Από τις 15 Νοεμβρίου 2024, η δήλωση ακινησίας οχημάτων για περιπτώσεις κλοπής, υπεξαίρεσης ή θανάτου του ιδιοκτήτη θα γίνεται πλήρως ψηφιακά.

Σύμφωνα με κοινή απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου και του Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή, από τις 15 Νοεμβρίου του 2024 εισάγεται μια σημαντική ψηφιακή αναβάθμιση στη διαδικασία δήλωσης ακινησίας οχημάτων. Η νέα διαδικασία καταργεί την ανάγκη φυσικής προσκόμισης άδειας και πινακίδων για συγκεκριμένες περιπτώσεις ακινησίας.

Η ψηφιακή υπηρεσία θα καλύπτει ένα ευρύ φάσμα περιπτώσεων, συμπεριλαμβανομένων περιστατικών κλοπής, υπεξαίρεσης, κυκλοφορίας στο εξωτερικό, κατάσχεσης, περισυλλογής, ολοσχερούς καταστροφής, πλειστηριασμού, ανολοκλήρωτης μεταβίβασης και παράδοσης για ανακύκλωση. Επιπλέον, καλύπτει περιπτώσεις θανάτου του ιδιοκτήτη, διευκολύνοντας σημαντικά τη διαδικασία για τους κληρονόμους.

Η πρόσβαση στη νέα ψηφιακή υπηρεσία θα γίνεται μέσω της εφαρμογής "Τα Αιτήματά μου" στην ψηφιακή πύλη myAADE. Συγκεκριμένα, οι πολίτες θα ακολουθούν τη διαδρομή: Τα Αιτήματά μου > Νέο Αίτημα > Φορολογία > Αυτοκίνητα > Ακινησία λόγω κλοπής, κ.λπ. ή θανάτου ιδιοκτήτη.

Σημαντική καινοτομία αποτελεί το γεγονός ότι τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος πλέον θα φυλάσσονται από τον ίδιο τον ιδιοκτήτη ή κάτοχο (ή τον κληρονόμο σε περίπτωση θανάτου), με δική του ευθύνη, χωρίς να απαιτείται η κατάθεσή τους στην ΑΑΔΕ.

Για περαιτέρω διευκρινίσεις και πληροφορίες, η ΑΑΔΕ έχει θέσει στη διάθεση των πολιτών το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ), το οποίο λειτουργεί τις εργάσιμες ημέρες από τις 7:30 έως τις 17:00 στο τηλέφωνο +30 213 162 1000.

  • Like 3
  • Thanks 1