Η αντιπρόταση έναντι των Google και Perplexity αρχικά θα είναι διαθέσιμη σε περιορισμένη διανομή, ενώ στην πορεία αναμένεται να ενσωματωθεί στο ChatGPT.

H OpenAI προχώρησε στην ανακοίνωση της πολυαναμενόμενης εισόδου της στην αγορά των μηχανών αναζήτησης, με το SearchGPT, το οποίο βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη, με πρόσβαση σε πραγματικό χρόνο στις πληροφορίες ολόκληρου του διαδικτύου.

Η μηχανή αναζήτησης ξεκινά εμφανίζοντας ένα μεγάλο παράθυρο κειμένου, όπου ο χρήστης ερωτάται "Τι ψάχνεις;" Όμως, αντί να απαντήσει με έναν ξερό κατάλογο συνδέσμων, το SearchGPT επιχειρεί να τους οργανώσει και να αντλήσει συμπεράσματα. Σε ένα παράδειγμα που παρουσίασε η OpenAI, η μηχανή αναζήτησης παρουσιάζει περίληψη των αποτελεσμάτων που συγκέντρωσε γύρω από μουσικά φεστιβάλ και στη συνέχεια εμφανίζει σύντομες περιγραφές των εκδηλώσεων, συνοδευόμενες από σύνδεσμο που παραπέμπει στην πηγή.

Σε ένα άλλο παράδειγμα, περιγράφει πότε είναι η κατάλληλη εποχή για να φυτέψει κανείς ντοματιές και στη συνέχεια παραθέτει τις διάφορες ποικιλίες του φυτού. Μετά την εμφάνιση των αρχικών αποτελεσμάτων, ο χρήστης μπορεί να προχωρήσει σε διευκρινιστικές ερωτήσεις ή να κάνει κλικ στο sidebar, ώστε να εμφανιστούν και άλλοι σχετικοί σύνδεσμοι. Η μηχανή αναζήτησης περιλαμβάνει επίσης μια λειτουργία με την επωνυμία "οπτικές απαντήσεις", όμως επί του παρόντος δεν έχει διευκρινιστεί το πώς ακριβώς αξιοποιείται αυτή η δυνατότητα.

An example of SearchGPT query where the user searches for “music festivals in Boone, North Carolina” in August 2024. The model delivers real time information scraped from the web, including links to sources.

 

Το SearchGPT επί του παρόντος περιγράφεται απλά ως "πρωτότυπο". Η υπηρεσία βασίζεται στην οικογένεια μεγάλων γλωσσικών μοντέλων GPT-4 και σε πρώτο στάδιο θα είναι διαθέσιμη μόνο σε 10.000 χρήστες δοκιμαστικά, όπως ανακοίνωσε η Κέιλα Γουντ, εκπρόσωπος της OpenAI. Η Γουντ επισήμανε ότι η OpenAI συνεργάζεται με άλλες εταιρίες και αξιοποιεί feeds απευθείας περιεχομένου, προκειμένου να διαμορφώσει τα αποτελέσματα των αναζητήσεων. Απώτερος στόχος είναι να ενσωματωθούν οι λειτουργίες αναζήτησης απευθείας στο ChatGPT.

Όλα αυτά θα μπορούσαν να αποτελέσουν την αφετηρία μιας ουσιαστικής αμφισβήτησης των πρωτείων της Google, η οποία έσπευσε να ενσωματώσει λειτουργίες βασισμένες στην τεχνητή νοημοσύνη στη δική της μηχανή αναζήτησης, φοβούμενη ότι οι χρήστες θα στρέφονταν προς ανταγωνιστικά προϊόντα που θα προλάβαιναν να προσφέρουν πρώτα αυτές τις δυνατότητες. Παράλληλα, η εξέλιξη αυτή οδηγεί την OpenAI σε αμεσότερο ανταγωνισμό με την εταιρία Perplexity, η οποία παρουσιάστηκε στην αγορά ως μηχανή παράθεσης "απαντήσεων" βασισμένων στην τεχνητή νοημοσύνη. Το τελευταίο διάστημα, η Perplexity έχει καταστεί στόχος επικρίσεων για τη λειτουργία των περιλήψεων που ενσωματώνει στην υπηρεσία της, με διάφορους εκδοτικούς οργανισμούς να ισχυρίζονται ότι αντιγράφει αυτολεξεί το έργο τους.

SearchGPT’s “visual answers” feature showcases an AI-generated video from OpenAI’s Sora, via YouTube. It also includes a row of single images of penguins and their families. On top, there is a screenshot of a company’s stock, and to the right of that, a sun covered in clouds.

