Στην προγραμματισμένη παρουσίαση της από την έκθεση CES 2019, η Qualcomm αναφέρθηκε στην σπουδαιότητα του 5G για τον κλάδο υποστηρίζοντας ότι το 2019 «θα είναι η χρονιά του 5G».

Τον προηγούμενο μήνα, η Αμερικάνικη εταιρεία ανακοίνωσε την πλατφόρμα Snapdragon 855 και μαζί το modem Snapdragon X50 5G, καθώς και την πλατφόρμα Snapdragon 8cx για την αγορά των «Always Connected» υπολογιστών. Πρόσφατα, και από την έκθεση CES 2019, η Qualcomm ανακοίνωσε ότι φέτος θα κυκλοφορήσουν τουλάχιστον 30 συσκευές με δυνατότητες 5G, και οι πολλές από αυτές θα φέρουν σημαντικές βελτιώσεις όπως ασφαλείς σαρώσεις δακτυλικών αποτυπωμάτων (χρησιμοποιώντας τεχνολογία υπέρηχων) και υψηλότερη απόδοση, ειδικά στις AI-driven λειτουργίες.

Μία από τις σημαντικότερες ανακοινώσεις της Qualcomm φέτος, ήταν η 3η γενιά της Snapdragon Automotive Cockpit Platform που «πατάει πάνω θεμέλια» που έβαλαν οι Snapdragon 602A και 820A. Η 3ης γενιάς πλατφόρμα για αυτοοδηγούμενα οχήματα (EV) χωρίζεται σε τρία επίπεδα - Performance (entry-level), Premiere (για mid-tier) και Paramount (για την καλύτερη δυνατή εμπειρία) με την Qualcomm να υποστηρίζει ότι είναι "μία από τις πρώτες κλιμακούμενες πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης στην αυτοκινητοβιομηχανία" και πως σχεδιάστηκε για να καλύψει τις εξελισσόμενες ανάγκες της αυτοκινητοβιομηχανίας σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων και τα επίπεδα τιμής.

IMG_20190110_123759.jpg.09858612ef52ed609bf96de75b8d657e.jpg

Τα νέα γενιάς οχήματα θα απαιτούν καλύτερο AI και υψηλότερη απόδοση για in-car assistance, πλοήγηση, υπολογιστική όραση, «contextual» ασφάλεια κ.ά.

Για όλα τα παραπάνω, η Qualcomm έχει εφοδιάσει την Snapdragon Automotive Cockpit Platform με multi-core AI Engine, με 4ης γενιάς επεξεργαστή Kryo, με Hexagon Processor, Spectra ISP και με 6ης γενιάς Visual Subsystem τύπου Adreno, όλα τους βελτιστοποιημένα για AI-capabilities. Η νέα πλατφόρμα συνεπικουρείται επίσης από το σύστημα ασφάλειας Secure Processing για την προστασία των δεδομένων του οδηγού και του οχήματος, από Qualcomm Vision Enhanced Precise Positioning-based ικανότητες υπολογιστικής όρασης και από αισθητήρες καμερών και διάφορες ασύρματες τεχνολογίες (WiFi, Bluetooth κ.ά). Η 3ης γενιάς πλατφόρμα υποστηρίζει από άποψη λογισμικού Android, Linux high-level κ.ά.

IMG_20190110_123843.jpg.6240d984250c2271a7364efa10e3809a.jpg

Εντωμεταξύ, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι κατασκευαστές αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, μεταξύ των οποίων είναι οι Audi, Ford και Ducati, θα χρησιμοποιήσουν το 9150 C-V2X chipset της Qualcomm για να ενεργοποιήσουν επικοινωνίες τύπου vehicle-to-vehicle και vehicle-to-everything μέσω δικτύων 4G και 5G στα οχήματά τους. Με την «direct communication» τεχνολογία C-V2X, η Qualcomm ευελπιστεί να βελτιώσει την ασφάλεια, την αυτόνομη οδήγηση, το «traffic efficiency» λειτουργώντας συμπληρωματικά σε άλλα συστήματα και αισθητήρες συστημάτων Advanced Driver Assistance.

Η Ford αναμένεται να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία της Qualcomm σε όλα τα μοντέλα της που θα κυκλοφορήσουν στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής από το 2022. Οι επικοινωνίες vehicle-to-vehicle μέσω δικτύων 4G ή 5G είναι μία σημαντική ευκαιρία και για τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών να αυξήσουν τους πελάτες τους, να ενεργοποιήσουν νέες προσφορές σε συμβόλαια κ.ά.  

IMG_20190110_123708.jpg.63ee77699944a0c3e86d0c884b7fad7a.jpg