Η Επίτροπος Margrethe Vestager, υπεύθυνη για την εφαρμογή της πολιτικής ανταγωνισμού, δήλωσε: «Οι εταιρείες μπορούν να συνεργαστούν με πολλούς τρόπους για να βελτιώσουν την ποιότητα των προϊόντων τους. Ωστόσο, οι κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ δεν τους επιτρέπουν να συνεννοούνται ακριβώς για να κάνουν το αντίθετο: να μην βελτιώνουν τα προϊόντα τους. Η ανησυχία μας είναι ότι αυτό συνέβη στην προκειμένη περίπτωση και ότι οι Daimler, VW και BMW ενδέχεται να έχουν παραβιάσει τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ. Ως εκ τούτου, οι ευρωπαίοι καταναλωτές ενδέχεται να στερήθηκαν της ευκαιρίας να αγοράσουν αυτοκίνητα με την καλύτερη διαθέσιμη τεχνολογία. Οι τρεις κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν τώρα την ευκαιρία να ανταποκριθούν στα ευρήματά μας».
Η προκαταρκτική άποψη της Επιτροπής είναι ότι οι BMW, η Daimler και η VW υπό συμπαιγνιακό καθεστώς (είχαν συστήσει καρτέλ), παραβίασαν τους αντιμονοπωλιακούς κανόνες της ΕΕ, για να περιορίσουν την ανάπτυξη και την διάθεση τεχνολογιών καθαρισμού των εκπομπών αερίων για νέα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα που πωλούνται στον Ευρωπαϊκή Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ). Αυτή η συμπαιγνία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των αποκαλούμενων τεχνικών συναντήσεων του επονομαζόμενου «κύκλου των πέντε» (BMW, Daimler, Volkswagen, Audi, Porsche).
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πιστεύει ότι οι παραπάνω κατασκευαστές αυτοκινήτων συντονίστηκαν στην στρατηγική τους για την χρήση του «AdBlue» (προϊόν ουρίας που προορίζεται για την μείωση των επιβλαβών εκπομπών οξειδίου του αζώτου στα πετρελαιοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα) ενώ υποπτεύεται ότι συνεργάστηκαν για να αποφύγουν την χρήση φίλτρων τύπου «Otto Particulate Filters» (που προορίζονται για τον περιορισμό της εκπομπής σωματιδίων από την εξάτμιση των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων) την περίοδο μεταξύ του 2009 και του 2014.
Φυσικά, δεν πρέπει να αποτελεί σύμπτωση ότι περίπου την ίδια περίοδο είχε ξεσπάσει το σκάνδαλο «Dieselgate» όταν ανακαλύφθηκε ότι η Volkswagen χρησιμοποιούσε μία συσκευή με ειδικό λογισμικό (defeat device), που παραποιούσε (ελαχιστοποιούσε) τις εκπομπές ρύπων και τοξικών αερίων κατά την διεξαγωγή των εργαστηριακών ελέγχων και αξιολογήσεων της Υπηρεσίας Περιβαλλοντικής Προστασίας των Ηνωμένων Πολιτειών (EPA), αφού στην πραγματικότητα οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx, συμβάλουν στην δημιουργία νέφους και στην τρύπα του όζοντος και συνδέονται με αναπνευστικά νοσήματα, κρίσεις άσθματος κ.ά) στα οχήματα της βρέθηκε ότι είναι από 10 έως και 40 φορές υψηλότερες από τα επιτρεπόμενα όρια.
Οι εταιρείες BMW, Daimler και VW (Volkswagen, Audi, Porsche) πρόκειται, όπως είναι αναμενόμενο, να αντικρούσουν τους ισχυρισμούς και τις κατηγορίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αφού, πάνω από όλα, βρίσκονται αντιμέτωπες με πρόστιμα που θα φτάνουν το 10% των ετήσιων εσόδων τους παγκοσμίως.
- 1
ΣΧΟΛΙΑ (35)
Δημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση