Οι επικαιροποιημένοι όροι, οι οποίοι τέθηκαν σε ισχύ στις 17 Φεβρουαρίου, ανέφεραν ότι παρέχουν στην Adobe το δικαίωμα πρόσβασης και αναθεώρησης του υλικού των χρηστών που είναι αποθηκευμένο στους cloud servers της. Αυτό περιλαμβάνει τόσο αυτοματοποιημένες όσο και χειροκίνητες μεθόδους συντονισμού του περιεχομένου (moderation), με πρωταρχικό στόχο τον εντοπισμό και την αφαίρεση παράνομου ή καταχρηστικού περιεχομένου, όπως υλικό σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών (CSAM), spam και απόπειρες phishing.
Η εταιρεία ανέφερε τη ραγδαία πρόοδο της τεχνολογίας της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης ως έναν από τους κύριους λόγους πίσω από αυτές τις αλλαγές. Με την αυξανόμενη ευκολία δημιουργίας ρεαλιστικών εικόνων, κειμένου και ήχου με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, η Adobe “αισθάνεται υποχρεωμένη να υιοθετήσει μια πιο προληπτική προσέγγιση για τον έλεγχο του περιεχομένου”. Ενώ η Adobe δεν είναι η μόνη εταιρεία που εφαρμόζει τέτοια μέτρα, με τεχνολογικούς γίγαντες όπως η Google και η Microsoft να εφαρμόζουν παρόμοιες πρακτικές, η δημιουργική κοινότητα έχει εκφράσει σημαντικές ανησυχίες σχετικά με την πιθανή παραβίαση της ιδιωτικής ζωής αλλά και το μέλλον γενικότερα του κλάδου με τις εξελίξεις στο GenAI χώρο.
Πολλοί χρήστες εξέφρασαν αντιρρήσεις για την ευρεία γλώσσα που χρησιμοποιείται στους επικαιροποιημένους όρους, οι οποίοι φοβούνται ότι θα μπορούσαν να επιτρέψουν στην Adobe να αποκτήσει πρόσβαση σε ευαίσθητα επαγγελματικά projects, όπως περιεχόμενο που προστατεύεται από συμφωνίες εμπιστευτικότητας (NDA). Η κατάσταση αυτή απογοήτευσε μεγάλη μερίδα των δημιουργών (γραφίστες, videographers κ.α) που βασίζονται στο λογισμικό της Adobe για τον βιοπορισμό τους και τώρα έρχονται αντιμέτωποι με την προοπτική ότι η εταιρεία ενδεχομένως να έχει πρόσβαση στη δουλειά τους.
Για να γίνουν τα πράγματα χειρότερα, ορισμένοι χρήστες ανέφεραν δυσκολίες στην ακύρωση των Creative Cloud συνδρομών τους ή στην απεγκατάσταση του λογισμικού της Adobe χωρίς να συμφωνήσουν πρώτα με τους νέους όρους χρήσης. Η κατάσταση αυτή έχει αφήσει πολλούς να αισθάνονται παγιδευμένοι και χωρίς δυνατότητα προσφυγής, καθώς είναι αναγκασμένοι είτε να αποδεχτούν τους ενημερωμένους όρους είτε να χάσουν την πρόσβαση στα εργαλεία που χρειάζονται για τη δουλειά τους.
Σε απάντηση στις αυξανόμενες αντιδράσεις, η Adobe προσπάθησε να διευκρινίσει τη θέση της, δηλώνοντας ότι ελέγχει αυτόμτατα μόνο τα αρχεία που είναι αποθηκευμένα στην υπηρεσία cloud της και όχι εκείνα που είναι αποθηκευμένα τοπικά στις συσκευές των χρηστών. Η εταιρεία τόνισε επίσης ότι η ενημέρωση έχει ως στόχο να βελτιώσει τις διαδικασίες συντονισμού του περιεχομένου της και να διασφαλίσει την υπεύθυνη καινοτομία υπό το πρίσμα της ραγδαίας ανάπτυξης της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης. Επιπλέον, η Adobe διαβεβαίωσε τους χρήστες ότι δεν χρησιμοποιεί τα αρχεία που είναι αποθηκευμένα στο Adobe Cloud για την εκπαίδευση της τεχνητής νοημοσύνης Firefly, ένα σημείο ανησυχίας για πολλούς στη δημιουργική κοινότητα. Στελέχη της εταιρείας επισημαίνουν ότι η Adobe χρησιμοποιεί παρόμοια γλώσσα εδώ και χρόνια, οπότε, ενώ το λεξιλόγιο μπορεί να είναι πιο σαφές και ανησυχητικό, δεν είναι ουσιαστικά διαφορετικό από αυτό που ήταν πριν.
Παρά τις διευκρινίσεις αυτές, η διαμάχη γύρω από τους επικαιροποιημένους όρους παροχής υπηρεσιών της Adobe συνεχίζει. Πολλοί χρήστες παραμένουν επιφυλακτικοί ως προς τις προθέσεις της εταιρείας και ζητούν μεγαλύτερη διαφάνεια και ισχυρότερη προστασία της ιδιωτικής ζωής. Η Adobe επανήλθε μετά και τις νέες καταγγελίες, δηλώνοντας ότι συνεχίζει να εξετάζει το θέμα με το νομικό τμήμα, για καλύτερη διευκρίνηση των όρων σε επερχόμενη ενημέρωσή τους.
- 1
ΣΧΟΛΙΑ (50)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση