει μια περίοδο οικονομικών προκλήσεων, καθώς τα προκαταρκτικά οικονομικά αποτελέσματα του προηγούμενου έτους αποκαλύπτουν πτώση πωλήσεων κατά 28% στην κινεζική αγορά και συνολική μείωση 3% παγκοσμίως.

Τα περιθώρια κέρδους της εταιρείας έχουν συρρικνωθεί στο 10%, υπολειπόμενα αισθητά του στόχου του 18% που είχε θέσει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Ως απάντηση στις προκλήσεις αυτές, η διοίκηση της Porsche ανακοίνωσε την εφαρμογή εκτεταμένων μέτρων για τη βελτίωση της κερδοφορίας. Το επενδυτικό πλάνο για το 2025 περιλαμβάνει κονδύλι ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ για την επέκταση της γκάμας οχημάτων με συμβατικούς κινητήρες και υβριδική τεχνολογία.

Η στρατηγική αυτή αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη τάση στην αυτοκινητοβιομηχανία, με κολοσσούς όπως η General Motors και η Ford να παραδέχονται πως η έμφαση στα ακριβά ηλεκτρικά οχήματα δεν ανταποκρίθηκε στις πραγματικές ανάγκες της αγοράς, παραβλέποντας τη ζήτηση για υβριδικά μοντέλα.

Παράλληλα, η Audi, αδελφή εταιρεία της Porsche στον όμιλο Volkswagen, προχωρά σε ριζικές αλλαγές στη στρατηγική της. Η εταιρεία ανέπτυξε μια νέα αρχιτεκτονική για συμβατικούς κινητήρες, την PPC, η οποία θα συμπληρώσει την υπάρχουσα πλατφόρμα PPE για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.

Επιπρόσθετα, η Audi εγκαταλείπει το πρόσφατα υιοθετημένο σύστημα ονοματολογίας που διαχώριζε τα μοντέλα με μονούς αριθμούς (A3, A5, Q5, Q7) για συμβατικά και υβριδικά οχήματα, και ζυγούς αριθμούς (A4, A6, Q6, Q8) για τα ηλεκτρικά.

Στο πλαίσιο των νέων εξελίξεων, η Audi προγραμματίζει την παρουσίαση ενός νέου A6 με συμβατικό κινητήρα στις 3 Μαρτίου. Η εταιρεία επιστρέφει στην απλούστερη διάκριση όπου το γράμμα "A" υποδηλώνει επιβατικά μοντέλα με χαμηλό ύψος και το "Q" αναφέρεται σε οχήματα τύπου SUV.

Οι τεχνολογικές εξελίξεις περιλαμβάνουν την παρουσίαση του νέου A5 με κινητήρα βενζίνης, διαθέσιμο σε εκδόσεις fastback sedan και Avant, καθώς και του πλήρως ηλεκτρικού A6 σε αντίστοιχες εκδόσεις. Ωστόσο, κανένα από αυτά τα μοντέλα δεν προορίζεται για την αμερικανική αγορά.

Oι κινήσεις αυτές ίσως αντικατοπτρίζουν μια ευρύτερη επανεκτίμηση της στρατηγικής εξηλεκτρισμού, καθώς οι κατασκευαστές προσαρμόζονται στις πραγματικές συνθήκες της αγοράς και τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Η πορεία προς τον εξηλεκτρισμό παραμένει κεντρικός στόχος, αλλά με πιο ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα και παράλληλη ανάπτυξη συμβατικών τεχνολογιών για την κάλυψη των άμεσων αναγκών της αγοράς.

  • Like 4
  • Haha 1