Η μηχανή αναζήτησης Bing της Microsoft ξεπέρασε το ορόσημο των 100 εκατομμυρίων καθημερινά ενεργών χρηστών, μόλις λίγες εβδομάδες αφότου o γίγαντας του λογισμικού πρόσθεσε τη λειτουργία Bing Chat με τεχνητή νοημοσύνη.

Το Bing αναπτύσσεται σταθερά τα τελευταία χρόνια, αλλά φαίνεται ότι η νέα λειτουργία Bing Chat βοηθά τη Microsoft να αυξήσει τη χρήση του σε άτομα που δεν έχουν ασχοληθεί ποτέ πριν με το Bing. Για τη λειτουργία αυτή, η Microsoft έχει συνεργαστεί με το OpenAI για να ενσωματώσει το δημοφιλές γλωσσικό μοντέλο AI ChatGPT, σε μια διαφορετική έκδοση απ’ αυτή που γνωρίζουμε, η οποία έχει την ονομασία Project Prometheus.

Η Google έχει περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο καθημερινούς ενεργούς χρήστες, οπότε τα 100 εκατομμύρια του Bing, απέχουν πολύ από την πρώτη θέση, δίνοντας όμως μια προοπτική. 

«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να μοιραστούμε ότι μετά από αρκετά χρόνια σταθερής προόδου και με μια μικρή ώθηση από το ένα εκατομμύριο και πλέον νέων χρηστών της προεπισκόπησης του Bing, έχουμε ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια καθημερινά ενεργούς χρήστες του Bing», αναφέρει ο Yusuf Mehdi, επικεφαλής του καταναλωτικού marketing της Microsoft, σε ανάρτηση στο blog.

Η Microsoft δεν έχει αποκαλύψει τον αριθμό των καθημερινών ενεργών χρηστών του Bing πριν από την προσθήκη του Bing Chat, αλλά η προεπισκόπηση έχει σίγουρα θέσει τη μηχανή αναζήτησης της Microsoft στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τις τελευταίες εβδομάδες. Η Microsoft βλέπει τώρα ότι περίπου το ένα τρίτο των χρηστών που δοκιμάζουν το νέο Bing Chat (που κάνει χρήση του ChatGPT) είναι νέοι στο Bing. «Περίπου το ένα τρίτο των καθημερινών ενεργών χρηστών του δοκιμαστικού προγράμματος του Bing AI, χρησιμοποιούν το Chat καθημερινά», λέει ο Mehdi. «Βλέπουμε κατά μέσο όρο, περίπου τρεις συνομιλίες ανά συνεδρία με περισσότερες από 45 εκατομμύρια συνολικές συνομιλίες από την έναρξη της προεπισκόπησης».

Το Bing Chat δεν είναι ο μόνος λόγος για την αυξημένη χρήση της μηχανής αναζήτησης της Microsoft. Ο Microsoft Edge έχει επίσης συμβάλει στη χρήση του Bing, καθώς η Microsoft προωθεί επιθετικά τις προεπιλογές της μηχανής αναζήτησης με τις ενημερώσεις του Edge, τις ενημερώσεις των Windows και ακόμη και τις προτροπές για να σταματήσουν οι χρήστες να κατεβάζουν το Google Chrome. «Αναμένουμε ότι οι νέες δυνατότητες, όπως η ύπαρξη αναζήτησης και δημιουργίας του Bing στην πλαϊνή μπάρα του Edge, θα ενισχύσουν την περαιτέρω ανάπτυξη», αναφέρει ο Mehdi.

Έχει περάσει ένας μήνας από την έναρξη λειτουργίας του chatbot του Bing. Η Microsoft πρόσθεσε πρόσφατα μια επιλογή για διαφορετικούς τόνους προσωπικότητας που έχει σχεδιαστεί για να αντιμετωπίσει τα άγρια “ξεσπάσματα” που πολλοί είδαν κατά την αλληλεπίδρασή τους με το Bing AI chatbot. Η Microsoft πρόσθεσε επίσης κάποιους περιορισμούς μετά τον εντοπισμό αγενών απαντήσεων ενώ η εταιρεία χαλάρωσε σταδιακά αυτούς τους περιορισμούς την τελευταία εβδομάδα.

image.png.846acc55f7f51a54d244eb296a57d1af.png

Τα τελευταία στατιστικά στοιχεία της Microsoft σχετικά με τη χρήση του Bing Chat έρχονται εβδομάδες αφότου η εταιρεία παρουσίασε τα σχέδιά της για την αύξηση των εσόδων της σε μια αγορά ψηφιακών διαφημίσεων αξίας περίπου 500 δισεκατομμυρίων δολαρίων. «Για κάθε 1 μονάδα κέρδους μεριδίου στην αγορά διαφήμισης πάνω στον τομέα της αναζήτησης, είναι μια ευκαιρία εσόδων ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη διαφημιστική μας επιχείρηση», δήλωσε ο Philippe Ockenden, CVP οικονομικών της Microsoft.

Η εταιρεία έχει ήδη αυξήσει τις διαφημιστικές της δραστηριότητες με έσοδα 18 δισ. δολαρίων τους τελευταίους 12 μήνες, έναντι 10 δισ. δολαρίων το προηγούμενο οικονομικό έτος. Μεγάλο μέρος αυτού οφείλεται στο Bing, αλλά η Microsoft έχει ακόμη πολύ δρόμο να διανύσει για να πλησιάσει τα περισσότερα από 200 δισεκατομμύρια δολάρια που κέρδισε η Google από τη διαφήμιση το 2022.

Για τη Microsoft όλα αυτά είναι μια ευκαιρία να αυξήσει τη χρήση και να αρπάξει μερίδιο αγοράς από τη Google. «Έχουμε πλήρη επίγνωση ότι παραμένουμε ένας μικρός, χαμηλός, παίκτης με μονοψήφιο μερίδιο», λέει ο Mehdi. «Με το δεδομένο αυτό, αισθανόμαστε καλά που είμαστε στο χορό!» Αυτός είναι πιθανώς ο ίδιος χορός στον οποίο αναφέρθηκε τον περασμένο μήνα ο διευθύνων σύμβουλος της Microsoft, Satya Nadella, σε συνέντευξή του στο The Verge. «Η Google είναι ο γορίλας των 800 κιλών στην αναζήτηση», δήλωσε ο Nadella. «Θέλω οι άνθρωποι να ξέρουν ότι τους κάναμε να χορέψουν».