Η ΔΕΗ ετοιμάζεται να εισέλθει δυναμικά στην αγορά λιανικής των τηλεπικοινωνιών, εστιάζοντας στις συνδέσεις οπτικών ινών FTTH, σε μια αναμενόμενη κίνηση για πολλούς.

Σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney, η εταιρεία προγραμματίζει την παρουσίαση ενός ιδιαίτερα ανταγωνιστικού πακέτου λιανικής για οπτική ίνα μέχρι το τέλος του 2024, με στόχο την απόκτηση σημαντικού μεριδίου αγοράς.

H στρατηγική αυτή κίνηση αντικατοπτρίζει μια αναπροσαρμογή του αρχικού σχεδίου της ΔΕΗ, το οποίο προέβλεπε αποκλειστικά τη δραστηριοποίηση στην αγορά χονδρικής μέσω της θυγατρικής FiberGrid. Ωστόσο, η επιχείρηση έχει αποφασίσει να επεκταθεί και στον τομέα της λιανικής, προσφέροντας υπηρεσίες οπτικής ίνας με ταχύτητες που θα φτάνουν τα 2,5 Gbps στις περιοχές όπου αναπτύσσεται το δίκτυό της.

Το φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα της ΔΕΗ για την τριετία 2024-2026 ανέρχεται στα 680 εκατομμύρια ευρώ. Στόχος είναι η δημιουργία ενός εκτεταμένου δικτύου FTTH που θα εξυπηρετεί 500.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις μέχρι το τέλος του 2024, θα επεκταθεί σε 1,7 εκατομμύρια το 2025, και τελικά θα καλύψει 3 εκατομμύρια σημεία σε ολόκληρη τη χώρα εντός της επόμενης πενταετίας. Το δίκτυο αναπτύσσεται ήδη σε μεγάλα αστικά κέντρα και προβλέπεται να επεκταθεί σε πολλές ακόμη πόλεις της Ελλάδας.

Παρά την είσοδο στη λιανική αγορά, η ΔΕΗ δεν εγκαταλείπει τα σχέδιά της για τη χονδρική. Έχει ήδη προσκαλέσει τους κύριους παρόχους να δοκιμάσουν το δίκτυό της και σχεδιάζει να προσφέρει υπηρεσίες χονδρικής είτε μέσω bitstream με ταχύτητες έως 10 Gbps, είτε μέσω dark fiber.

Η επικείμενη Γενική Συνέλευση της ΔΕΗ αναμένεται να εγκρίνει την απόσχιση του τηλεπικοινωνιακού κλάδου χονδρικής και την ενσωμάτωσή του στη FiberGrid, ολοκληρώνοντας έτσι τη διαδικασία μετασχηματισμού που ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2024.

Η είσοδος της ΔΕΗ στην αγορά λιανικής FTTH προβλέπεται να εντείνει τον ανταγωνισμό στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, προσφέροντας στους καταναλωτές περισσότερες επιλογές και πιθανώς ευνοϊκότερες τιμές για υπηρεσίες υψηλής ταχύτητας διαδικτύου. Η κίνηση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης στρατηγικής της ΔΕΗ για διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων της και ενίσχυση της θέσης της στην αγορά τηλεπικοινωνιών, ακολουθώντας το παράδειγμα αντίστοιχων ενεργειακών εταιρειών του εξωτερικού.

  • Like 19
  • Thanks 5