Η OpenAI φαίνεται πως έλαβε σοβαρά υπόψη της την κατάσταση αυτή και υποστηρίζει ότι η ίδια ακολουθεί σαφώς διαφορετική προσέγγιση. Σε ανάρτηση στο εταιρικό ιστολόγιο, η εταιρία υπογραμμίζει ότι το SearchGPT αναπτύχθηκε σε συνεργασία με μια σειρά δημοσιογραφικών εταίρων, στους οποίους περιλαμβάνονται οι οργανισμοί πίσω από τη Wall Street Journal, το ειδησεογραφικό πρακτορείο Assosciated Press και τη Vox Media, μητρική εταιρία του The Verge. "Οι εταίροι μας προσφέρουν πολύτιμα σχόλια και επιζητούμε συστηματικά την άποψή τους", αναφέρει η Γουντ.

Οι εκδοτικοί οργανισμοί θα έχουν τη δυνατότητα να "διαχειρίζονται το πώς εμφανίζονται στις λειτουργίες αναζήτησης της OpenAI", αναφέρει η εταιρία. Έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν να μην περιλαμβάνεται το έργο τους στο περιεχόμενο που αξιοποιείται για την εκπαίδευση των μοντέλων της OpenAI, χωρίς αυτό να επιδρά αρνητικά στην εμφάνιση του περιεχομένου αυτού στα αποτελέσματα των αναζητήσεων.

"Το SearchGPT είναι σχεδιασμένο να βοηθά τους χρήστες να έρχονται σε επαφή με τους εκδότες, παραθέτοντας σε εμφανές σημείο την πηγή και συνδέσμους προς αυτή", σύμφωνα με την ανάρτηση της εταιρίας. "Οι απαντήσεις έχουν σαφείς, κατονομασμένες παραπομπές στην πηγή και συνδέσμους ώστε οι χρήστες να γνωρίζουν από πού προέρχονται οι πληροφορίες και να είναι σε θέση να έρθουν γρήγορα σε επαφή με ακόμη περισσότερα αποτελέσματα, μέσω του sidebar, με συνδέσμους προς τις πηγές".

Η κυκλοφορία της μηχανής αναζήτησης ως πρωτότυπο διευκολύνει την OpenAI σε διάφορα επίπεδα. Κατ' αρχάς, σε περίπτωση που τα αποτελέσματα του SearchGPT είναι εντελώς άστοχα -όπως όταν η Google κυκλοφόρησε το ΑΙ Overviews, που πρότεινε στους χρήστες να απλώσουν κόλα στην πίτσα τους- είναι ευκολότερο να τα δικαιολογήσει, υπενθυμίζοντας πως πρόκειται απλά για ένα πρωτότυπο. Υπάρχει επίσης το ενδεχόμενο οι παραπομπές να είναι λανθασμένες ή οι απαντήσεις να περιλαμβάνουν αυτολεξεί άρθρα, όπως έχει κατηγορηθεί η Perplexity ότι έχει κάνει.

Εδώ και μήνες κυκλοφορούσαν φήμες για αυτό το νέο προϊόν, με τις πρώτες αναφορές να ξεκινούν το Φεβρουάριο και να συνεχίζονται το Μάιο. Την περίοδο αυτή, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, η OpenAI επιχειρούσε συστηματικά να δελεάσει υπαλλήλους της Google, ώστε να συγκροτήσει δική της ομάδα ανάπτυξης μηχανής αναζήτησης.

Εντωμεταξύ, η OpenAI σταδιακά φέρνει το ChatGPT σε καλύτερη επαφή με τις πληροφορίες του διαδικτύου σε πραγματικό χρόνο. Όταν κυκλοφόρησε το ChatGPT, το μοντέλο περιλάμβανε πληροφορίες που ήταν ήδη παρωχημένες από μήνες. Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η OpenAI παρουσίασε τρόπο ώστε το ChatGPT να περιηγείται στο διαδίκτυο, το λεγόμενο Browse with Bing, όμως αυτό φαντάζει πολύ πιο στοιχειώδες από ό,τι το SearchGPT.

Οι ταχείες εξελίξεις από πλευράς OpenAI έχουν εξασφαλίσει στο ChatGPT εκατομμύρια χρήστες, όμως την ίδια ώρα τα έξοδα της εταιρίας διογκώνονται. Δημοσιογραφικές πληροφορίες ανέφεραν την εβδομάδα που διανύουμε ότι τα έξοδα εκπαίδευσης και εξαγωγής συμπερασμάτων θα μπορούσαν να στοιχίσουν στην OpenAI 7 δισεκατομμύρια δολάρια για το 2024, ενώ οι εκατομμύρια χρήστες που επιλέγουν τη δωρεάν έκδοση του ChatGPT επιβαρύνουν περαιτέρω τα έξοδα λειτουργίας του μοντέλου. Το SearchGPT θα διατεθεί δωρεάν σε πρώτη φάση και, καθώς δεν φαίνεται να ενσωματώνει επί του παρόντος διαφημίσεις είναι προφανές ότι η εταιρία θα χρειαστεί να βρει σύντομα τρόπο ώστε να εξασφαλίσει έσοδα από τη χρήση του.

  • Like 2