Νέα αγωγή η οποία κατατέθηκε από το Χ, ιδιοκτησίας Μασκ, ουσιαστικά κηρύσσει τον "πόλεμο" στη διαφημιστική βιομηχανία.

Από τη στιγμή που ο Ίλον Μασκ αγόρασε το Twitter, το μετονόμασε σε Χ και άρχισε να το μεταμορφώνει σε μια μεγαλύτερη έκδοση του 4chan, τόσο ο ίδιος όσο και η πλατφόρμα είχαν μια τεταμένη σχέση με τη διαφημιστική βιομηχανία. Οι διαφημιστές φημίζονται για την αποστροφή τους προς αμφιλεγόμενες τοποθετήσεις, ενώ ο Μασκ έχει μια ιδιαίτερη έφεση προς αυτές.

Τον περασμένο Νοέμβριο, πιστός στις συνήθειές του, ο Μασκ προσέβαλε διάφορους ανθρώπους και στη συνέχεια είπε, απευθυνόμενος στους διαφημιστές που εξέταζαν το ενδεχόμενο να αποσύρουν το περιεχόμενό τους από την πλατφόρμα του ότι μπορούσαν "να πάνε να γ*μηθούν". Διευκρίνισε, μάλιστα, ότι εφόσον οι όποιες εταιρίες ή διαφημιστικά στελέχη έβρισκαν είτε τον ίδιο, είτε την πλατφόρμα του, προσβλητικούς, τότε το καλύτερο που είχαν να κάνουν ήταν να τα μαζέψουν και να μεταφέρουν αλλού τα έσοδα που είχαν να προσφέρουν. 

Και κάπως έτσι, κάτι λιγότερο από ένα χρόνο αργότερα, η εταιρία του Μασκ έκρινε σκόπιμο να κινηθεί νομικά απέναντι σε κάποιους διαφημιστές που αποφάσισαν να ακολουθήσουν την προτροπή του ίδιου του Μασκ. Αποδεικνύεται πως είναι τόσο μεγάλα τα διαφημιστικά κεφάλαια που κούνησαν μαντήλι στο Χ τα τελευταία δύο χρόνια ώστε η εταιρία βρίσκεται σε πραγματικά δυσχερή θέση. Πρόσφατο ρεπορτάζ των Times της Νέας Υόρκης υποστηρίζει ότι τα διαφημιστικά έσοδα της εταιρίας καταγράφουν πτώση 53% σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι. Τώρα, η εταιρία ανακοίνωσε ότι προσφεύγει στα δικαστήρια, εγκαλώντας μια κοινοπραξία διαφημιστών, ορισμένοι από τους οποίους απέσυραν το περιεχόμενό τους από την πλατφόρμα, μετά την εξαγορά της από το Μασκ.

Η αγωγή, η οποία κατατέθηκε την Τρίτη, στρέφεται εναντίον διαφόρων μελών της GARM (Global Alliance for Responsible Media), μια μάλλον άγνωστη κοινοπραξία σημαντικών διαφημιστικών εταιριών, με στόχο την αντιμετώπιση "της πρόκλησης του παράνομου ή βλαπτικού περιεχομένου στις πλατφόρμες ψηφιακών μέσω και την εκμετάλλευσή του μέσω της διαφήμισης". Ουσιαστικά, η GARM φέρεται να μεταπείθει εταιρίες ώστε να μην στηρίζουν πλατφόρμες οι οποίες ενδέχεται να αποδειχτούν προβληματικές ως προς την εικόνα που δημιουργείται για τις μάρκες οι οποίες προβάλλονται μέσω αυτής.

Στο κείμενο της αγωγής προβάλλεται ο ισχυρισμός ότι η GARM συνέβαλε στο να προκύψει ένα "μποϊκοτάζ" του Χ, ενθαρρύνοντας διάφορες εταιρίες να το αποφύγουν τελείως, λόγω τόσο του αμφιλεγόμενου περιεχομένου, όσο και της στάσης της ηγεσίας της πλατφόρμας. Η αγωγή καταγράφεται στον απόηχο έκθεσης την οποία δημοσιοποίησε η Δικαστική Επιτροπή της αμερικανικής Βουλής των Αντιπροσώπων, πρόεδρος της οποίας είναι ο Τζιμ Τζόρνταν, ο συντηρητικός ηγέτης της Ομάδας Ελευθερίας. Στην έκθεση η GARM κατηγορείται ότι παραβιάζει την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία μέσα από τις προσπάθειές της "να στερήσει κεφάλαια από περιεχόμενο το οποίο έχει περιέλθει στη δυσμένειά της, στο όνομα της ασφάλειας της εικόνας των διαφημιζόμενων εταιριών". Στην αγωγή της, η εταιρία του Μασκ ισχυρίζεται ότι "η GARM μετέφερε στα μέλλη της τις ανησυχίες της σχετικά με τη συμμόρφωση του Twitter με τα πρότυπα της GARM, προκαλώντας ένα μαζικό διαφημιστικό μποϊκοτάζ". Μέσα από αυτή τη διαδικασία, η GARM συνέβαλε ώστε "να διακρατηθούν συνολικά δισεκατομμύρια δολάρια από διαφημιστικά έσοδα" από την πλατφόρμα, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της αγωγής.

Την Τρίτη, η διευθύνουσα σύμβουλος του Χ, Λίντα Γιακαρίνο, ανάρτησε βίντεο στην πλατφόρμα, μέσω του οποίου ανακοίνωσε τη νομική προσφυγή και απηύθυνε μήνυμα προς τους διαφημιστές.

Η Γιακαρίνο δημοσιοποίησε επίσης "ανοιχτή επιστολή" προς τους διαφημιστές, στην οποία αναπτύσσει το σκεπτικό πίσω από την αγωγή.

"Με απλά λόγια, οι άνθρωποι πλήττονται όταν η αγορά των ιδεών υποσκάπτεται και ορισμένες απόψεις δεν χρηματοδοτούνται, στο πλαίσιο ενός παράνομου μποϊκοτάζ", αναφέρει η Γιακαρίνο. "Η συμπεριφορά αυτή αποτελεί στίγμα για μια σπουδαία βιομηχανία και αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί".

Ο Μασκ, επέλεξε μια σαφώς πιο μελοδραματική προσέγγιση.

"Προσπαθήσαμε επί δύο χρόνια να τους πάρουμε με το καλό και εισπράξαμε μόνο κούφια λόγια", αναφέρει ο Μασκ σε ανάρτησή του στο X. "Πλέον, είμαστε σε πόλεμο".

Όταν γράφει "με το καλό", ο Μασκ μάλλον εννοεί όταν έκανε τον καμπόσο και τους έλεγε να πάνε να γ*μηθούν. Δεν θα ήταν, άλλωστε, η πρώτη φορά που ο δισεκατομμυριούχος θα επιδείκνυε μια ιδιάζουσα αντίληψη της πραγματικότητας.

Εντωμεταξύ, ο Μασκ είναι άνθρωπος πολυάσχολος. Εκτός του ότι βοηθάει το Ντόναλντ Τραμπ ώστε να εκλεγεί εκ νέου στην προεδρία των ΗΠΑ, αποφάσισε να κηρύξει πόλεμο στη βιομηχανία που χρηματοδοτεί το Χ. Το φαιδρό στην όλη υπόθεση είναι πως το Χ και η ηγεσία του φαίνεται να πιστεύουν πράγματι ότι οι διαφημιστές και οι πολυεθνικές έχουν την όποια συγκεκριμένη ιδεολογική προτίμηση, αντί να εστιάσουν σε μια πολύ πιο λογική ερμηνεία: ότι η μία και μόνη έγνοια αυτών των ανθρώπων και οργανισμών, δηλαδή το κέρδος, τους ωθεί από το να μη θέλουν να προωθήσουν τα προϊόντα τους μέσω μιας πλατφόρμας η οποία κυριαρχείται πλέον από ψευδείς ειδήσεις, θεωρίες συνομωσίας και πορνογραφικό υλικό.

  • Like 8
  • Thanks 1
  • Haha 24