Χρόνια μετά το άνοιγμα του "κουτιού της Πανδώρας" όσον αφορά κακής συμπεριφοράς χρηστών σε κοινωνικά δίκτυα, οι εταιρείες πίσω από τα δίκτυα προσπαθούν να βρουν τρόπους να αλλάξουν το πως χρησιμοποιεί το κοινό την πλατφόρμα τους. Με την αρχή να έγινε ήδη από το Twitter, τώρα και το Facebook εξερευνεί νέες λειτουργίες, με σκοπό να ενθαρύνει τους χρήστες να διαβάσουν ένα άρθρο πριν το δημοσιεύσουν.
Η δοκιμή θα γίνει στο 6% των χρηστών σε Android πριν προχωρήσει σε ευρύτερη διάθεση και σε μαγκόσμια κλίμακα. Φυσικά οι χρήστες θα μπορούν να δημοσιεύσουν το άρθρο/σύνδεσμο παρακάμπτοντας την ειδοποίηση, αλλά η εταιρεία θέλει να κάνει τους χρήστες να σκεφτούν και ίσως να ελέγξουν το περιεχόμενο πριν μοιράσουν κάτι.
Συγκεκριμένα, το Twitter παρουσίασε τη λειτουργία αυτή τον περασμένο Ιούνιο, εμφανίζοντας ειδοποίηση στους χρήστες και πολύ γρήγορα είδαν θετικό αποτέλεσμα, κάνοντας επέκταση της δοκιμής σε περισσότερους χρήστες. Αντίστοιχη προσπάθεια έκανε και το Facebook προς το τέλος του περασμένου έτους, με pop-up μηνύματα να εμφανίζονται σε άρθρα παλαιότερα των 90 ημερών, ειδοποιώντας τους χρήστες πως μοιράζονται πληροφορίες που πλέον μπορεί να μην είναι έγκυρες ή ενημερωμένες.
Εκείνη την περίοδο το Facebook προσπαθούσε να περιορίσει την μετάδοση άρθρων παραπληροφόρησης, με ένα παραπλήσιο pop-up μήνυμα να εμφανίζεται αναλόγως την ημερομηνία και την πηγή σε άρθρα σχετικά με τον COVID-19. Η στρατιγική αυτή κάνει ξεκάθαρο πως το Facebook προτιμάει να ακολουθήσει μια παθητική στάση, ώστε να απωθεί το κοινό του από διάφορες άγνωστες πηγές και να προτιμούν έγκυρες και πιστοποιημένες πηγές πληροφόρησης.
Παρόλο που δεν ξέρουμε ακόμα πόσο συμβάλει αυτή η ήπια προσέγγιση των εταιρειών στην αναμετάδοση παραπληροφόρησης, Twitter και Facebook εξέτασαν τη χρήση ειδοποιήσεων αποθάρρυνσης ανάρμοστων σχολίων. Pop-up μηνύματα που δίνουν την εντύπωση στους χρήστες ότι η κακή συμπεριφορά τους παρακολουθείτε ίσως να είναι το μέλλον των κοινωνικών δικτύων. Μπορεί η διαγραφή τους να θεωρείται πιο αποτελεσματική, αλλά και τέτοια μικρά σημάδια που βάζουν τον χρήστη σε σκέψεις φαίνεται να έχουν το ίδιο επιθυμητό αποτέλεσμα.
ΣΧΟΛΙΑ (17)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση