Ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός Mozilla που βρίσκεται πίσω από τον Firefox διερευνά έναν διαφορετικό τύπο web browser που ονομάζεται Scout, και ο οποίος θα λειτουργεί με την χρήση της φωνής.

Το εγχείρημα Scout αποκαλύφθηκε αποτελεί το θέμα μίας ομιλίας στην ατζένα του φετινού, εσωτερικού συνεδρίου “all-hands” του οργανισμού που πραγματοποιήθηκε αυτή την εβδομάδα στο Σαν Φρανσίσκο. "Με την εφαρμογή Scout, θα ξεκινήσουμε να διερευνάμε την  περιήγηση και την κατανάλωση περιεχομένου με την χρήση της φωνής" διαβάζουμε στην περιγραφή για το θέμα, όπου επίσης περιγράφεται και ο τρόπος που θα μπορούσε να διατυπωθεί μία εντολή: "Hey Scout, διάβασε μου το άρθρο για τις πολικές αρκούδες".

Κάποτε βρισκόταν στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας, όμως στις μέρες μας ο φωνητικός έλεγχος των ηλεκτρονικών συσκευών είναι κάτι το συνηθισμένο. Απευθυνόμενοι στους ψηφιακούς βοηθούς μας μπορούμε να υπαγορεύουμε μηνύματα, να αναζητούμε πληροφορίες για τον καιρό ή οτιδήποτε, μπορούμε να οργανώνουμε το καθημερινό πρόγραμμά μας κ.ά. Η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης αποτελεί το κλειδί που θα επιτρέψει στις υπολογιστικές συσκευές να μας καταλαβαίνουν και να επικοινωνούν και να ανταποκρίνονται χρησιμοποιώντας τη φωνή. Υπηρεσίες όπως οι Amazon Alexa, Google Assistant, Apple Siri και Microsoft Cortana γίνονται όλο και πιο ανθρώπινοι. 

Για τον οργανισμό Mozilla, ένα φωνητικά ελεγχόμενο πρόγραμμα περιήγησης θα μπορούσε να οδηγήσει σε έναν νέο τρόπο χρήσης του ιστού και να προσφέρει μια πιθανή πηγή ανάπτυξης για την εταιρεία του Firefox, του προγράμματος περιήγησης που ανταγωνίζεται τον Chrome της Google. O Chrome αντιπροσωπεύει το 58% του web usage σε σύγκριση με το 5% του Firefox, σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων StatCounter.

Ο Scout επίσης θα μπορούσε να βοηθήσει στην αναμόρφωση του Διαδικτύου για τα άτομα με προβλήματα όρασης που σήμερα βασίζονται σε screen readers κ.ά. Μέρος της αποστολής του οργανισμού Mozilla είναι να προωθήσει "ένα διαδίκτυο που περιλαμβάνει όλους τους λαούς της γης - όπου τα δημογραφικά χαρακτηριστικά ενός ατόμου δεν καθορίζουν την ηλεκτρονική πρόσβαση, τις ευκαιρίες ή την ποιότητα της εμπειρίας".

Από τον Mozilla πάντως αρνήθηκαν να σχολιάσουν λεπτομερώς το εγχείρημα, που βρίσκεται ακόμα σε πρώιμη φάση. Ο οργανισμός Mozilla προσπαθεί να αναζωογονήσει την ανταγωνιστικότητά του με διάφορους τρόπους, με το μεγαλύτερο μέρος της προσπάθειας να επικεντρώνεται στην διάθεση των εκδόσεων Quantum. 

C|Net

  • Thanks 1