Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν είναι ευχαριστημένη που ορισμένες από τις χώρες μέλη δεν έχουν ακόμα τιμωρήσει την Volkswagen για το σκάνδαλο με την παραποίηση των τιμών των εκπομπών ρύπων σε κινητήρες diesel τεχνολογίας TDI χρησιμοποιώντας ειδικό λογισμικό που είχε εγκαταστήσει στα οχήματα της.

Σύμφωνα με πολλές πηγές, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα λάβει νομικά μέτρα ενάντια σε επτά χώρες μέλη, ξεκινώντας από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, το Λουξεμβούργο και την Ισπανία επειδή συνεχίζουν να επιτρέπουν στην Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να πουλάει ανενόχλητη οχήματα στην επικράτεια τους, παραλείποντας να οδηγήσουν την Volkswagen στις δικαστικές αίθουσες όπως είχαν υποχρέωση.

 

Επιπλέον, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία αρνήθηκαν να δώσουν στη δημοσιότητα όσα ανακάλυψαν από τις δικές τους έρευνες που πραγματοποίησαν. Η Ευρωπαϊκή Ένωση επίσης θα ασκήσει αγωγές ενάντια στην Δημοκρατία της Τσεχίας, στην Ελλάδα και στην Λιθουανία επειδή δεν έχουν καν νόμους που μπορούν να τιμωρήσουν την εταιρείας.

 

Για όσους δεν θυμούνται, να επαναλάβουμε από παλαιότερο άρθρο μας, ότι η EPA (Environmental Protection Agency), η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των Ηνωμένων Πολιτειών δηλαδή, μετά από σχετική καταγγελία και αφού πραγματοποίησε όλες τις απαραίτητες έρευνες, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Volkswagen παραβίαζε συστηματικά την ισχύουσα ομοσπονδιακή νομοθεσία των Η.Π.Α. για τις εκπομπές ρύπων (Clean Air Act).

 

Αυτοκίνητα της Volkswagen όπως οι οικογένειες Beetle, Golf και Jetta (από έτος κατασκευής 2009 έως και 2015), Passat (έτος κατασκευής 2014 έως και 2015) καθώς και Audi A3 (από έτος κατασκευής 2009 έως και 2015) που εξοπλίζονται με κινητήρα 2.0lt TDI (Clean Diesel) διέθεταν μία συσκευή με ειδικό λογισμικό (defeat device), που παραποιούσε (ελαχιστοποιούσε) τις εκπομπές ρύπων και τοξικών αερίων κατά την διεξαγωγή εργαστηριακών ελέγχων και αξιολογήσεων της EPA.

 

Στην πραγματικότητα, οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx, συμβάλουν στην δημιουργία νέφους και στην τρύπα του όζοντος και συνδέονται με αναπνευστικά νοσήματα, κρίσεις άσθματος κ.ά) βρέθηκαν να είναι από 10 έως και 40 φορές υψηλότερες από τα επιτρεπόμενα όρια! Για το σκάνδαλο, η Volkswagen συμφώνησε να αποζημιώσει τις Η.Π.Α. και τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με το ποσό των $15 δισεκατομμυρίων συνολικά.

 

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει νόμους που απαγορεύουν στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να εγκαθιστούν λογισμικό ή συσκευές παραποίησης των ρύπων όπως έχουν και οι Η.Π.Α.. Παρόλα αυτά, είναι στο χέρι των κρατών μελών να εφαρμόσουν τη νομοθεσία –λογικά υπάρχει ανησυχία που τα κράτη μέλη της συνεχίζουν να αφήνουν την VW ατιμώρητη στο έδαφος τους.

 

Link.png Site: Engadget