Στην τελευταία έκθεση για τα οικονομικά της κέρδη, η Sony έκανε γνωστό ότι ο αριθμός των συνδρομητών στο PlayStation Plus μειώθηκε από τα 47,3 εκατομμύρια στα 45,4 εκατομμύρια αυτό το τρίμηνο.

Πρόκειται για την τρίτη συνεχόμενη τριμηνιαία πτώση της συνδρομητικής υπηρεσίας της Ιαπωνικής εταιρείας. Αυτό ωστόσο που προκαλεί εντύπωση είναι ότι η πτωτική πορεία συνεχίστηκε παρόλο που η εταιρεία εισήγαγε φέτος, μεταξύ των μηνών Μαΐου και Ιουνίου, το ανανεωμένο της συνδρομητικό μοντέλο, συμπεριλαμβανομένων και των νέων βαθμίδων (tiers) που προσφέρουν πρόσβαση σε εκατοντάδες παιχνίδια για κατέβασμα και streaming.

Παρόλα αυτά, και παρότι ο αριθμός των συνδρομητών παρουσιάζεται μειωμένος, τα έσοδα από τις «Υπηρεσίες Δικτύου» της Ιαπωνικής εταιρείας, οι οποίες περιλαμβάνουν τα έσοδα από το PlayStation Plus, τα έσοδα από διαφημίσεις στο PlayStation Network και τα έσοδα από το καταργημένο πλέον PlayStation Now, αυξήθηκαν και από τα περίπου $679 εκατομμύρια έφτασαν τα $794 εκατομμύρια από έτος σε έτος. Αυτό σημαίνει ότι παρόλο που οι συνδρομητές της είναι λιγότεροι πια, ξοδεύουν περισσότερα χρήματα.

Η Sony έχει πουλήσει έως σήμερα περίπου 25 εκατομμύρια κονσόλες PlayStation 5 μαζί με τις πωλήσεις αυτού του τριμήνου σύμφωνα με το VGC. Η εταιρεία πούλησε 3,3 εκατομμύρια κονσόλες PlayStation 5 μεταξύ Ιουλίου και 30 Σεπτεμβρίου, αριθμός όμοιος με την ίδια περίοδο πέρυσι. Η εταιρεία επίσης πούλησε 62,5 εκατομμύρια φυσικά αντίγραφα παιχνιδιών, αριθμός που ισοδυναμεί με μείωση σχεδόν 20% συγκριτικά με το ίδιο τρίμηνο πέρυσι.

Screen_Shot_2022_11_01_at_8.59.11_AM.webp

Η εταιρεία όπως είναι γνωστό αντιμετώπισε μεγάλες προκλήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού κάνοντας ότι μπορεί για να φτάσει το PlayStation 5 στα χέρια των καταναλωτών καθώς η τελευταίας γενιάς κονσόλα της κυκλοφόρησε το 2020, εν μέσω της πανδημίας COVID-19. Για πολλούς μήνες, η κονσόλα ήταν άπιαστο όνειρο για εκατομμύρια gamers. 

Από έτος σε έτος, τα έσοδα της Ιαπωνικής εταιρείας από το τμήμα παιχνιδιών ανήλθαν μεταξύ $4,4 δισεκατομμυρίων και $4,9 δισεκατομμυρίων ωστόσο τα λειτουργικά έσοδα μειώθηκαν από τα $560 εκατομμύρια περίπου στα $285 εκατομμύρια, σημειώνοντας πτώση σχεδόν 50%. Σύμφωνα με τη Sony, αυτό οφείλεται τόσο στον τομέα της ανάπτυξης παιχνιδιών γενικότερα όσο και σε εξαγορές, όπως εκείνη της Bungie. 

«Η απόδοση των δύο βασικών πυλώνων της Sony, του gaming και των αισθητήρων εικόνας για κάμερες -τόσο για κινητά τηλέφωνα, για ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές ή βιντεοκάμερες- ήταν γενικότερα κακή, με το αδύναμο νόμισμα γιεν μάλιστα να παρέχει κάλυψη» δήλωσε στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg ο αναλυτής της Toyo Securities, Hideki Yasuda. «Οι πωλήσεις λογισμικού για το PlayStation εξακολούθησαν να είναι χαμηλές και ο αριθμός των συνδρομητών του PlayStation Plus που μειώνεται αδιάκοπα είναι ανησυχητικός» συμπλήρωσε.

Ως αποτέλεσμα των προκλήσεων, η Sony μείωσε τις εκτιμήσεις για τα ετήσια κέρδη του τμήματος gaming από τα $1,7 δισεκατομμύρια στα $1,5 δισεκατομμύρια περίπου σύμφωνα με το Bloomberg. Η εταιρεία δήλωσε πρόσφατα ότι έχει επικεντρωθεί στην αύξηση της παραγωγής της κονσόλας PlayStation 5 και πως σκοπεύει να κυκλοφορήσει περισσότερα παιχνίδια για PC και smartphones με στόχο να διευρύνει την απήχησή τους.

Στο σύνολο της Ιαπωνική εταιρείας, τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 8%, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Οι πωλήσεις των αισθητήρων εικόνας επίσης, που χρησιμοποιούνται σε πολλά smartphone υψηλής τεχνολογίας, σημείωσαν επίσης αύξηση.