Αν και η διαφήμιση στο Internet και στις εφαρμογές που χρησιμοποιούμε στα κινητά μας έχει γίνει αναγκαίο κακό, ορισμένες εταιρείες ειδικεύονται στο να βρίσκουν τρόπους να σας βοηθήσουν να τις ξεφορτωθείτε.

Μάλιστα, στην Ευρώπη σύμφωνα με μία αναφορά των Financial Times, οι χρήστες αναπάντεχα θα έχουν ως συμμάχους τους στον πόλεμο ενάντια στις διαφημίσεις τους... πάροχους υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, οι οποίοι είναι ήδη έτοιμοι να "μπλοκάρουν" διαφημίσεις των Google κατά πρώτο λόγο και Microsoft και Yahoo στα κινητά.

 

Σύμφωνα με την αναφορά, τουλάχιστον ένας Ευρωπαϊκός πάροχος έχει ήδη εγκαταστήσει λογισμικό ad-blocking στα κέντρα δεδομένων του, με στόχο να το ενεργοποιήσει λίγο πριν το τέλος της χρονιάς. Και άλλοι πάροχοι φαίνεται πως έχουν κάνει το ίδιο και μελλοντικά ενδεχομένως θα ζητήσουν από τους πελάτες τους να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία. Το ad-blocking λογισμικό έχει αναπτύξει μία Ισραηλινή εταιρεία με την ονομασία Shine, η οποία πρόσφατα χρηματοδοτήθηκε από τον Li Ka-shing, τον ιδιοκτήτη του τηλεπικοινωνιακού γίγαντα Hutchison Whampoa.

 

Ο βασικός στόχος είναι προφανώς η μεγαλύτερη διαφημιστική εταιρεία στο internet στον κόσμο, η Google. Αφαιρώντας τις διαφημίσεις της από ιστοσελίδες και από ορισμένες εφαρμογές -τα Facebook και Twitter δεν θα επηρεαστούν- οι πάροχοι θα μπορούν να ζητήσουν από την Google να μοιραστεί μαζί τους κάποιο ποσό από τα έσοδα της (μόνο στις ΗΠΑ, που η αγορά της mobile διαφήμισης θα φτάσει τα $28,48 δισεκατομμύρια, η Google έχει ποσοστό 35,17%).

 

Είναι ένα επικίνδυνο παιχνίδι, επειδή θα μπορούσε να βλάψει την ίδια την έννοια της διαδικτυακής ουδετερότητας, η οποία εξασφαλίζει ότι όλη η κίνηση θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ισότιμα. Οι χρήστες μπορούν εφόσον το θέλουν να χρησιμοποιήσουν τέτοιο είδος λογισμικού, αλλά οι πάροχοι δεν έχουν αυτό το δικαίωμα και ενδεχομένως η Ευρωπαϊκή Ένωση να μην επιτρέψει να συμβεί κάτι τέτοιο.

 

Όπως ήταν φυσικό, η Google είναι προφανώς αντίθετη με την ιδέα, αφήνοντας να εννοηθεί ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να επηρεάσει την ανάπτυξη των δωρεάν εφαρμογών της και τις υπηρεσίες της στο Internet. Όπως είναι γνωστό, στο παρελθόν οι Google, Amazon και Microsoft μπορεί να δημιούργησαν ένα επικίνδυνο προηγούμενο, όταν πλήρωσαν για να εισέλθουν στον κατάλογο των εξαιρέσεων του Adblock Plus οι ιστοσελίδες τους, αλλά τώρα θα πρέπει να αντιμετωπίσουν εταιρείες με πολύ μεγαλύτερη επιρροή και πολύ μεγαλύτερους προυπολογισμούς.

 

Link.png Site: Engadget

Link.png Site: The Next Web