Η αναδημοσίευση κλιπ από το TikTok στο Instagram με τη μορφή Reels αποτελεί συνηθισμένη πρακτική για τους χρήστες, μόνο που απ’ ό,τι φαίνεται δεν αρέσει ιδιαίτερα στην ίδια τη Meta!

Η τελευταία μάλιστα έλαβε μέτρα προκειμένου, επισήμως, να αποδώσει «τα του Καίσαρος τω Καίσαρι» ή όπως το έθεσε ο επικεφαλής του Instagram, Adam Mosseri «να βεβαιωθεί πως η αναγνώριση πάει σε εκείνους που την αξίζουν». Στο βίντεο που ανέβασε στο Twitter και στο οποίο εξηγεί τις αλλαγές που έρχονται στο Instagram, ο Mosseri ανέφερε συγκεκριμένα:

«Αν δημιουργήσετε κάτι πρωτότυπο, από το μηδέν, θα πρέπει να εισπράξετε περισσότερη αναγνώριση απ’ ότι αν μοιραζόσασταν εκ νέου κάτι που βρήκατε από κάποιον άλλο. Θα προσπαθήσουμε να κάνουμε περισσότερα έτσι ώστε να αναδείξουμε το πρωτότυπο περιεχόμενο σε σχέση με αυτό που έχει μοιραστεί ξανά και ξανά».

Στην πράξη, το Instagram έχει στα σκαριά τρεις αλλαγές: ανάδειξη του πρωτότυπου περιεχομένου, product tags και enhanced tags. Τα δύο τελευταία σχετίζονται με την πρόθεση της Meta να συνδυάσει τη δουλειά των δημιουργών περιεχομένου και των influencers με την πώληση προϊόντων. Τόσο το Facebook, όσο και το Instagram άλλωστε θεωρούνται πλατφόρμες που εστιάζουν στους δημιουργούς και όσο οι τελευταίοι πειραματίζονται με ανταγωνιστικές λύσεις όπως Twitch, TikTok και YouTube, υπάρχει πρόβλημα (για τη Meta).

Τα Reels είναι το χαρακτηριστικό του Instagram με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη και σίγουρα, ο Mosseri και η Meta δε θα ‘ναι ιδιαίτερα ευχαριστημένοι βλέποντας μεγάλο μέρος του περιεχομένου που ανεβαίνει εκεί, να φέρει τη στάμπα και τα φίλτρα του TikTok. Με την ανάδειξη του πρωτότυπου περιεχομένου, το Instagram επί της ουσίας «τιμωρεί» τα reposts από το TikTok «χτυπώντας» τους χρήστες εκεί που τους πονάει: στους αριθμούς. Οι αλλαγές αυτές λογικά θα επηρεάσουν σε βάθος χρόνου μεγάλο αριθμό λογαριασμών και δη εκείνους που συνηθίζουν να αναδημοσιεύουν περιεχόμενο τρίτων.

Για να δούμε αν η Meta βρήκε το μαγικό κουμπί…