Πρόσφατες δοκιμές πρόσκρουσης που διεξήχθησαν από το Ινστιτούτο Μεταφορών του Texas A&M (TTI) αποκαλύπτουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) μπορεί να θέτουν νέες προκλήσεις για την οδική ασφάλεια.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι υπάρχουσες υποδομές ασφαλείας, όπως τα προστατευτικά κιγκλιδώματα, ενδέχεται να μην είναι επαρκείς για την αντιμετώπιση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των ηλεκτρικών οχημάτων σε περίπτωση σύγκρουσης.

Ο Greg Winfree, Διευθυντής του TTI, επισημαίνει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα ζυγίζουν 20% έως 30% περισσότερο από τα αντίστοιχα συμβατικά μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Επιπλέον, η θέση της μπαταρίας στα ηλεκτρικά οχήματα δημιουργεί ένα χαμηλότερο κέντρο βάρους, ενώ ο χώρος στο μπροστινό μέρος του οχήματος χρησιμοποιείται για αποθήκευση αντί για τον κινητήρα.

Οι δοκιμές πρόσκρουσης που πραγματοποιήθηκαν στην πανεπιστημιούπολη RELLIS το περασμένο καλοκαίρι έδειξαν ότι ένα Tesla Model 3 διέσπασε το προστατευτικό κιγκλίδωμα με την ίδια δύναμη που χρησιμοποιήθηκε σε επιτυχημένες δοκιμές πρόσκρουσης στο παρελθόν με συμβατικά οχήματα. Ο Winfree δήλωσε χαρακτηριστικά: "Πολλοί έμειναν με το στόμα ανοιχτό μετά από αυτή τη δοκιμή πρόσκρουσης."

Η σημασία των προστατευτικών κιγκλιδωμάτων για την οδική ασφάλεια είναι αδιαμφισβήτητη. Σύμφωνα με το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας του Τέξας, οι συγκρούσεις λόγω εξόδου από το οδόστρωμα είναι ο πιο συχνός τύπος ατυχήματος στην πολιτεία και ευθύνονται για το 40% των θανάτων σε τροχαία. Ο Winfree εκτιμά ότι τα προστατευτικά κιγκλιδώματα έχουν σώσει δεκάδες χιλιάδες ζωές παγκοσμίως από την εγκατάστασή τους.

image.png.45d3737deb252d6eb796dfd8d73bd0b4.png

Το TTI τονίζει την ανάγκη για άμεση δράση από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής. Ο Winfree θέτει το ερώτημα: "Πώς μπορούμε είτε να ενισχύσουμε τις υπάρχουσες υποδομές, είτε να σχεδιάσουμε την επόμενη γενιά τεχνολογιών που θα προστατεύουν όλα τα οχήματα;"

Η προσαρμογή των οδικών υποδομών στις αλλαγές των χαρακτηριστικών των οχημάτων δεν είναι κάτι καινούριο. Ωστόσο, τα αποτελέσματα αυτής της δοκιμής πρόσκρουσης είναι από τα πιο δραματικά που έχει δει ποτέ το ινστιτούτο. Ο Winfree υπογραμμίζει ότι το ζήτημα αφορά τόσο τις ομοσπονδιακές όσο και τις πολιτειακές αρχές, καθώς αυτοί είναι οι ιδιοκτήτες των οδών όπου εγκαθίστανται οι τεχνολογίες οδικής ασφάλειας.

Το TTI τονίζει ότι υποστηρίζει τα ηλεκτρικά οχήματα και αναγνωρίζει τα περιβαλλοντικά οφέλη τους. Ωστόσο, επισημαίνει ότι δεν πρέπει να παραβλέπονται οι επιπτώσεις στην ασφάλεια, και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο διεξάγονται αυτές οι δοκιμές.

Παρόμοιες έρευνες διεξάγονται και σε άλλα πανεπιστήμια, συμπεριλαμβανομένου του Πανεπιστημίου της Νεμπράσκα, υποδεικνύοντας την αυξανόμενη ανησυχία για το θέμα στην επιστημονική κοινότητα. Το TTI έχει προγραμματίσει περαιτέρω δοκιμές πρόσκρουσης με διαφορετικά μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων για το επόμενο έτος, με στόχο τη συλλογή περισσότερων δεδομένων για την αντιμετώπιση αυτής της νέας πρόκλησης στην οδική ασφάλεια.

  • Like 3
  • Thanks 1