Με τα ηλεκτρικά πατίνια να έχουν γίνει πολύ χρήσιμα χάρη στις εύκολες μετακινήσεις που προσφέρουν εντός πόλης, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιάζει νέο ΚΟΚ που θα τα κατατάσσει σε 3 κατηγορίες.

Πλέον είναι εύκολο για κάποιον να μετακινηθεί με ηλεκτρικό πατίνι αφού είτε αυτά είναι διαθέσιμα για ενοικίαση είτε αρκετά προσιτά για να αντικαταστήσουν άλλα μέσα μετακίνησης, ειδικά για το λεγόμενο last mile (για όσους δεν γνωρίζουν το last mile είναι η απόσταση που πρέπει να διανύσεις από το μετρό ή λεωφορείο έως και τον τελικό προορισμό σου).

Η παραπάνω ευκολία είχε σαν αποτέλεσμα τα πατίνια να κινούνται με κάθε τρόπο. Επάνω σε πεζοδρόμια, αντίθετα της κατεύθυνσης αλλά και σε κεντρικές οδικές αρτηρίες. Γι’ αυτό το λόγο αλλά και για λόγους ασφαλείας τόσο του ιδιοκτήτη όσο και των υπόλοιπων οδηγών ή πεζών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έρχεται να βάλει τέλος στην ανέμελη οδήγηση. Πλέον τα ηλεκτρικά πατίνια, θα κατατάσσονται σε τρεις κατηγορίες βάσει της ταχύτητας.

Πιο αναλυτικά οι κατηγορίες είναι:

  • Ηλεκτρικά πατίνια με μέγιστη ταχύτητα έως και 6km/h θα αντιμετωπίζονται ως πεζοί
  • Ηλεκτρικά πατίνια με μέγιστη ταχύτητα έως και 25km/h θα υπάγονται στην κατηγορία των μηχανοκίνητων ποδηλάτων
  • Ηλεκτρικά πατίνια με μέγιστη ταχύτητα άνω των 25km/h θα υπόκεινται σε αυστηρότερο πλαίσιο

Για το θέμα είχε κάνει δηλώσεις ο υφυπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης στη "Βραδυνή της Κυριακής" αναφέροντας:

Αναφορά σε κείμενο

 

Οι Υπηρεσίες μας επεξεργάζονται ένα πλαίσιο κανόνων το οποίο θα αναφέρεται στα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτών των οχημάτων, στους χώρους και τις οδούς χρήσης τους, καθώς και στις απαιτήσεις για τη χρήση τους, με κριτήριο την ασφάλεια. Στο νομοσχέδιο θα εισαγάγουμε έναν διαχωρισμό με βάση την ταχύτητα. Τα πατίνια που μπορούν να κινούνται μέχρι 6 χιλιόμετρα και θεωρούνται αντίστοιχα του πεζού, και τα πατίνια με ταχύτητα μέχρι 25 χιλιόμετρα. Από αυτόν το διαχωρισμό θα προκύψουν και οι κανόνες για τη χρήση τους

 

iefimerida

  • Like 4
  • Thanks 1
  • Confused 1