To 2016, η Microsoft παρουσίασε για πρώτη φορά μια νέα πλατφόρμα μεικτής πραγματικότητας, με τη βοήθεια των HoloLens, παρουσιάζοντας συχνά διάφορες δυνατότητες που θα ήταν διαθέσιμες κάποια στιγμή στο προσεχές μέλλον. Μία από αυτές τις δυνατότητες ήταν η "ολομεταφορά", δηλαδή η δυνατότητα να μοιραζόμαστε εικονικά τον ίδιο χώρο με έναν άλλο άνθρωπο. Το όλο σκεπτικό έμοιαζε βγαλμένο κατευθείαν από την επιστημονική φαντασία. Και παρότι η αρχική παρουσίαση δεν ήταν ιδιαίτερα σύνθετη, μόλις δύο χρόνια αργότερα η Microsoft παρουσίασε την πρόοδο που είχε σημειώσει στο Microsoft Ignite του 2019.
Πλέον, η ολομεταφορά έρχεται ένα βήμα πιο κοντά στο να γίνει πραγματικότητα, καθώς ο τεχνολογικός κολοσσός ανακοινώνει το Microsoft Mesh, μια νέα πλατφόρμα μεικτής πραγματικότητας, η οποία βασίζεται στην υπηρεσία Azure. Όπως και στις προηγούμενες προσεγγίσεις της ολομεταφοράς, το Microsoft Mesh αξιοποιεί την "τεχνολογία τρισδιάστατης καταγραφής προκειμένου να προβάλει μια ρεαλιστική απεικόνιση ενός ανθρώπου μέσα σε μια εικονική σκηνή".
Η ανακοίνωση πραγματοποιήθηκε μέσω ζωντανής παρουσίασης της πλατφόρμας στο Microsoft Ignite, από τον Άλεξ Κίπμαν, στέλεχος της Microsoft, σε συνεργασία με τους εταίρους της στο πρόγραμμα, Lune Rouge (Γκι Λαλιμπερτέ), Niantic (Τζον Χάνκε) και OceanX (Τζέιμς Κάμερον).
Επί σκηνής, η Microsoft και οι συνεργαζόμενες εταιρίες έδειξαν το πώς το Microsoft Mesh προσφέρει νέες δυνατότητες και διευκολύνει τη συνεργασία ανθρώπων που βρίσκονται σε διαφορετικά μέρη. Ο Τζέιμς Κάμερον, διάσημος σκηνοθέτης, μίλησε για την OceanX, μια μη κερδοσκοπική οργάνωση η οποία "συνδυάζει την τεχνολογία αιχμής με τη συναρπαστική αφήγηση" προκειμένου να προωθήσει την επιμόρφωση και την ευαισθητοποίηση των πολιτών για τους ωκεανούς. Σε συνεργασία με τη Microsoft, η OceanX είναι σε θέση "να δημιουργήσει ένα ολογραφικό εργαστήριο, στηριγμένο στο Mesh", το οποίο βρίσκεται πάνω στο OceanXplorer. Οι επιστήμονες που συμμετέχουν στις αποστολές του ερευνητικού αυτού σκάφους θα μπορούν να συσκέπτονται, είτε δια ζώσης, είτε εικονικά, από εργαστήρια σε ολόκληρο τον κόσμο, και να βλέπουν τρισδιάστατα ολογράμματα των περιοχών που εξερευνούν".
Στο πλαίσιο της παρουσίασης, ο διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της Niantic παρουσίασε μια πρώτη, μη εμπορική έκδοση του Pokémon GO, μέσω των HoloLens2. Επίσης, ο Γκι Λαλιμπερτέ, ιδρυτής του Lune Rouge και του Cirque du Soleil, μίλησε για το πώς το Microsoft Mesh βοήθησε την εταιρία του να ζωντανέψει ένα πρόγραμμα με τον τίτλο Hanai World, το οποίο συνδυάζει "ζωντανές και ψηφιακές εμπειρίες διασκέδασης [δημιουργώντας] ενιαίες εκδηλώσεις".
Ως προς τη βασική αποστολή της Microsoft, την ενίσχυση της παραγωγικότητας, το Mesh αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ψηφιοποίηση των μελλοντικών εργασιακών χώρων, με τα επιπλέον οφέλη που παρέχει το Azure, χάρη στην επαγγελματικού επιπέδου ασφάλεια και την προστασία της ιδιωτικότητας που διαθέτει:
"Το Microsoft Mesh θα επιτρέψει επίσης σε ομάδες που βρίσκονται γεωγραφικά σε απόσταση να έχουν περισσότερο συνεργατικές συσκέψεις, να πραγματοποιούν εικονικές συνεδρίες, να μαθαίνουν από κοινού και να φιλοξενούν εικονικές κοινωνικές συναντήσεις. Σε πρώτο στάδιο οι άνθρωποι θα μπορούν να συμμετέχουν με τη μορφή avatar σε αυτές τις εικονικές, κοινές εμπειρίες και, με την εξέλιξη της τεχνολογίας, να χρησιμοποιήσουν την ολομεταφορά ώστε να προβάλουν φωτορεαλιστικές εκδοχές του εαυτού τους.
Αρχιτέκτονες και μηχανικοί θα μπορούν να περιεργάζονται ένα ολογραφικό μοντέλο ενός εργοστασίου υπό κατασκευή, βλέποντας πώς συνδυάζονται όλα τα επιμέρους στοιχεία, τρισδιάστατα, ενδεχομένως αποφεύγοντας με τον τρόπο αυτό δαπανηρές αστοχίες.
Φοιτητές του πολυτεχνείου ή της ιατρικής που μαθαίνουν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή την ανθρώπινη ανατομία θα μπορούν να συγκεντρώνονται ως avatar γύρω από ένα ολογραφικό μοντέλο, να αφαιρούν μέρη του κινητήρα ή να παραμερίζουν μυς ώστε να δουν τι βρίσκεται από κάτω. Συνάδελφοι θα μπορούν απλά να μαζεύονται για να χαλαρή κουβέντα σε έναν κοινό, εικονικό χώρο, ενώ οι εταιρίες θα μπορούν να αξιοποιήσουν τις εφαρμογές που στηρίζονται στο Mesh ώστε να πραγματοποιούν συγκεντρώσεις όλων των εργαζομένων ή να παρέχουν στους υπαλλήλους τους σε ολόκληρο τον κόσμο εκπαιδευτικά προγράμματα".
Όπως επισήμανε η Μicrosoft, τα ολογράμματα απέχουν ακόμη κάποιο διάστημα.
Παρότι υπάρχει ακόμη δρόμος μέχρι να λάβει την πλήρη του μορφή, το Microsoft Mesh δεν είναι ένα ακόμη θεωρητικό σχέδιο. Η νέα πλατφόρμα πρόκειται να προσφέρει πολλές από αυτές τις νέες δυνατότητες, μεταξύ των οποίων "μια πλήρη σουίτα εργαλείων με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης για τη δημιουργία avatar, τη διαχείριση συνεδριών, τη χωροταξική απεικόνιση, το συγχρονισμό μεταξύ πολλαπλών χρηστών και την ολομεταφορά", μέσα στους επόμενους μήνες.
Παρότι στην παρουσίαση χρησιμοποιήθηκε η συσκευή μεικτής πραγματικότητας HoloLens 2, την οποία αναπτύσσει η ίδια η Microsoft, η εταιρία επισήμανε πως η πλατφόρμα Mesh υιοθετεί "ανοιχτά πρότυπα", καθώς θα υποστηρίζει πολλές συσκευές, μεταξύ των οποίων headset εικονικής πραγματικότητας άλλων εταιριών, smartphones, tablets, ακόμη και υπολογιστές.
Εκτός αυτού, η Microsoft ανακοίνωσε τη διαθεσιμότητα της νέας εφαρμογής Microsoft Mesh για το HoloLens, καθώς και το AltspaceVR (το οποίο η Microsoft εξαγόρασε στα τέλη του 2017), το οποίο αξιοποιεί το Mesh και "θα επιτρέπει στις εταιρίες να πραγματοποιούν συναντήσεις και συσκέψεις σε εικονική πραγματικότητα, με επαγγελματικού επιπέδου παραμέτρους ασφαλείας, περιλαμβανομένων ασφαλών συνδέσεων, διαχείρισης των συνεδριών και συμμόρφωση με τη νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων".
Η Microsoft προσφέρει επίσης τη δυνατότητα σε τρίτους να δημιουργήσουν νέες εφαρμογές για την πλατφόρμα, ενώ σχεδιάζει να ενσωματώσει την τεχνολογία αυτή στο Microsoft Teams και το Dynamics 365.
- 7
ΣΧΟΛΙΑ (18)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση