Πολλοί από όσους αγοράζουν κορυφαία android smartphones, δε παραλείπουν να μετρήσουν τις επιδόσεις της συσκευής τους και να τις συγκρίνουν με τον υπόλοιπο ανταγωνισμό.

Σύμφωνα όμως με την ιστοσελίδα Anandtech, τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται στην περίπτωση του Galaxy S4 και ειδικότερα σε μια από τις Ευρωπαϊκές του εκδόσεις που στηρίζεται στο Exynos 5 Octa SOC. Ακολουθώντας μια αναφορά μέλους στα forums του Beyond3D, οι συντάκτες της ιστοσελίδας προχώρησαν σε δοκιμές με αρκετά προγράμματα bencmark επιβεβαιώνοντας τους αρχικούς ισχυρισμούς του μέλους.

 

Συγκεκριμένα, το Anandtech υποστηρίζει ότι η Samsung έχει δημιουργήσει εσωτερικά σε όλα τα Galaxy S4 με το chipset του Exynos 5 Octa, μια λίστα για συγκεκριμένες εφαρμογές μέτρησης επιδόσεων που επιτρέπει μόνο σε αυτές να κάνουν χρήση της πλήρους δύναμης του chipset. Μόλις η συσκευή εντοπίσει ότι «τρέχει» μια τέτοια εφαρμογή, τότε η GPU του S4 χρονίζεται στα 532 MHz έναντι της κανονικής των 480 Mhz για όσες εφαρμογές benchmark δεν περιλαμβάνονται στη λίστα εμφανίζοντας καλύτερα αποτελέσματα έως και 11%. Στις εφαρμογές αυτές περιλαμβάνεται το AnTuTu, το Quadrant και το GLBenchmark 2.5.1.

 

Παρόμοια τακτική φαίνεται ότι έχει ακολουθήσει η Samsung και με τον ένα επεξεργαστή της συσκευής ο οποίος κανονικά δουλεύει με ταχύτητες από 500 Mhz έως 1.2 GHz, ενώ όταν τρέχουν αυτές οι εφαρμογές δουλεύει στη μέγιστη ταχύτητα δίνοντας μια λανθασμένη εικόνα για τις δυνατότητες του S4 σε πραγματικές συνθήκες.

Μπορείτε να διαβάσετε την αναλυτική έρευνα της ιστοσελίδας Anandtech από τον παρακάτω σύνδεσμο.

 

Link.png Site: ']Anandtech

 

Ενημέρωση: Η Samsung προχώρησε σε διευκρινήσεις για το θέμα, αναφέροντας ότι «κάτω από κανονικές συνθήκες, η GPU του Galaxy S4 λειτουργεί στα 533 MHz ενώ ορισμένες εφαρμογές που τρέχουν σε πλήρη οθόνη (χωρίς τη status bar) έχουν δηλωθεί ως εφαρμογές που χρειάζονται τις πλήρες επιδόσεις του κινητού. Σε αυτές περιλαμβάνεται η εφαρμογή της κάμερας, του browser, του video player και τα εργαλεία benchmarking», Η Samsung κλείνει την δήλωση της αναφέροντας ότι πολλά από τα παιχνίδια δε χρειάζονται την μέγιστη ταχύτητα του S4.

 

Πάντως η εταιρεία δεν κάνει αναφορά στην ανακάλυψη του Anandtech για κομμάτια κώδικα στα οποία δηλώνονται συγκεκριμένες εφαρμογές μέτρησης επιδόσεων ώστε να εκτελούνται με την πλήρη ταχύτητα της GPU αν και η ιστοσελίδα διευκρινίζει ότι και άλλες εφαρμογές που δεν αναφέρονται, παρουσιάζουν την ίδια συμπεριφορά.