Η κίνηση αυτή θεωρείται ως απάντηση στους επερχόμενους ευρωπαϊκούς κανονισμούς για τη Ψηφιακή αγορά και τις Υπηρεσίες (DMA και DSA). Η συνδρομητική υπηρεσία, με τιμή €9,99/μήνα στο διαδίκτυο και €12,99/μήνα σε iOS και Android, επιτρέπει στους χρήστες να χρησιμοποιούν το Facebook και το Instagram χωρίς διαφημίσεις.
Ωστόσο, η συνδρομή είναι εντελώς προαιρετική. Οι χρήστες μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις εν λόγω πλατφόρμες δωρεάν, ενώ παράλληλα προβάλλουν διαφημίσεις που τους αφορούν. Παρά τη σαφή αυτή επικοινωνία της Meta, στη χώρα μας έχει εμφανιστεί (ξανά) μια ιδιότυπη τάση μεταξύ των χρηστών του Facebook. Ένας σημαντικός αριθμός χρηστών του μέσου, έχει αρχίσει να πιστεύει ότι αντιγράφοντας και επικολλώντας ένα συγκεκριμένο κομμάτι κειμένου, μπορούν να αποτρέψουν το Facebook από το να τους χρεώνει τη συνδρομή. Η τάση αυτή αποτελεί κλασικό παράδειγμα του "copypasta", όρος που χρησιμοποιείται για φήμες που διαδίδουν οι χρήστες αντιγράφοντας αναρτήσεις και επικολλώντας τες στους δικούς τους λογαριασμούς.
Η πεποίθηση ότι μια απλή ενέργεια αντιγραφής-επικόλλησης μπορεί να αλλάξει τις πολιτικές ή τους όρους παροχής υπηρεσιών του Facebook είναι φυσικά λανθασμένη, χωρίς η συγκεκριμένη ανάρτηση copy-paste σε ένα λογαριασμό να επιτρέπει στον χρήστη να παρακάμψει τη συμφωνία όρων χρήσης της πλατφόρμας. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η υπηρεσία συνδρομής είναι προαιρετική και οι χρήστες που επιλέγουν να μην εγγραφούν θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα όπως και πριν, βλέποντας εξατομικευμένες διαφημίσεις.
Η τάση αυτή αναδεικνύει την ανάγκη για αυξημένη ψηφιακή παιδεία και ευαισθητοποίηση των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Η παραπληροφόρηση όπως έχει αποδειχθεί πολλές φορές, μπορεί να διαδοθεί γρήγορα σε τέτοιες πλατφόρμες, οδηγώντας σε σύγχυση και λανθασμένες ενέργειες. Καθώς συνεχίζουμε να περιηγούμαστε στην ψηφιακή εποχή, είναι σημαντικό για τους χρήστες να ενημερώνονται για τις αλλαγές στις πλατφόρμες που χρησιμοποιούν και να κατανοούν τις επιπτώσεις αυτών των αλλαγών. Είναι εξίσου σημαντικό για εταιρείες όπως η Meta να επικοινωνούν αυτές τις αλλαγές αποτελεσματικά στη βάση των χρηστών τους, ώστε να αποτρέψουν τη διάδοση της παραπληροφόρησης.
- 5
- 1
- 1
ΣΧΟΛΙΑ (85)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση