Αν και είχαν διαρρεύσει ορισμένα χαρακτηριστικά στις αρχές της εβδομάδας και υπήρχε η προσδοκία ότι ερχόταν ο διάδοχος του R1 (ενός οχήματος που έχει λάβει γενικότερα καλές κριτικές), η αυτοκινητοβιομηχανία αιφνιδίασε τους συμμετέχοντες, παρουσιάζοντας δύο ακόμη ηλεκτρικά μοντέλα SUV, τα R3 και R3X.
Το R2 είναι ένα συμπαγές, πενταθέσιο SUV με αρκετά ελκυστική εμφάνιση με όλες τις εκδόσεις του να επιδεικνύουν τουλάχιστον 480 χλμ. ανά φόρτιση, χάρη στη επανασχεδιασμένη κυψέλη 4695 (ψηλότερες κατά 15 χιλ. από τις κυψέλες 4680 που χρησιμοποιεί η Tesla) και μία αρκετά μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία που καταλαμβάνει σημαντικό μέρος του δαπέδου. Οι ιδιοκτήτες έχουν επίσης περισσότερες επιλογές φόρτισης, με τη θύρα φόρτισης NACS να συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των επιλογών ώστε να μπορούν να φορτίσουν το όχημα τους στο δίκτυο ταχυφόρτισης της Tesla με τους Superchargers. Η Rivian κατασκευάζει επίσης το δικό της δίκτυο φόρτισης που έχει την ονομασία Rivian Adventure Network με τα σχέδια της εταιρείας να κάνουν λόγο για 600 τοποθεσίες μέσα στα επόμενα λίγα χρόνια.
Όσον αφορά τις εκδόσεις του R2 από την άποψη των drivetrains προσφέρεται σε διάφορες διατάξεις ηλεκτροκινητήρα για να επιλέξετε. Η στάνταρντ έκδοση έχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ και κίνηση στον πίσω άξονα. Η «μεσαία» έκδοση διαθέτει δύο ηλεκτρικά μοτέρ με την κίνηση να μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς ενώ η ισχυρότερη έκδοση περιλαμβάνει τρία μοτέρ, με δύο μοτέρ στον πίσω άξονα και έναν μπροστά. Η τελευταία αυτή έκδοση μπορεί να επιταχύνει από 0 έως στα 100 χλμ./ώρα σε τρία δευτερόλεπτα.
Στο εσωτερικό υπάρχει ένα αρκετά ισχυρό κέντρο infotainment στο ταμπλό ωστόσο η εταιρεία επισήμανε ότι μέχρι να εισέλθει σε φάση μαζικής παραγωγής, ενδέχεται ορισμένα πράγματα να έχουν αλλάξει. Το R2 διαθέτει επίσης στο κάτω μέρος του ταμπλό δύο αρκετά ευρύχωρα ντουλαπάκια όταν το R1 δεν διάθετε. Αν και ελαφρώς μικρότερο σε διαστάσεις από το R1, το R2 εξακολουθεί να είναι αρκετά ευρύχωρο. Το όχημα μπορεί να «φιλοξενήσει» άνετα έως πέντε άτομα με τα καθίσματα και στις δύο σειρές να μπορούν να αναδιπλωθούν ευθεία για να διευκολύνεται η μεταφορά μεγάλου ή ογκώδους εξοπλισμού, όπως σανίδες του σερφ κ.ά. Όπως και στη περίπτωση του R1, το μπροστινό τμήμα του νέου SUV, όπου στα κλασικά αυτοκίνητα «φιλοξενεί» τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, είναι κενό προσφέροντας αρκερό επιπλέον αποθηκευτικό χώρο. Στο τιμόνι υπάρχουν επίσης δύο τροχοί κύλισης (scroll wheels) με υποστήριξη δυναμικής απτικής ανάδρασης. Οι δυνατότητες αυτό-οδήγησης του οχήματος έχουν επίσης ενισχυθεί σημαντικά, τόσο σε επίπεδο υλικού όσο και σε επίπεδο λογισμικού, καθώς πλέον υπάρχουν περιφερειακά έντεκα κάμερες και πέντε ραντάρ συμπεριλαμβανομένου και ενός ραντάρ μεγάλης εμβέλειας μπροστά.
Οι τιμές για το R2 στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής ξεκινούν από $45.000 για την στάνταρντ έκδοση με τον μονό ηλεκτροκινητήρα, τιμή που είναι σύμφωνη με την εξαγγελία της οικονομικής διευθύντριας της εταιρείας Claire McDonough. Το R2 είναι ήδη διαθέσιμο για προ-παραγγελίες και οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν το 2026.
Το R3 είναι μία περισσότερο συμπαγή έκδοση του R2, με τον «σφικτό» σχεδιασμό να συνοδεύεται και από ένα κοντύτερο μεταξόνιο. Και αυτό θα διατεθεί σε τρεις εκδόσεις, με ένα, δύο ή τρία ηλεκτρικά μοτέρ και κίνηση στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς. Το R3X μοιάζει με μία έκδοση «εκτός δρόμου» του R3 και εφοδιάζεται με τρία μοτέρ για να προσφέρει τις υψηλότερες δυνατές επιδόσεις. Η Rivian δεν προχώρησε σε ανακοινώσεις σχετικά με την τιμολόγηση ή τη διαθεσιμότητα των R3 και R3X και αρκέστηκε στο να προαναγγείλει ορισμένα από τα αξεσουάρ που σχετίζονται με όλον τον στόλο οχημάτων της, ανάμεσα στα οποία βρίσκονται μία τέντα που προσαρμόζεται στην οροφή, ειδικές σχάρες για την μεταφορά ποδηλάτων και ορισμένες πρόσθετες επιλογές αποθήκευσης στο πίσω μέρος.
Να αναφέρουμε ότι παρά τις ανακοινώσεις, η Rivian φαίνεται να αντιμετωπίζει κάποια προβλήματα. Τον Φεβρουάριο έκανε γνωστό ότι σκοπεύει να απολύσει το 10% των υπαλλήλων της και ότι οι περικοπές θέσεων εργασίας είχαν ήδη ξεκινήσει. Η εταιρεία επίσης έκανε γνωστό ότι απέλυσε περίπου 100 υπαλλήλους στο εργοστάσιό που διατηρεί στην πόλη Normal, στο Illinois μόλις τη προηγούμενη εβδομάδα.
- 2
- 2
ΣΧΟΛΙΑ (20)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση