Η υπόσχεση του Mark Zuckerberg για τον καλύτερο έλεγχο των δημοσιεύσεων των πολιτικών δεν εμπόδισε μεγάλα brands να οργανώσουν ένα μποϊκοτάζ κατά το οποίο θα σταματούσαν τις διαφημίσεις τους στο Facebook. Η Coca-Cola, η Hersey και η Honda είναι μερικές από τις τελευταίες μεγάλες εταιρίες που ανακοίνωσαν ότι θα σταματήσουν προσωρινά όλες τις ενέργειες διαφημίσεων στην πλατφόρμα του Facebook.
Στο μποϊκοτάζ που οργανώθηκε από ομάδες που υπερασπίζονται τα δικαιώματα των ανθρώπων, προστέθηκαν και οι Unilever με τα brands Dove και Lipton αλλά και η Verizon. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότερα από 120 brands που συμμετέχουν. Κάποιες εταιρίες, όπως η Coca-Cola, αν και θα σταματήσουν προσωρινά τις διαφημίσεις, δεν συμμετέχουν επίσημα στο μποϊκοτάζ.
Ο CEO της Coca-Cola, James Quincey, δήλωσε στο CNBC:
Δεν υπάρχει χώρος για ρατσισμό στον κόσμο και δεν υπάρχει χώρος για ρατσισμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η εταιρία Coca-Cola θα θέσει σε παύση τις πληρωμένες διαφημίσεις σε όλες τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως για τουλάχιστον 30 ημέρες. Θα αφιερώσουμε αυτόν τον χρόνο για να επανεκτιμήσουμε τις διαφημιστικές μας πολιτικές για να προσδιορίσουμε αν χρειάζονται αναθεωρήσεις. Αναμένουμε επίσης μεγαλύτερη λογοδοσία και διαφάνεια από τους συνεργάτες μας στα social media.
Είτε επίσημα είτε ανεπίσημα, οι αυξημένες εκκλήσεις διαφάνειας θα αυξήσουν την πίεση στο Facebook να κάνει περισσότερα για να καθησυχάσει εταιρίες που ξοδεύουν τα μεγαλύτερα ποσά παγκοσμίως για διαφημίσεις στην πλατφόρμα. Εκπρόσωπος του Facebook δήλωσε πως η εταιρία θα συνεχίσει να συνεργάζεται με ομάδες πολιτικών δικαιωμάτων.
Επενδύουμε δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο για να διατηρήσουμε την κοινότητά μας ασφαλή και συνεχώς συνεργαζόμαστε με εξωτερικούς εμπειρογνώμονες για να αναθεωρήσουμε και να ενημερώσουμε τις πολιτικές μας. Έχουμε απαγορεύσει την είσοδο σε 250 οργανώσεις λευκών υπερασπιστών τόσο στο Facebook όσο και στο Instagram. Οι επενδύσεις που έχουμε κάνει στο AI σημαίνει ότι βρίσκουμε σχεδόν το 90% της ρητορικής μίσους ώστε να ενεργούμε προτού οι χρήστες το αναφέρουν σε εμάς, ενώ μια πρόσφατη έκθεση της ΕΕ διαπίστωσε ότι το Facebook αξιολόγησε περισσότερες αναφορές ρητορικής μίσους σε 24 ώρες, από το Twitter και το YouTube. Γνωρίζουμε ότι έχουμε περισσότερη δουλειά να κάνουμε και θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με ομάδες πολιτικών δικαιωμάτων αλλά και άλλους ειδικούς για να αναπτύξουμε ακόμη περισσότερα εργαλεία, τεχνολογία και πολιτικές για να συνεχίσουμε αυτόν τον αγώνα.
Το διαφημιστικό μποϊκοτάζ οργανώθηκε από ένα group ομάδων που υπερασπίζονται τα πολιτικά δικαιώματα, όπως την Anti-Defamation League, την Color of Change και την NAACP, οι οποίες δήλωσαν ότι διοργάνωσαν τη διαμαρτυρία ως απάντηση στη μακρά ιστορία του Facebook, που επιτρέπει το ρατσιστικό, βίαιο και επαληθεύσιμο ψευδές περιεχόμενο να τρέχει ανεξέλεγκτα στην πλατφόρμα του.
Οι άνθρωποι πίσω από το μποϊκοτάζ επέκριναν έντονα τις παρατηρήσεις του Mark Zuckerberg, στις οποίες κατά τη διάρκεια live-streaming ανακοίνωσε νέους κανόνες που απαγορεύουν τη ρητορική μίσους σε διαφημίσεις και σκοπεύει να επισημάνει ορισμένες δημοσιεύσεις πολιτικών. Η ομάδα έχει σχεδιάσει ορισμένα βήματα που ζητά από το Facebook, συμπεριλαμβανομένης της απελευθέρωσης περισσότερων πληροφοριών σχετικά με τη ρητορική μίσους και τον στενότερο έλεγχο μεγάλων ομάδων στο κοινωνικό δίκτυο.
Ο πρόεδρος της ομάδας Color of Change, Rashad Robinson, δήλωσε:
Θα έπρεπε να είχαμε ενημερωθεί για σχέδια και υποδομές πολιτικών δικαιωμάτων ή για ένα πλαίσιο για τον περιορισμό της ριζοσπαστικοποίησης στην πλατφόρμα. Αντ’ αυτού, έχουμε κενά σχόλια.
Δεν είναι σαφές τι αντίκτυπο θα έχει τελικά το μποϊκοτάζ. Το Facebook φέρνει δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από διαφημίσεις, μεγάλο μέρος αυτών από μικρές επιχειρήσεις, και μια μηνιαία μείωση των διαφημίσεων, φαίνεται απίθανο να επηρεάσει σημαντικά την πλατφόρμα. Όμως, η πίεση από τους διαφημιζόμενους εξακολουθεί να είναι ανεπιθύμητη, ειδικά σε μια εποχή που το Facebook λέει ότι έχει ήδη δει μειωμένα έσοδα από διαφημίσεις λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.
Ο Zuckerberg υπερασπίστηκε σθεναρά τις προηγούμενες αποφάσεις του για να αποφύγει να γίνει «διαιτητής της αλήθειας» και έχει επανειλημμένα καταστήσει σαφές ότι νιώθει εντελώς άβολα με την ιδέα της εποπτείας των πολιτικών (τουλάχιστον στις περισσότερες περιπτώσεις) και δεν του αρέσει να περιορίζει την ομιλία των χρηστών. Σύμφωνα με πληροφορίες, ένα στέλεχος του Facebook είπε στους διαφημιστές ότι η εταιρία δεν κάνει αλλαγές πολιτικής συνδεδεμένες με την πίεση των εσόδων. Ένας ισχυρισμός που θα τεθεί σε δοκιμασία τις επόμενες εβδομάδες.
ΣΧΟΛΙΑ (66)
Δημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση