Ισχυρή παρουσία στη φετινή CES είχε και η BMW με το iVision, το concept car που παρουσιάζει τις τεχνολογίες και τις δυνατότητες που θα ενσωματώνουν τα μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα της εταιρείας.

Το iVision το είδαμε ένα μια πρωτότυπο BMW i8 Spyder, ένα διθέσιο όχημα με εντυπωσιακό σχεδιασμό. Eνσωματώνει, μεταξύ άλλων, head-up display (HUD) και 3D panel πίσω από το τιμόνι. Ωστόσο, αυτό που ξεχωρίζει είναι η κεντρική πανοραμική οθόνη, η οποία έχει μέγεθος 21 ιντσών και υψηλή ανάλυση. Ο έλεγχος της οθόνης μπορεί να πραγματοποιηθεί με αφή καθώς και με τη χρήση air gestures και το είδος των πληροφοριών που προβάλλει η οθόνη ποικίλλει ανάλογα με την περίπτωση.

 

Η οθόνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από τον συνεπιβάτη με αντίστοιχες κινήσεις, ενώ το σύστημα είναι συνέχεια συνδεδεμένο στο Internet, ενημερώνοντας τον οδηγό ακόμα και για προβλήματα που υπάρχουν στο δρόμο. Το iVision υποστηρίζει την αυτόνομη οδήγηση, κάτι που όπως μας ανέφεραν στελέχη της BMW, αποτελεί το μεγάλο στόχο της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια, έχοντας ξεκινήσει ήδη τις σχετικές δοκιμές.

 

 

Ακόμη, η BMW επιθυμεί να δώσει IoT (Internet of Things) δυνατότητες στα οχήματά της, προκειμένου να μπορούν να επικοινωνούν και με άλλες smart συσκευές που έχει ο χρήστης στην κατοχή του. Προκειμένου να το πετύχει αυτό, η BMW θα αξιοποιήσει την πλατφόρμα Open Mobility Cloud, η οποία, όπως είναι εμφανές και από την ονομασία της, βασίζεται στο cloud.

 

Ένα προϊόν που θα αξιοποιεί την cloud πλατφόρμα της BMW είναι ο Mobility Mirror, ένας καθρέφτης που μπορεί να προβάλλει στον χρήστη το πρόγραμμά του, καθώς και σημαντικές πληροφορίες για το αυτοκίνητό του. Επιπλέον, ο συγκεκριμένος καθρέφτης διαθέτει και ειδική υποδοχή για το κλειδί του αυτοκινήτου, ώστε, όταν ο χρήστης αφαιρεί το κλειδί από την υποδοχή, το αυτοκίνητο να βγαίνει μόνο του από το γκαράζ, προκειμένου να ξεκινήσει ο χρήστης τη διαδρομή του.

 

Αξιόλογο είναι και το σύστημα των τριών καμερών, οι οποίες αντικαθιστούν τους εξωτερικούς καθρέπτες και προβάλλουν στον χρήστη το εξωτερικό περιβάλλον με καλύτερο τρόπο και παρέχουν περισσότερη ασφάλεια, εφόσον προβλήματα όπως η «νεκρή γωνία» δεν υφίστανται.

 

DJI_0024.jpg

 

Οι προαναφερθείσες τεχνολογίες μας δείχνουν την κατεύθυνση που σκοπεύει να ακολουθήσει η BMW αναφορικά με τα επόμενα οχήματά της. Δεν γνωρίζουμε με ακρίβεια εάν θα αξιοποιηθούν όλες, ούτε σε πόσο χρονικό διάστημα θα αρχίσουν να κάνουν την εμφάνισή τους σε μοντέλα παραγωγής. Ωστόσο, μας δίνουν μια ιδέα σχετικά με το τι επιφυλάσσει το μέλλον.

 

Η αποστολή του insomnia στην CES είναι χορηγία της ΓΕΡΜΑΝΟΣ