Η χρήση του διαδικτύου από τη Gen Z αυξάνεται, αλλά ο ρυθμός με τον οποίο οι έφηβοι χρησιμοποιούν το Facebook μειώνεται ραγδαία.

Μια μελέτη του Pew Research Center σχετικά με τους εφήβους, την τεχνολογία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαπίστωσε ότι μόνο το 32% των εφήβων ηλικίας 13-17 ετών χρησιμοποιούν έστω και λίγο το Facebook. Σε προηγούμενη έρευνα που διεξήχθη το 2014-2015, το ποσοστό αυτό έφτανε το 71%, ξεπερνώντας πλατφόρμες όπως το Instagram και το Snapchat.

Η Jules Terpak, δημιουργός περιεχομένου για τη Gen Z που καλύπτει την ψηφιακή κουλτούρα, δήλωσε στο TechCrunch ότι οι έφηβοι απλά δεν βρίσκουν πλέον αξία στο Facebook. «Υπάρχουν πλέον πολύ περισσότερες από πέντε υπερεπιτυχημένες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για να περιηγηθούμε ατελείωτα και δεν είναι βιώσιμο για το μυαλό μας να κατατμήσει ούτε να ιεραρχήσει τη σχέση μας με όλες αυτές», δήλωσε η Terpak. «Για χάρη του χρόνου και της λογικής, οι άνθρωποι πρέπει να εξαλείψουν τις πλατφόρμες που αρχίζουν να μην τους προσφέρουν κάποια προστιθέμενη αξία".

Η Terpak πιστεύει ότι το Facebook, το οποίο οι έφηβοι συχνά συνδέουν με τους γονείς τους, έχει ελάχιστα να προσφέρει στη Gen Z, ανθρώπων δηλαδή που γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2012. «Η κουλτούρα που καλλιεργεί ο μέσος χρήστης του Facebook είναι πολύ αποσυνδεδεμένη από αυτό που προσελκύει τη Gen Z σε μια πλατφόρμα σήμερα, αντίθετα αποπνέει την ενέργεια ενός spam email», ανέφερε ακόμα η Terpak.

Ακόμη και το 2013, όταν το 77% των διαδικτυακών εφήβων χρησιμοποιούσε το Facebook, οι νεαροί χρήστες εξακολουθούσαν να αισθάνονται αρνητικά για την πλατφόρμα.

 «Ενώ το Facebook εξακολουθεί να είναι βαθιά ενσωματωμένο στην καθημερινή ζωή των εφήβων, μερικές φορές θεωρείται χρησιμότητα και υποχρέωση παρά μια συναρπαστική νέα πλατφόρμα που οι έφηβοι μπορούν να διεκδικήσουν ως δική τους», ανέφερε η έκθεση της Pew ήδη από το 2013. Στην εν λόγω μελέτη που αφορά διάστημα εννέα ετών, η Pew διαπίστωσε ότι οι έφηβοι εξέφραζαν μεγαλύτερο ενθουσιασμό για άλλες πλατφόρμες, ακόμη και αν δεν τις χρησιμοποιούσαν τόσο πολύ όσο το Facebook. Αυτή η τάση παρέμεινε σταθερή - καθώς οι νέες γενιές εφήβων που εντάσσονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχουν σχεδόν εγκαταλείψει το Facebook.
 

  • Like 5
  • Sad 2