Στόχος της εταιρίας, μέσω των νέων εργαλείων που παρουσίασε την Τετάρτη, είναι να διατηρήσει το προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού στην αγορά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Η Snap βρίσκεται εδώ και καιρό στην πρωτοπορία του τομέα της επαυξημένης πραγματικότητας (AR), η οποία συνδυάζει ψηφιακά εφέ με φωτογραφίες ή βίντεο του πραγματικού κόσμου. Παρότι η εταιρία παραμένει αισθητά μικρότερη από ό,τι ανταγωνιστικές πλατφόρμες, όπως η Meta, ποντάρει στο να κατορθώσει να προσελκύσει νέους χρήστες και διαφημιστές στο Snapchat, προσφέροντας περισσότερο προηγμένα και ιδιαίτερα ειδικά εφέ, τα λεγόμενα lenses.

Πλέον, οι δημιουργοί AR έχουν τη δυνατότητα να παρουσιάζουν lenses υποστηριζόμενα από τεχνητή νοημοσύνη, ενώ οι χρήστες του Snapchat θα μπορούν να τα ενσωματώνουν στο περιεχόμενό τους, όπως ανακοίνωσε η εταιρία. 

H Snap, με έδρα τη Σάντα Μόνικα, στην Καλιφόρνια, ανακοίνωσε επίσης μια βελτιωμένη έκδοση του προγράμματος που έχει αναπτύξει και απευθύνεται σε developers, το Lens Studio, μέσω του οποίου καλλιτέχνες και δημιουργοί μπορούν να αναπτύξουν λειτουργίες AR για το Snapchat ή και άλλες ιστοσελίδες και εφαρμογές.

snapchat_lens_gif.gif.9e0cb5e4100639975b2941f809272ebc.gif

Ο Μπόμπι Μέρφι, επικεφαλής του τομέα ανάπτυξης τεχνολογιών στη Snap, δήλωσε πως το βελτιωμένο Lens Studio θα μείωνε το χρόνο που απαιτείται για τη δημιουργία εφέ επαυξημένης πραγματικότητας, από εβδομάδες σε ώρες, ενώ ήταν ικανό να αποδίδει και συνθετότερα αποτελέσματα.

"Αυτό που παρουσιάζει ενδιαφέρον για εμάς είναι ότι αυτά τα εργαλεία επεκτείνουν τα δημιουργικά περιθώρια μέσα στα οποία κινούνται οι άνθρωποι, ταυτόχρονα όμως είναι εύχρηστα, οπότε οι νέοι στο χώρο μπορούν να δημιουργήσουν γρήγορα κάτι το μοναδικό", ανέφερε ο Μέρφι σε συνέντευξή του.

Πλέον, το Lens Studio περιλαμβάνει μια νέα σουίτα εργαλείων δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, όπως βοηθό ΑΙ ικανό να απαντά σε ερωτήσεις, αν κάποιος developer χρειάζεται βοήθεια. Ένα άλλο εργαλείο θα επιτρέπει στους καλλιτέχνες να πληκτρολογούν μια οδηγία και να προκύπτει αυτόματα μια τρισδιάστατη εικόνα, την οποία θα μπορούν να χρησιμοποιούν για το δικό τους AR lens, τερματίζοντας την ανάγκη δημιουργίας τρισδιάστατου μοντέλου από το μηδέν.

Προηγούμενες εκδόσεις της τεχνολογίας αυτής περιορίζονταν σε ορισμένα απλά εφέ, όπως για παράδειγμα την τοποθέτηση ενός καπέλου στο κεφάλι του ατόμου που εμφανιζόταν στο βίντεο. Οι βελτιώσεις που επέφερε η Snap θα επιτρέψουν στους developers να δημιουργήσουν ρεαλιστικότερα lenses, όπως για παράδειγμα το καπέλο, στο παραπάνω παράδειγμα, να κινείται φυσικά μαζί με το κεφάλι του ατόμου στο βίντεο, ακολουθώντας και το φωτισμό της εικόνας, ανέφερε ο Μέρφι.

Επίσης, η Snap σχεδιάζει να δημιουργήσει ολόσωμες εμπειρίες επαυξημένης πραγματικότητας, παύοντας να περιορίζεται στο πρόσωπο, για παράδειγμα τη δημιουργία ενός νέου συνόλου ρούχων, πράγμα που επί του παρόντος είναι πολύ δύσκολο να προκύψει, συμπλήρωσε ο Μέρφι.