Οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να ενοχλούνται από τις αναφορές σε λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης όταν ετοιμάζονται να προχωρήσουν σε νέα αγορά, ιδίως στην κατηγορία των προϊόντων υψηλού ρίσκου, όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα νέας έρευνας.
Έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Ουάσιγκτον Στέιτ και δημοσιεύτηκε στο Journal of Hospitality Marketing & Management, με τη συμμετοχή χιλίων ενηλίκων στις Ηνωμένες Πολιτείες, ζήτησε από τους συμμετέχοντες να αξιολογήσουν τη σχέση μεταξύ της ενημέρωσης ότι μια συσκευή διαθέτει λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης και την διάθεσή τους να προβούν στη σχετική αγορά, με σκοπό τη διερεύνηση του κατά πόσο μια πιθανή συναισθηματική δυσπιστία έναντι της νέας αυτής τεχνολογίας θα μπορούσε ενδεχομένως να επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις.
Τα μέλη της ερευνητικής ομάδας χρησιμοποίησαν πανομοιότυπα προϊόντα και περιγραφές, με τη μόνη διαφορά να είναι η ενσωμάτωση του όρου "Τεχνητή Νοημοσύνη", οπότε διαπίστωσαν ότι σε οκτώ διαφορετικές κατηγορίες τεχνολογικών προϊόντων και υπηρεσιών τα αποτελέσματα ήταν τα ίδια: η όποια αναφορά στην τεχνητή νοημοσύνη καθιστούσε τα ίδια προϊόντα και υπηρεσίες λιγότερο δημοφιλείς.
Τα προϊόντα υψηλού ρίσκου, όπως αυτά που επιτρέπουν τη διάγνωση ιατρικών θεμάτων αλλά και τα αυτοματοποιημένα οχήματα ήταν οι κατηγορίες όπου καταγράφηκαν οι εντονότερες αρνητικές αντιδράσεις, με τους συμμετέχοντες να εκφράζουν άγχος ή αβεβαιότητα σχετικά με το προϊόν.
Τα χαμηλού ρίσκου προϊόντα, όπως οι ηλεκτρικές σκούπες και τα ρομπότ υπηρεσίας δωματίου αντιμετωπίζονταν θετικότερα. Ακόμη και σε αυτές τις κατηγορίες, όμως, η αναφορά σε λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης καθιστούσε τα προϊόντα αυτά λιγότερο επιθυμητά από ό,τι τα αντίστοιχα που δεν ενσωμάτωναν τέτοιου είδους λειτουργίες.
Παρά το ότι αποτελεί αυτή τη στιγμή έναν τομέα που προκαλεί τεράστιο ενδιαφέρον και συγκεντρώνει ιλιγγιώδεις επενδύσεις, οι ενδεχόμενες αρνητικές επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης προκαλούσε στους πελάτες άγχος, όπως σχολίασε ο Μεσούτ Τσιτσέκ, επικεφαλής της συγγραφικής ομάδας.
"Όποτε μνημονεύεται η τεχνητή νοημοσύνη, τείνει να περιορίζει τη συναισθηματική εμπιστοσύνη, κι αυτό οδηγεί σε μείωση της πρόθεσης αγοράς", ανέφερε χαρακτηριστικά. "Διαπιστώσαμε ότι η συναισθηματική εμπιστοσύνη διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στον τρόπο που αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές τα προϊόντα που ενσωματώνουν λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης".
Η έρευνα προτείνει οι εταιρίες να χρησιμοποιούν διατυπώσεις όπως "προηγμένη τεχνολογία" ή "τεχνολογία αιχμής" προκειμένου να εκτονώσουν τις ενστάσεις των καταναλωτών και να τονώσουν τις πωλήσεις. Επίσης, σκόπιμο θα ήταν οι επικεφαλής να υπογραμμίζουν την παράμετρο της διαφάνειας στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και να εστιάζουν στην οικοδόμηση μιας εικόνας αξιοπιστίας της μάρκας που εκπροσωπούν, ώστε να καθησυχάσουν τις όποιες ανησυχίες ενδεχομένως έχουν οι καταναλωτές.
- 1
ΣΧΟΛΙΑ (40)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση