Η μητρική εταιρεία του Facebook, Meta, εξαγόρασε την Luxexcel, μια ολλανδική startup που ειδικεύεται στα έξυπνα γυαλιά.

Η είδηση της εξαγοραάς αναφέρθηκε για πρώτη φορά από την De Tijd και αργότερα επιβεβαιώθηκε από το TechCrunch. «Είμαστε ενθουσιασμένοι που η ομάδα της Luxexcel εντάχθηκε στη Meta, εμβαθύνοντας την υπάρχουσα συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών», δήλωσε εκπρόσωπος της Meta στο πρακτορείο. Η εταιρεία δεν αποκάλυψε τους οικονομικούς όρους της συμφωνίας.

Η Luxexcel ιδρύθηκε το 2009 και ξεκίνησε την πορεία της ως κατασκευαστής συνταγογραφούμενων φακών. Πιο πρόσφατα, η εταιρεία έγινε γνωστή στον χώρο της επαυξημένης πραγματικότητας. Στις αρχές του 2021 συνεργάστηκε με την WaveOptics, τον κατασκευαστή οθονών που η Snap εξαγόρασε την ίδια χρονιά με το ποσό των 500 εκατομμυρίων δολαρίων. Όπως επισημαίνει το TechCrunch, υπάρχουν επίσης φήμες ότι η Luxexcel είχε συνεργαστεί προηγουμένως με τη Meta στο AR project γυαλιών της εταιρείας με την ονομασία Aria.

Η εξαγορά έρχεται την περίοδο που η Meta αντιμετωπίζει ρυθμιστικό έλεγχο από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου σχετικά με την αγορά της εταιρείας ανάπτυξης Supernatural Within. Ο οργανισμός μήνυσε τη Meta τον Ιούλιο για να εμποδίσει τη συμφωνία. Ο γίγαντας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αντιμετωπίζει επίσης επικρίσεις σχετικά με το πόσα ακριβώς ξοδεύει για να προωθήσει τις φιλοδοξίες του για το metaverse. Τον Οκτώβριο, ένα μήνα δηλαδή πριν η εταιρεία απολύσει 11.000 υπαλλήλους, η Meta δήλωσε στους επενδυτές ότι η Reality Labs, το τμήμα εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας της εταιρείας, σημείωσε ζημιές που ξεπερνάνε τα 9 δισεκατομμύρια δολάρια για ολόκληρο το 2022. Προέβλεψε μάλιστα ότι οι λειτουργικές απώλειες του τμήματος ήταν πιθανό να "αυξηθούν σημαντικά σε ετήσια βάση" το 2023.

  • Like 1
  • Thanks 1