Όταν αυτό συνδυαστεί με το ισχυρό δολάριο και την αδύναμη κινεζική αγορά, η αγορά επιβραδύνθηκε σε ανάπτυξη κατά 21%, μια κατακόρυφη πτώση από την ανάπτυξη που είχαμε δει το προηγούμενο έτος η οποία κυμαίνονταν στο 36%.
Παρόλο που δεν βλέπουμε την τεράστια ανάπτυξη των προηγούμενων ετών, η Synergy Research διαπίστωσε ότι η αγορά ξεπέρασε τα 61 δισεκατομμύρια δολάρια για το τελευταίο τρίμηνο, με τα έσοδα για τους τελευταίους 12 μήνες να ξεπερνούν τα 212 δισεκατομμύρια δολάρια, ένα μεγάλο ποσό από κάθε άποψη παρά τα προβλήματα.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ καθένας από τους τρεις μεγάλους στο χώρο, είδε την ανάπτυξη του να επιβραδύνεται το 4ο τρίμηνο του 2022 σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Αντίθετη πάντως πορεία φαίνεται ότι ακολουθεί η Microsoft η οποία κατάφερε να κερδίσει μερίδιο αγοράς από την Amazon. Συγκεκριμένα η Microsoft αύξησε το μερίδιό της στο 23%, από 21% το προηγούμενο τρίμηνο, ενώ η Amazon έπεσε από το 34% στο 33%. Η Google παρέμεινε σταθερή στο 11%. Οι τρεις μεγάλοι πάροχοι cloud αντιπροσωπεύουν το 66% των παγκόσμιων εσόδων από το cloud.
Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 20 δισεκατομμύρια δολάρια για την Amazon, 14 δισεκατομμύρια δολάρια για τη Microsoft και 7 δισεκατομμύρια δολάρια για τη Google. Τα στοιχεία αφορούν υπηρεσίες IaaS, PaaS και private cloud ενώ σ’ αυτά δεν περιλαμβάνονται υπηρεσίες SaaS, οι οποίες μετρούνται ξεχωριστά.
Τα έσοδα από το cloud της Amazon αυξήθηκαν κατά 20% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και η εταιρεία αναγνώρισε στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων ότι η ανάπτυξη μειώθηκε ακόμη περισσότερο τον πρώτο μήνα του έτους, επιστρέφοντας στα επίπεδα της προηγούμενης δεκαετίας. Εν τω μεταξύ, η Microsoft ανακοίνωσε αύξηση στο cloud κατά 22%, από 24% το προηγούμενο τρίμηνο ενώ και τα έσοδα του Google Cloud αυξήθηκαν κατά 32%, από 38% το προηγούμενο τρίμηνο.
H Amazon ήταν από τις πρώτες εταιρείες στο χώρο του cloud, έχοντας ένα πολύ μεγάλο προβάδισμα, αλλά φαίνεται ότι καθώς η αγορά επιβραδύνεται μετά από χρόνια σταθερής ανάπτυξης, δίνει στον κύριο ανταγωνιστή της, τη Microsoft, ένα μικρό άνοιγμα για να κερδίσει μερίδιο. Αυτό θα μπορούσε να οφείλεται εν μέρει τουλάχιστον στο γεγονός ότι η υψηλή θέση της Amazon και η στασιμότητα, αποτελεί το λόγο που ο επόμενος παίχτης είναι σε θέση να αποκτήσει κάποιο πλεονέκτημα παρά την επιβράδυνση των δαπανών συνολικά.
Ο John Dinsdale, επικεφαλής αναλυτής της Synergy, αναφέρει ότι υπήρχαν τρεις βασικοί λόγοι για την πτώση αυτού του τριμήνου, οι οποίοι πιστεύει ότι είναι βραχυπρόθεσμα ζητήματα, και παραμένει αισιόδοξος για το μέλλον. «Υπάρχουν τρεις βασικοί παράγοντες. Το ενισχυμένο δολάριο ΗΠΑ μειώνει τον προφανή ρυθμό ανάπτυξης πολλών μη αμερικανικών αγορών. Η μεγάλη κινεζική αγορά παραμένει περιορισμένη λόγω των θεμάτων πανδημίας και των τοπικών πολιτικών και η επιδείνωση της οικονομίας έχει κάνει ορισμένες επιχειρήσεις να επανεξετάσουν πιο προσεκτικά τις δαπάνες για υπηρεσίες cloud. Αυτοί οι παράγοντες θα έχουν κυρίως βραχυπρόθεσμο χαρακτήρα και η Synergy προβλέπει ότι οι ρυθμοί ανάπτυξης θα παραμείνουν ισχυροί τα επόμενα χρόνια», αναφέρει σε δήλωσή του.
- 1
- 2
ΣΧΟΛΙΑ (20)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση