Η Adobe ανανεώνει τους όρους χρήσης με τους οποίους θα κληθούν να συμφωνήσουν οι πελάτες της όταν χρησιμοποιούν τις εφαρμογές της, σε μια προσπάθεια να ανακτήσει την εμπιστοσύνη τους, διευκρινίζοντας ότι δεν πρόκειται να εκπαιδεύει μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης με το έργο τους. Η αλλαγή, που ανακοινώθηκε μέσω ανάρτησης στο εταιρικό ιστολόγιο, καταγράφεται μία εβδομάδα από τη στιγμή που ξέσπασαν αντιδράσεις από την πλευρά ορισμένων χρηστών, οι οποίοι εξέφραζαν φόβους ότι οι υφιστάμενοι όροι χρήσης θα επέτρεπαν στην Adobe να χρησιμοποιεί το έργο τους για την εκπαίδευση μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης.
Οι νέοι όροι χρήσης αναμένεται να τεθούν σε ισχύ στις 18 Ιουνίου και στόχο έχουν τη διευκρίνιση του τι επιτρέπεται να κάνει η Adobe με το έργο των πελατών της, σύμφωνα με τον πρόεδρο ψηφιακών μέσων της εταιρίας, Ντέιβιντ Γουαντγουάνι.
"Ουδέποτε εκπαιδεύσαμε μοντέλα δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης με περιεχόμενο πελατών, ουδέποτε θέσαμε υπό τον έλεγχό μας το έργο πελάτη και ουδέποτε παρείχαμε πρόσβαση σε αυτό, πέρα των νομίμων υποχρεώσεών μας", δήλωσε ο Γουαντγουάνι στο Verge.
H Adobe βρέθηκε αντιμέτωπη με γενικευμένες αντιδράσεις την περασμένη εβδομάδα, όταν τέθηκαν στο μικροσκόπιο οι διατυπώσεις των όρων χρήσης που αναφέρονταν στην τεχνητή νοημοσύνη. Ορισμένοι πελάτες ερμήνευσαν τις αόριστες εκφράσεις που χρησιμοποιούνταν σαν απόπειρα της εταιρίας να αποκτήσει απρόσκοπτη πρόσβαση και να χρησιμοποιήσει το έργο πελατών της για να εκπαιδεύσει τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης της εταιρίας. Τέτοια πρόθεση δεν υπήρχε, καθώς οι πολιτικές της εταιρίας επί του θέματος δεν άλλαζαν, όμως ο Σκότ Μπέλσκι, στέλεχος της Adobe, αναγνώρισε πως η διατύπωση ήταν "ασαφής" και ότι "η εμπιστοσύνη και η διαφάνεια είναι άκρως απαραίτητες στην εποχή μας".
Ο Γουαντγουάνι επίσης ξεκαθάρισε πως δεν υπήρχε καμία πρόθεση εκχώρησης δικαιώματος στην εταιρία να εκπαιδεύει μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης με το έργο των πελατών της. "Έπρεπε να είχαμε προχωρήσει νωρίτερα στον εκσυγχρονισμό και τη διευκρίνιση των όρων χρήσης", αναγνώρισε το στέλεχος της Adobe, "εξηγώντας καλύτερα τις νομικές παραμέτρους".
Αρκετοί χρήστες εκφράζουν εδώ και καιρό παράπονα, κατηγορώντας την Adobe για μονοπωλιακή πολιτική, ενώ αντιδρούν τόσο στο συνδρομητικό μοντέλο που προωθεί, όσο και τη χρήση δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης. Η εταιρία εκπαίδευσε το μοντέλο Firefly χρησιμοποιώντας stock εικόνες, περιεχόμενο ελεύθερης χρήσης και υλικό από τη δημόσια σφαίρα, προκειμένου να αποφύγει ορισμένα από τα ζητήματα ηθικής τάξης που περιβάλλουν τη χρήση της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, όμως κάποιοι καλλιτέχνες εντόπισαν εικόνες που αναφέρονται στο έργο τους στην πλατφόρμα της Adobe με stock υλικό, με αποτέλεσμα να δυσπιστούν έναντι του υφιστάμενου πλαισίου.
Ο Γουαντγουάνι δήλωσε ότι η Adobe μπορεί να αφαιρεί υλικό το οποίο παραβιάζει τις πολιτικές της από τα δεδομένα εκπαίδευσης του Firefly, ενώ οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν την εξαίρεσή τους από τα αυτοματοποιημένα συστήματα που στόχο έχουν τη βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχει η εταιρία.
Στην ανάρτησή της στο εταιρικό ιστολόγιο η Adobe αναγνωρίζει ότι "η εμπιστοσύνη είναι κάτι που κερδίζεται", ενώ παράλληλα είναι ανοιχτή σε σχόλια πάνω στις νέες αλλαγές. Η μεγαλύτερη διαφάνεια είναι σαφώς καλοδεχούμενη, όμως πιθανότατα θα χρειαστεί κάποιο διάστημα ώστε να πειστούν οι ανήσυχοι χρήστες ότι η εταιρία δεν επιχειρεί κάτι το αθέμιτο. "Είμαστε αποφασισμένοι να αποτελέσουμε έμπιστο εταίρο των δημιουργικών χρηστών στην εποχή που ανοίγεται μπροστά μας. Θα εργαστούμε ακατάπαυστα προκειμένου να το πετύχουμε αυτό", καταλήγει η εταιρία στην ανακοίνωσή της.
- 2
ΣΧΟΛΙΑ (9)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση