Από ότι φαίνεται το Facebook δεν λέει να αφήσει σε… ησυχία το Snapchat αντιγράφοντας χωρίς τη παραμικρή ενοχή οτιδήποτε καθιστά ξεχωριστή τη σημαντικά μικρότερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης του Evan Thomas Spiegel (co-founder και CEO της Snap Inc.).

Μετά την αντιγραφή του χαρακτηριστικού Stories του Snapchat, το Facebook σε συνεργασία με τo Luxottica Group S.p.A που έχει τα δικαιώματα για τις μάρκες Ray-Ban, Costa, Persol, Oliver Peoples και Oakley αλλά και πολλών γνωστών σχεδιαστών από τον χώρο της μόδας (Chanel, Prada, Giorgio Armani, Burberry, Versace, Dolce & Gabbana, Michael Kors, Coach, Miu Miu και Tory Burch) ανακοίνωσε τα «έξυπνα γυαλιά ηλίου» Ray-Ban Stories. Τα τελευταία, δεν διαφέρουν και ιδιαίτερα σε «λογική» από τα Spectacles της Snap Inc. αν και τα πλέον σύγχρονα γυαλιά της τελευταίας μπορούν να κάνουν περισσότερα [ενσωματώνουν οθόνες επαυξημένης πραγματικότητας (AR) κ.ά.

Τα Ray-Ban Stories, είναι ένα ζευγάρι γυαλιών που βασίζεται στον εμβληματικό σχεδιασμό «Wayfarer» και θα στοιχίζει $299 με απλούς φακούς. Τα γυαλιά επίσης θα κυκλοφορήσουν και με polarizing ή transition φακούς με κόστος $329 και $379 αντίστοιχα και πέρα από το Wayfarer θα διατεθούν και στα στιλ Round και Meteor (συνολικά σε 20 διαφορετικά στιλ). Αρχικά, θα πωλούνται στις ΗΠΑ, στον Καναδά, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ιταλία, στην Ιρλανδία και στην Αυστραλία.

Τα γυαλιά επιτρέπουν στον χρήστη να απαντά σε κλήσεις, να ακούει μουσική η podcasts, να τραβάει βίντεο μερικών δευτερολέπτων καθώς και φωτογραφίες και στη συνέχεια να μεταφορτώνει τα αρχεία -για επεξεργασία ή διαμοιρασμό- στην εφαρμογή που τα συνοδεύει (για Android, iOS) και έχει την ονομασία Facebook View.  

Από άποψη hardware, τα Ray-Ban Stories δεν διαθέτουν ενσωματωμένες οθόνες ή χαρακτηριστικά επαυξημένης πραγματικότητας που θα μπορούσε να τα «συνδέσει» με το «metaverse» που οραματίζεται ο Mark Zuckerberg και η ομάδα του. Θα λέγαμε ότι βασίζονται σε μία περισσότερο απλοϊκή προσέγγιση που έχει στόχο να βελτιώσει την καθημερινότητα των χρηστών, με την έννοια ότι για να καταγράψουν μία «εμπειρία» δεν είναι απαραίτητο να έχουν το κινητό μαζί τους. Υπάρχουν άλλωστε και περιπτώσεις που η χρήση του κινητού είναι αδύνατη (π.χ. όταν κάνεις ποδήλατο) ή απαγορεύεται (π.χ. όταν οδηγείς) και επομένως τα Ray-Ban Stories μπορούν να είναι ιδιαίτερα βολικά.

Τα Ray-Ban Stories ενσωματώνουν δύο κάμερες που βασίζονται σε αισθητήρες 5MP λίγο πάνω από κάθε φακό, ηχεία σε κάθε βραχίονα, τρία μικρόφωνα ενώ ενσωματώνουν επεξεργαστή Qualcomm Snapdragon. Για τη φόρτιση των Ray-Ban Stories χρησιμοποιείται μία υποδοχή USB-C Mενώ η αυτονομία τους αγγίζει τις 6 ώρες. Για τη λειτουργία τους, είναι απαραίτητο να «συνδεθούν» σε λογαριασμό Facebook. Τα γυαλιά, ενσωματώνουν τον ψηφιακό βοηθό Facebook Assistant (η χρήση του είναι προαιρετική) με υποστήριξη φωνητικών εντολών για την εκτέλεση λειτουργιών, όπως η λήψη βίντεο ή φωτογραφιών απολύτως hands-free.

Ray-Ban_Stories_-_Lifestyle4_prescription.jpg

Τα γυαλιά των Ray-Ban και Facebook μπορούν να τραβήξουν περίπου 35 βίντεο των 30 δευτερολέπτων έκαστο ή 500 φωτογραφίες. Όλα τα αρχεία μεταφέρονται αυτόματα στην συνοδευτική εφαρμογή και κρυπτογραφούνται. Ακολούθως, ο χρήστης μπορεί να επιλέξει να επεξεργαστεί τα αρχεία ή να τα διαμοιραστεί στο Facebook ενώ μπορεί να τα αποθηκεύσει βεβαίως στο Gallery της συσκευής τους. Ο Mark Zuckerberg διαβεβαίωσε ότι το Facebook δεν πρόκειται να χρησιμοποιεί τα αρχεία των χρηστών χωρίς την συγκατάθεση τους, δεν θα προβάλλονται διαφημίσεις ενώ δήλωσε ότι η εταιρεία ενσωμάτωσε ένα μικρό LED στην πρόσοψη των γυαλιών, ώστε οι άλλοι που βρίσκονται στον ίδιο χώρο με κάποιον που φοράει τα Ray-Ban Stories να γνωρίζουν πότε λειτουργεί η κάμερα και πότε όχι. Η εταιρεία επίσης έχει ενσωματώσει έναν διακόπτη on/off στα γυαλιά. Εφόσον ρυθμιστεί στη θέση off απενεργοποιείται πλήρως η συσκευή, συμπεριλαμβανομένων των καμερών, των μικροφώνων κ.ά.

  • Like 2
  • Sad 2