Μία νέα ρύθμιση που έρχεται με τη μορφή τροποποίησης της νομοθεσίας περί τηλεπικοινωνιών της Γερμανίας θα μπορούσε να αλλάξει ριζικά τη σχέση μεταξύ καταναλωτών και παρόχων υπηρεσιών Διαδικτύου.

Σύμφωνα με ένα προσχέδιο της τροποποίησης, οι Γερμανοί καταναλωτές θα μπορούν να δοκιμάζουν τις ταχύτητες Internet στον χώρο τους και εφόσον διαπιστωθεί ότι υπάρχει μεγάλη απόκλιση μεταξύ των πραγματικών επιδόσεων και εκείνων που υπόσχονται οι πάροχοι υπηρεσιών διαδικτύου τους (ISPs) τότε θα δικαιούνται έκπτωσης στον μηνιαίο λογαριασμό τους. 

Το ποσό της έκπτωσης θα είναι ανάλογο της απόκλιση μεταξύ των συμφωνηθέντων ταχυτήτων Internet στην σύμβαση που υπέγραψαν με τον πάροχο και των πραγματικών ταχυτήτων. Για να προσδιορίζουν τις ταχύτητες της σύνδεσής τους, οι πελάτες είναι απαραίτητο να χρησιμοποιούν την επίσημη εφαρμογή μέτρησης ταχύτητας Διαδικτύου που παρέχεται από την Γερμανική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Δικτύων.

internet.jpg

Η διαδικασία μέτρησης περιλαμβάνει 20 ξεχωριστές δοκιμές επί δύο συνεχόμενες ημέρες, δέκα την ημέρα. Η συγκεκριμένη μέθοδος διασφαλίζει ότι τυχόν αποκλίσεις ταχύτητας είναι επαναλαμβανόμενες ή/ και διαρκείς και δεν είναι αποτέλεσμα κάποιων μεμονωμένων ή στιγμιαίων προβλημάτων στο δίκτυο του παρόχου.

Στην περίπτωση που διαπιστωθεί μέσω της επίσημης εφαρμογής ότι οι ταχύτητες λήψης και μεταφόρτωσης από το Διαδίκτυο είναι κάτω του 90% της ταχύτητας που έχει υποσχεθεί ο πάροχος υπηρεσιών Internet, τότε ο πελάτης δικαιούται έκπτωση στον λογαριασμό του.

Σύμφωνα με τις Γερμανικές αρχές προστασίας καταναλωτή, οι αποκλίσεις από τα συμφωνηθέντα στις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί είναι σημαντικές σε ποσοστό άνω του 50% των χρηστών του Διαδικτύου στη χώρα. Με την εφαρμογή και της συγκεκριμένης τροποποίησης, η νομοθεσία στη Γερμανία όχι μόνο θα βοηθήσει τους καταναλωτές αλλά θα δώσει και ένα κίνητρο στους παρόχους υπηρεσιών Διαδικτύου να ανταποκριθούν στις υποσχέσεις και στις ταχύτητες που διαφημίζουν προσφέροντας ποιοτικές υπηρεσίες και κυρίως, με συνέπεια.

Όπως έχουν τα πράγματα, στα περισσότερα μέρη του κόσμου, οι καταναλωτές πληρώνουν ένα σταθερό αντίτιμο σε μηνιαία βάση για όποια ταχύτητα είναι τεχνικά δυνατή για την τοποθεσία τους και αυτό πολλές φορές είναι εις βάρος ορισμένων καταναλωτών, οι οποίοι πληρώνουν το ίδιο ποσό για το ίδιο πακέτο υπηρεσιών με άλλους που τυχαίνει να απολαμβάνουν καλύτερες ταχύτητες στο Internet. Βεβαίως, κανείς δεν τους εμποδίζει να διεκδικήσουν δικαστικώς όσα τους οφείλονται από τη μη τήρηση της σύμβασης από τον πάροχο τους, ωστόσο οι περισσότεροι όπως είναι φυσικό αποφεύγουν αυτή την κουραστική και δαπανηρή διαδικασία. Με τον νέο ωστόσο Γερμανικό νόμο, οι πολίτες της χώρας έχουν δικαίωμα έκπτωσης και αυτό δεν είναι παρά μία σημαντική νίκη για τους Γερμανούς καταναλωτές και την τοπική κοινωνία. Ο νέος νόμος θα τεθεί σε ισχύ τον Δεκέμβριο του 2021.

Στη χώρα μας πάντως, η ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομειών), υποχρεώνει τους παρόχους μέσω του Κανονισμού Ανοιχτού Διαδικτύου, να αποκαταστήσουν οποιοδήποτε πρόβλημα αφορά την παρεχόμενη ταχύτητα στην ευρυζωνική σύνδεση, εντός 30 ημερών, κάτι που αναφέρεται και στο . Το διάστημα αυτό οι πάροχοι θα πρέπει να προχωρήσουν σε επανορθωτικά μέτρα όπως παροχή έκπτωσης για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή παροχή επιπλέον υπηρεσιών. Αν το πρόβλημα συνεχίζεται μετά το πέρας των 30 ημερών, τότε ο συνδρομητής θα πρέπει να αλλάξει πρόγραμμα επιλέγοντας ένα πιο οικονομικά, χωρίς να υπάρχει κάποια χρέωση από τον πάροχο.

  • Like 6
  • Thanks 2