Η απόφαση αυτή σημαίνει ότι το X δεν θα υπόκειται στον κατάλογο των λειτουργικών υποχρεώσεων του DMA στο άμεσο μέλλον. Οι κανόνες αυτοί αφορούν τομείς όπως η χρήση δεδομένων τρίτων και η συγκατάθεση των χρηστών για διαφημίσεις παρακολούθησης. Το πανευρωπαϊκό καθεστώς στοχεύει τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες με εκ των προτέρων κανόνες που αποσκοπούν γενικά στη διασφάλιση δικαιότερων συναλλαγών με μεμονωμένους χρήστες και επιχειρήσεις.
Μέχρι στιγμής, επτά εταιρείες έχουν χαρακτηριστεί ως "gatekeepers" του DMA για συνολικά 24 "βασικές υπηρεσίες πλατφόρμας", συμπεριλαμβανομένων άλλων κολοσσών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως η Meta και το TikTok.
Η μη ένταξη στη λέσχη των "gatekeepers" του DMA είναι αναμφίβολα καλά νέα για τον Musk, καθώς αποφεύγει τον κανονιστικό κίνδυνο να υπόκειται στο εμβληματικό καθεστώς ανταγωνιστικότητας της αγοράς της ΕΕ. Σύμφωνα με τον DMA, οι ποινές για παραβιάσεις μπορούν να φτάσουν έως και το 10% του παγκόσμιου ετήσιου κύκλου εργασιών ή και περισσότερο για επαναλαμβανόμενες παραβάσεις.
Ωστόσο, ο λόγος για τον οποίο το X δεν χαρακτηρίστηκε ως "gatekeeper" ίσως πληγώσει τον εγωισμό του Musk αφού η Επιτροπή αποφάσισε ότι "το X δεν αποτελεί σημαντική πύλη για τις επιχειρήσεις να προσεγγίσουν τους καταναλωτές".
Η Επιτροπή ανέφερε σε δελτίο τύπου: "Μετά από διεξοδική αξιολόγηση όλων των επιχειρημάτων, συμπεριλαμβανομένων των εισροών από σχετικούς ενδιαφερόμενους φορείς, και μετά από διαβούλευση με τη Συμβουλευτική Επιτροπή Ψηφιακών Αγορών, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το X πράγματι δεν πληροί τις προϋποθέσεις ως gatekeeper σε σχέση με την υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης που προσφέρει. Η έρευνα αποκάλυψε ότι το X δεν αποτελεί σημαντική πύλη για τις επιχειρήσεις να προσεγγίσουν τους τελικούς χρήστες".
Η απόφαση θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μια έμμεση κριτική στην ποιότητα της διαφημιστικής επιχείρησης του X. Εάν οι περισσότερες διαφημίσεις μιας πλατφόρμας προέρχονται από εταιρείες που πωλούν αμφιβόλου ποιότητας προϊόντα καθαρισμού αυτιών ή συνθετικά χαλιά με έντονα σχέδια, η επιχείρηση αυτή θεωρείται ασήμαντη από ρυθμιστική άποψη.
Παρόλα αυτά, το X θα είναι σίγουρα ικανοποιημένο που αποφεύγει τον κίνδυνο του DMA. Η πλατφόρμα είχε υποβάλει επιχειρήματα κατά του χαρακτηρισμού της ως "gatekeeper" όταν ενημέρωσε την ΕΕ τον Μάιο ότι είχε ξεπεράσει το όριο των 45 εκατομμυρίων μηνιαίων ενεργών χρηστών και 10.000 εταιρικών χρηστών.
Η ΕΕ πρόσθεσε ότι θα συνεχίσει να παρακολουθεί τις εξελίξεις σε ότι αφορά τη θέση του X στην αγορά. Σε περίπτωση σημαντικών αλλαγών στη δύναμη της αγοράς, θα μπορούσε να επανεξετάσει το ζήτημα του χαρακτηρισμού. Ωστόσο, με τον Musk στο τιμόνι και τη συνεχιζόμενη αποξένωση των κύριων χρηστών, διαφημιστών και επιχειρήσεων, αυτό φαίνεται απίθανο.
Σύμφωνα με την Επιτροπή, η απόφαση αυτή ελήφθη μετά από διαβούλευση με τη Συμβουλευτική Επιτροπή Ψηφιακών Αγορών, η οποία αποτελείται από εκπροσώπους των κρατών μελών της ΕΕ.
- 2
- 1
- 2
ΣΧΟΛΙΑ (25)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση