Η Volkswagen ανακοίνωσε συμφωνία με τους εργαζομένους της στη Γερμανία που αποτρέπει το κλείσιμο εργοστασίων και τις αναγκαστικές απολύσεις έως το 2030.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κατέληξε σε συμφωνία με τους εκπροσώπους των εργαζομένων της που αφορά 120.000 εργαζόμενους στη Γερμανία. Η συμφωνία, που επιτεύχθηκε μετά από παρατεταμένες διαπραγματεύσεις, περιλαμβάνει πρόβλεψη για μείωση πάνω από 35.000 θέσεων εργασίας μέσω πρόωρης συνταξιοδότησης και εθελούσιας εξόδου έως το 2030.

Η συμφωνία στοχεύει στην αντιμετώπιση της πτώσης της ζήτησης στην Ευρώπη, του αυξημένου κόστους πρώτων υλών και του εντεινόμενου ανταγωνισμού από Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, η μειωμένη ζήτηση στην Ευρώπη έχει οδηγήσει σε απώλεια δυνητικών πωλήσεων 500.000 οχημάτων ετησίως, που ισοδυναμεί με την παραγωγή δύο εργοστασίων.

Ο Thomas Schaefer, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Volkswagen, δήλωσε ότι πρόκειται για "μια καλή συμφωνία" που επιτυγχάνει τους τρεις βασικούς στόχους: τη μείωση της υπερβάλλουσας παραγωγικής ικανότητας στις γερμανικές εγκαταστάσεις, τη μείωση του εργατικού κόστους και τη μείωση του κόστους ανάπτυξης σε ανταγωνιστικό επίπεδο.

Η συμφωνία προβλέπει εξοικονόμηση 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως σε εργατικό κόστος και 4 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως μέσω της μείωσης της παραγωγικής ικανότητας κατά 700.000 οχήματα στα γερμανικά εργοστάσια.

Σημαντικές αλλαγές περιλαμβάνουν το κλείσιμο του εργοστασίου της Δρέσδης στο τέλος του επόμενου έτους και τη μεταφορά της παραγωγής του μοντέλου Golf από το Wolfsburg στο Puebla του Μεξικού. Το εργοστάσιο στο Osnabrueck θα παράγει SUV T-Roc μόνο μέχρι τα μέσα του 2027.

Ο εκπρόσωπος του συνδικάτου IG Metall, Thorsten Groeger, παραδέχτηκε ότι οι εργαζόμενοι έκαναν "επώδυνες παραχωρήσεις", συμπεριλαμβανομένης της απώλειας επιδομάτων, αν και διατηρήθηκαν τα βασικά επίπεδα μισθών παρά την αρχική πρόταση της εταιρείας για μείωση 10%.

Η σημασία της συμφωνίας αναδεικνύεται από το γεγονός ότι οι εκπρόσωποι των εργαζομένων και το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας έχουν πλειοψηφία στο διοικητικό συμβούλιο της Volkswagen, προσφέροντάς τους ασυνήθιστη διαπραγματευτική δύναμη στη λήψη αποφάσεων.

  • Like 2