Στη μορφή που είχε κατατεθεί το νομοσχέδιο στη Βουλή, τόσο στα smartphone όσο και στα tablet με RAM άνω των 4 GB επιβαλλόταν τέλος 1% για την αμοιβή κατόχων πνευματικών δικαιωμάτων. Ο λόγος ήταν πως οι συγκεκριμένες "έξυπνες" συσκευές μπορούν να «αντικαθιστούν τους υπολογιστές ως προς κάποιες λειτουργίες τους», όπως αναφερόταν στην αιτιολογική έκθεση. Έτσι, έχουν τη δυνατότητα να αντιγράφουν πνευματικά έργα ή να αναπαράγουν αντίγραφά τους.
Τελικά, το σκεπτικό αυτό υιοθετήθηκε μόνο για τα tablet, τα οποία επομένως μαζί με τα PC, επιβαρύνονται με χαράτσι 2% επί της αξίας τους, «ως αμοιβή που κατανέµεται στους πνευµατικούς δηµιουργούς, στους ερµηνευτές ή εκτελεστές καλλιτέχνες, στους παραγωγούς γραµµένων µαγνητικών ταινιών ή άλλων γραµµένων υλικών φορέων ήχου ή εικόνας ή ήχου και εικόνας και στους εκδότες εντύπων».
Η επιβολή τέλους για πνευματικά δικαιώματα χρονολογείται από το 1993 και επιβαρύνει οποιοδήποτε μέσο, μη ηλεκτρονικό (π.χ. φωτοτυπικά, μαγνητοταινίες, φωτοτυπικό χαρτί) ή ηλεκτρονικό (π.χ. CD, σκληροί δίσκοι) μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αντιγραφή ή την αναπαραγωγή έργων που χρήζουν πνευματικής ιδιοκτησίας.
Παράλληλα, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, ορίζεται σε 6% της αξίας «η αµοιβή για τις συσκευές εγγραφής ήχου ή εικόνας ή ήχου και εικόνας, µαγνητικές ταινίες ή άλλους υλικούς φορείς πρόσφορους για την αναπαραγωγή ήχου ή εικόνας ή ήχου και εικόνας, στα οποία συµπεριλαµβάνονται οι υλικοί φορείς ψηφιακής αντιγραφής εκτός των αποθηκευτικών µέσων χωρητικότητας κάτω του 1 TByte όπως επίσης και για συσκευές ή εξαρτήµατα ανεξάρτητα εάν λειτουργούν σε συνάρτηση ή µη µε ηλεκτρονικούς υπολογιστές και χρησιµοποιούνται για την ψηφιακή αντιγραφή, µετεγγραφή ή µε άλλο τρόπο αναπαραγωγή (εκτός των σαρωτών και των εκτυπωτών)».
Από την άλλη πλευρά, με τέλος 4% επιβαρύνονται τα φωτοτυπικά, τα scanner, οι εκτυπωτές, το χαρτί κατάλληλο για φωτοτυπίες, καθώς και τα αποθηκευτικά μέσα χωρητικότητας κάτω του 1 TByte. Για όλες τις κατηγορίες, ορίζεται πως το τέλος καταβάλλεται από τους παραγωγούς των προϊόντων ή τους εισαγωγείς τους. Στην πραγματικότητα, ωστόσο, μετακυλίεται στον καταναλωτή.
Site: ΑιτιολογικήΈκθεση
ΣΧΟΛΙΑ (126)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση