Ο υπολογιστής που παρακολουθεί τον οδηγό και τις κινήσεις του μέσα από την κάμερα που ανιχνεύει τις εκφράσεις του προσώπου του και τις κινήσεις του κεφαλιού, προσπαθώντας να καταλάβει αν πρόκειται να αλλάξει λωρίδα ή αν θα στρίψει. Τότε, συνδυάζει τα δεδομένα με μία άλλη κάμερα και ένα ραντάρ που παρακολουθούν το περιβάλλον ώστε το σύστημα να τον προειδοποιήσει αν είναι ασφαλές να στρίψει για παράδειγμα.
Αν ο οδηγός στρίβει αριστερά τότε το αριστερό κομμάτι του τιμονιού ή το κάθισμα θα δονείται, ή σε μετέπειτα βελτιώσεις θα ακούγεται κάποιος ήχος ή θα εμφανίζεται κάποιο οπτικό μήνυμα, προειδοποιώντας τον για την αλλαγή. Επίσης υπάρχει και η δυνατότητα το σύστημα να εξάγει δεδομένα από GPS και να ενημερώσει σε περίπτωση που ο οδηγός πήρε τη λάθος στροφή.
Για τη δημιουργία του αλγόριθμου, οι ερευνητές κατέγραψαν τις δραστηριότητες δέκα οδηγών για περίοδο δύο μηνών. Κατόπιν, χρησιμοποίησαν τα δεδομένα για να αναλύσουν ξεχωριστά το κάθε βίντεο. Το αποτέλεσμα ήταν να προβλέπουν σε μόλις 3,53 δευτερόλεπτα τις κινήσεις του κάθε οδηγού και το ποσοστό επιτυχίας να φτάνει το 77,4%.
Όμως, το σύστημα έχει ατέλειες, καθώς οι σκιές στο πρόσωπο του οδηγού από τον ήλιο το μπερδεύουν και αν ο οδηγός δεν στρέψει το κεφάλι του κατά την αλλαγή λωρίδας, δε μπορεί να τη προβλέψει. Επίσης, οι ερευνητές σκέφτονται να προσθέσουν και μερικές ακόμα δυνατότητες όπως αισθητήρες αφής και υπερύθρων στο τιμόνι και στο πεντάλ του φρένου, ενώ για να συμβαδίσουν με την εποχή, σκέφτονται και τη προσθήκη προειδοποιητικού μηνύματος αν το σύστημα ανιχνεύσει τον οδηγό να γράφει ή κοιτάει το smartphone.
Site: Engadget
ΣΧΟΛΙΑ (18)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση