Ένα νέο marketplace για την πώληση δεδομένων ιστοσελίδων σε εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) σχεδιάζει να λανσάρει η Cloudflare μέσα στο επόμενο έτος, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας.

Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου του διευθύνοντος συμβούλου της Cloudflare, Matthew Prince, με στόχο την παροχή μεγαλύτερου ελέγχου στους εκδότες περιεχομένου σχετικά με τον τρόπο και τον χρόνο συλλογής δεδομένων από τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης.

Σε συνέντευξή του στο Wired, ο Prince τόνισε τη σημασία της αποζημίωσης των δημιουργών περιεχομένου, δηλώνοντας: "Εάν δεν αποζημιώνεις τους δημιουργούς με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, τότε σταματούν να δημιουργούν, και αυτό είναι το ζήτημα που πρέπει να επιλυθεί."

Ως πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, η Cloudflare παρουσίασε σήμερα ένα δωρεάν εργαλείο παρακολούθησης για τους πελάτες της, με την ονομασία AI Audit. Μέσω ενός ειδικά σχεδιασμένου πίνακα ελέγχου, οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων θα μπορούν να παρακολουθούν αναλυτικά στοιχεία σχετικά με τους λόγους, τον χρόνο και τη συχνότητα με την οποία τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης συλλέγουν πληροφορίες από τις ιστοσελίδες τους.

Επιπλέον, η Cloudflare θα παρέχει στους πελάτες της τη δυνατότητα να αποκλείουν τα προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης από τους ιστότοπούς τους με ένα απλό κλικ. Οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων θα μπορούν να επιλέξουν είτε να αποκλείσουν όλα τα προγράμματα συλλογής δεδομένων χρησιμοποιώντας το AI Audit, είτε να επιτρέπουν την πρόσβαση σε συγκεκριμένα προγράμματα με τα οποία έχουν συμφωνίες ή θεωρούν ότι η συλλογή δεδομένων είναι επωφελής για αυτούς.

image.png.2249945815f8cb0bfca5ac19eff7721f.png

Σε μια επίδειξη του AI Audit που κοινοποιήθηκε στο TechCrunch, φάνηκε πώς οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων μπορούν να χρησιμοποιήσουν το εργαλείο για να δουν πώς τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης συλλέγουν δεδομένα από τους ιστότοπούς τους. Το εργαλείο της Cloudflare μπορεί να εντοπίσει την προέλευση κάθε προγράμματος συλλογής δεδομένων που επισκέπτεται τον ιστότοπο και προσφέρει επιλεκτικά παράθυρα για να δείτε πόσες φορές προγράμματα από εταιρείες όπως η OpenAI, η Meta, η Amazon και άλλοι πάροχοι μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης επισκέπτονται τον ιστότοπό σας.

Η πρωτοβουλία της Cloudflare στοχεύει στην αντιμετώπιση ενός σημαντικού προβλήματος που απειλεί τη βιομηχανία της τεχνητής νοημοσύνης: πώς θα επιβιώσουν οι μικρότεροι εκδότες στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, εάν οι χρήστες στραφούν σε υπηρεσίες όπως το ChatGPT αντί των ιστοσελίδων τους; Σήμερα, οι πάροχοι μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης συλλέγουν πληροφορίες από χιλιάδες μικρούς ιστότοπους για να τροφοδοτήσουν τα μοντέλα τους. Ενώ ορισμένοι μεγάλοι εκδότες έχουν συνάψει συμφωνίες με την OpenAI για την αδειοδότηση περιεχομένου, οι περισσότεροι ιστότοποι δεν λαμβάνουν καμία αποζημίωση, παρόλο που το περιεχόμενό τους τροφοδοτεί καθημερινά δημοφιλή μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης.

Το ζήτημα αυτό έγινε ιδιαίτερα εμφανές νωρίτερα το καλοκαίρι, όταν η Perplexity, μια νεοφυής επιχείρηση αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη, κατηγορήθηκε για συλλογή δεδομένων από ιστότοπους που είχαν ρητά δηλώσει ότι δεν επιθυμούσαν να γίνεται συλλογή δεδομένων, χρησιμοποιώντας το Robots Exclusion Protocol. Σε απάντηση, η Cloudflare κυκλοφόρησε ένα κουμπί που επέτρεπε στους πελάτες της να αποκλείουν όλα τα προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης με ένα κλικ.

Ο Prince εξήγησε ότι αυτή η κίνηση προήλθε από την απογοήτευση που εξέφραζαν οι χρήστες, οι οποίοι ένιωθαν ότι έκλεβαν το περιεχόμενό τους.

Το νέο marketplace που σχεδιάζει η Cloudflare αναμένεται να προσφέρει μια πιο ισορροπημένη λύση, επιτρέποντας στους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων να ελέγχουν και να αποζημιώνονται για τη χρήση του περιεχομένου τους από εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης.

  • Like 1
  • Haha 1