Είναι σχεδιασμένα για όσους κουράστηκαν τις παραδοσιακές βιντεοκλήσεις με άλλους συναδέλφους.

Με την πανδημία, τα καθιερωμένα meetings στο γραφείο έχουν αποτελέσει παρελθόν. Οι περισσότεροι εργάζονται πλέον από το σπίτι, οπότε και οι περισσότερες συναντήσεις, αν όχι όλες, γίνονται μέσω βιντεοκλήσεων. Κάποιοι ωστόσο, λένε πως συνεχίζουν να προτιμούν τα meetings στο γραφείο καθώς τους άρεσε το γεγονός ότι βρίσκονταν σε ένα δωμάτιο με άλλους ανθρώπους δουλεύοντας προς έναν κοινό στόχο. Πώς όμως θα μπορούσε να δώσει λύση η VR τεχνολογία σε αυτό το «πρόβλημα» και γενικότερα το metaverse για το οποίο έχει πολλά σχέδια ο Mark Zuckerberg, ο συνιδρυτής του Facebook;

Έχουμε ήδη δει εταιρείες όπως την Spatial να δημιουργεί 3D εικονικές συναντήσεις στις οποίες οι χρήστες μπορούν να συνομιλήσουν με άλλους, να εξετάσουν διάφορα αντικείμενα ακόμη και να εξερευνήσουν το περιβάλλον. Τώρα, το Oculus του Facebook μπαίνει στον ίδιο χώρο με τα Horizon Workrooms, μια φιλόδοξη προσπάθεια να αναπαράγει τις καλύτερες πτυχές των προσωπικών συναντήσεων για τους χρήστες του Oculus Quest 2.

Με τα Workrooms βλέπουμε το συνολικό όραμα της εταιρείας για το οικοσύστημα του Horizon, αφιερωμένο εξ’ ολοκλήρου στη συνεργασία με αίθουσες συσκέψεων και διδασκαλίας. Ο χρήστης μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποια πολύ εκφραστικά avatars, να εκμεταλλευτεί τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας spatial audio, να έχει δυνατότητα παρακολούθησης των χεριών του αλλά και δυνατότητες mixed-reality. Επίσης, θα μπορεί ακόμη και να κάνει streaming την επιφάνειαν εργασίας του είτε για να κρατά σημειώσεις είτε ακόμη και για να συνομιλήσει σε πιο χαλαρούς & διασκεδαστικούς τόνους με τους άλλους συναδέλφους. Με παρόμοιο τρόπο δηλαδή που θα μπορούσε να κάνει και στο γραφείο σε στιγμές χαλάρωσης.

Αν και για την ώρα το Facebook έχει αρκετά θέματα να διορθώσει, όπως θέματα σύνδεσης που αναφέρει η ιστοσελίδα Engadget, όταν τα Workrooms λειτουργούν ομαλά είναι ίσως ότι πιο κοντινό μπορεί να έχει ο χρήστης με ένα κανονικό meeting στο γραφείο. Το μόνο που χρειάζεται για να ξεκινήσει μία συνάντηση, είναι η δημιουργία ενός λογαριασμού Workrooms, η ρύθμιση κάποιων λειτουργιών αλλά και των χειριστηρίων, η προσαρμογή ενός avatar αλλά και η χαρτογράφηση του πραγματικού γραφείου του χρήστη ώστε τα Workrooms να τον τοποθετήσουν με ακρίβεια στο εικονικό τραπέζι.

facebook-horizon-workrooms-2.JPG.876bab3978aca35d5c0d352a7d737789.JPG

Αν και οι κλασσικές βιντεοκλήσεις είναι ένας καλός τρόπος για να βλέπεις ανθρώπους και να διατηρείς επαφή μαζί τους, όταν πρόκειται για την ολοκλήρωση μιας εργασίας υπάρχουν διάφορα θέματα που πρέπει να ξεπεραστούν. Για παράδειγμα, ο ήχος έρχεται από ένα μόνο κανάλι, είναι δύσκολο να κάνεις οπτική επαφή σε μεγάλες ομαδικές συνομιλίες και ολόκληρη η συνομιλία εμφανίζεται στην οθόνη σου χωρίς καμία αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε ένα χώρο με άλλους. Ο Andrew Bosworth, ο επικεφαλής του VR/AR του Facebook, αναφέρει πως η εταιρεία του χρησιμοποιούν εσωτερικά τα Workrooms για περίπου έξι μήνες και παρατήρησε ορισμένα οφέλη. Συγκεκριμένα, μπορεί να θυμάται καλύτερα συγκεκριμένες συναντήσεις λόγω του ότι ένιωθε πως κάθονταν πραγματικά δίπλα σε κάποιον άλλο άνθρωπο και είχε ρεαλιστικό χωρικό ήχο.

Φυσικά, η εικονική πραγματικότητα μπορεί επίσης να κάνει τις συναντήσεις αμήχανες με εντελώς νέους τρόπους. Για παράδειγμα, ο χρήστης δεν μπορεί κοιτάξει προσεκτικά το avatar κάποιου άλλου καθώς φαίνεται ότι το κοιτά επίμονα, ενώ πρέπει ταυτόχρονα να είναι και προσεκτικός που βάζει τα χέρια του, γιατί η παρακολούθηση χεριών του Quest 2 θα μπορούσε να κάνει τα πράγματα να φαίνονται ύποπτα, αν βρίσκονταν κάτω από το γραφείο.

facebook-horizon-workrooms-3.JPG.c2495aeab679f1449c402412dcd58ee9.JPG

Όπως ανέφερε ο ίδιος ο Mark Zuckerberg σε μία δοκιμαστική VR συνάντηση, CEO του Facebook, τα Workrooms δεν είναι απλά κάποιο παράπλευρο project της εταιρείας, αλλά ένα σημαντικό συστατικό αυτού που θέλει να γίνει το Facebook. Κάτι που φαίνεται και από τις πιο φιλόδοξες δυνατότητες της εφαρμογής, όπως για παράδειγμα η δημιουργία πινάκων από τους χρήστες σε όποιο μέγεθος επιθυμούν, η χρήση του χειριστηρίου του Oculus ως στυλό ή ακόμη και τη διαμόρφωση του χώρου συνάντησης για να ταιριάζει καλύτερα σε αυτόν που έχουν ήδη οι εργαζόμενοι στο πραγματικό τους γραφείο.

Ίσως επειδή ο Zuckerberg θέλει τα Workrooms να πετύχουν, η εταιρεία θα τα κάνει επίσης διαθέσιμα και σε άτομα που δεν θέλουν να δημιουργήσουν λογαριασμό στο Facebook. Οι χρήστες μπορούν να συμμετάσχουν σε μία συνάντηση δημιουργώντας λογαριασμό Workrooms, ο οποίος είναι ξεχωριστός από αυτούς των Oculus και Facebook. Ωστόσο, αν οι χρήστες θέλουν την εμπειρία VR, θα χρειαστούν λογαριασμό στο Quest 2.

facebook-horizon-workrooms-4.JPG.fd20a8f96268c5eb3c1ea0990501699d.JPG

Από την άλλη υπάρχει και το θέμα της ασφάλειας και του απορρήτου. Όταν δημιουργείς VR περιβάλλοντα πώς τα κάνεις ασφαλή για όλους; Η εταιρεία ανέφερε ότι δεν θα χρησιμοποιήσει συνομιλίες ή υλικό από τις συνεδρίες των Workrooms για την ενημέρωση διαφημίσεων στο Facebook. Οι χρήστες θα μπορούν επίσης να αναφέρουν άτομα και ολόκληρες ομάδες εάν τους παρενοχλούν ή παραβιάζουν πολιτικές του Facebook.

Σε κάθε περίπτωση, τα Workrooms λένε πολλά για τον Zuckerberg. Το Facebook πλήρωσε τελικά $2 δισεκατομμύρια για το Oculus με την εταιρεία να επενδύει συνεχώς στην ανάπτυξη και το περιεχόμενο VR. Ενδεχομένως ο ίδιος να μην ξόδευε τόσα χρήματα αν δεν είχε όραμα για το μέλλον του VR.