Η Deutsche Telekom και η Meta βρίσκονται σε έντονη αντιπαράθεση σχετικά με τη διαχείριση της κυκλοφορίας δεδομένων στο δίκτυο της γερμανικής εταιρείας τηλεπικοινωνιών.

Το επίκεντρο της διαμάχης είναι η μεταφορά ενός τεράστιου όγκου δεδομένων, που ανέρχεται σε 3,5 terabytes ανά δευτερόλεπτο, από τη Meta στο δίκτυο της Deutsche Telekom - ποσότητα που ισοδυναμεί με περίπου 100.000 ταινίες υψηλής ευκρίνειας.

Σύμφωνα με τη Deutsche Telekom -μητρική εταιρεία της Cosmote- η Meta σταμάτησε να καταβάλλει τις συμφωνημένες πληρωμές για τις απευθείας συνδέσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού. Η γερμανική εταιρεία προσέφυγε στη δικαιοσύνη και δικαιώθηκε από το Περιφερειακό Δικαστήριο της Κολωνίας. Ως απάντηση, η Meta αποφάσισε να δρομολογήσει την κυκλοφορία των δεδομένων της μέσω ενός τρίτου παρόχου διαμετακόμισης αντί της προηγούμενης απευθείας διαδρομής.

Η Deutsche Telekom ισχυρίζεται ότι έχει επεκτείνει επαρκώς τις δυνατότητές της για τα νέα σημεία μεταφοράς και έχει λάβει προληπτικά μέτρα για να αποτρέψει την απώλεια ποιότητας. Ωστόσο, η εταιρεία υποστηρίζει ότι είναι πλέον ευθύνη της Meta να χρησιμοποιήσει τις επαρκείς χωρητικότητες αναλόγως και να δρομολογήσει την κυκλοφορία δεδομένων χωρίς παρεμβολές.

Από την πλευρά της, η Meta εκφράζει την απογοήτευσή της για την κατάρρευση των διαπραγματεύσεων με τη Deutsche Telekom. Η εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης υποστηρίζει ότι έχει λάβει σημαντικά μέτρα για να διατηρήσει τις εφαρμογές της διαθέσιμες απευθείας μέσω της Deutsche Telekom, αλλά λόγω της δικαστικής απόφασης σχετικά με τα "πρωτοφανή και απαράδεκτα" τέλη που απαιτούνται, αναγκάστηκε να δρομολογήσει την κυκλοφορία του δικτύου της μέσω τρίτου παρόχου.

Η Meta υποστηρίζει ότι οι απευθείας σχέσεις διασύνδεσης (peering) χωρίς κόστος είναι το αποδεκτό παγκόσμιο πρότυπο και λειτουργούν χωρίς χρέωση επειδή ωφελούν όλους: οι πάροχοι περιεχομένου επενδύουν σε προϊόντα και υπηρεσίες που οι άνθρωποι θέλουν να χρησιμοποιούν, ενώ οι πάροχοι τηλεπικοινωνιών κερδίζουν χρήματα χρεώνοντας για την πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Η εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης επισημαίνει επίσης ότι το 2022 επένδυσε πάνω από 27 δισεκατομμύρια ευρώ παγκοσμίως σε ψηφιακές υποδομές που μειώνουν το κόστος των παρόχων τηλεπικοινωνιών, συμπεριλαμβανομένης της Deutsche Telekom.

Η Deutsche Telekom, από την πλευρά της, υποστηρίζει ότι η Meta καταχράται "τη συντριπτική διαπραγματευτική της δύναμη για να δυσφημίσει τις εύλογες ανησυχίες της ευρωπαϊκής βιομηχανίας τηλεπικοινωνιών και των καταναλωτών, προκειμένου να αποφύγει τη δίκαιη πληρωμή". Η γερμανική εταιρεία αναφέρει ότι η διαμάχη ξεπερνά τα όρια μιας απλής εταιρικής διένεξης. Αντιθέτως, θέτει ένα κρίσιμο ερώτημα για το μέλλον του διαδικτύου: θα κυριαρχήσει ο νόμος του ισχυρότερου ή θα επιτευχθεί μια δίκαιη και ισορροπημένη συνύπαρξη μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών στο ψηφιακό οικοσύστημα;

Η διαμάχη αυτή υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη για δράση σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η Deutsche Telekom καλωσορίζει την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εισαγωγή ενός δεσμευτικού μηχανισμού επίλυσης διαφορών, όπου ένας διαιτητής, π.χ. μια ρυθμιστική αρχή, θα αποφασίζει εάν οι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες και οι πάροχοι δικτύων δεν μπορούν να συμφωνήσουν σε μια κατάλληλη τιμή για τη μεταφορά δεδομένων.

Η Meta, από την άλλη πλευρά, προειδοποιεί ότι οι πρακτικές της Deutsche Telekom θέτουν ένα επικίνδυνο παγκόσμιο προηγούμενο και θέτουν σε κίνδυνο τη φιλοδοξία της δικτυακής ουδετερότητας και ενός ανοιχτού διαδικτύου για καταναλωτές, κοινότητες και επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο.

Σύμφωνα με πληροφορίες από τη Deutsche Telekom, η έναρξη της ανακατεύθυνσης της κυκλοφορίας δεδομένων τη νύχτα από Τρίτη προς Τετάρτη πραγματοποιήθηκε ομαλά.

  • Like 3