Από ότι φαίνεται, η πρόσληψη του Raja Koduri από την AMD, για να ηγηθεί του τμήματος Core and Visual Computing Group της Intel αποφέρει ήδη καρπούς, με την Intel να υπόσχεται πολύ μεγάλη βελτίωση στην απόδοση των ενσωματωμένων επεξεργαστών γραφικών της (iGPUs ή Integrated GPUs).

H 11η γενιά των «integrated graphics» της Intel, θα αποκτήσει υπερδιπλάσιο αριθμό μονάδων εκτέλεσης και από (συνήθως) 24 αναμένεται να έχει 64 μονάδες, με αποτέλεσμα η απόδοση να αξιολογείται σύμφωνα με την εταιρεία στο 1 TFLOPs (Trillion Floating Point Operations per second). Όπως γνωρίζουμε και από την υφιστάμενη 9η γενιά των GPUs της εταιρείας, η εσωτερική διάταξη των επεξεργαστών γραφικών Gen11 θα απαρτίζεται από «blocks» που συνδυάζουν μονάδες εκτέλεσης (EUs, Execution Units) και 3D hardware όπως είναι οι «texture samplers».

Οι 9ης γενιάς GPUs διαθέτουν 8 μονάδες εκτέλεσης ανά «block», και στην πλέον κοινότυπη διαμόρφωση τους, διαθέτουν τρία τέτοια «blocks» με συνολικά 24 EUs (αν και έχουν υπάρξει designs με έξι έως και εννέα «blocks» για 48 έως 72 EUs). Η 11η γενιά GPUs έχει 16 μονάδες εκτέλεσης ανά «block» και θα υπάρχουν διαμορφώσεις με έως και τέσσερα «blocks» για έως και 64 EUs. Στην κορυφαία διαμόρφωση, ένας επεξεργαστής γραφικών 11ης γενιάς της Intel θα προσφέρει απόδοση 1TFLOPs.  

Οι νέες GPUs της Intel θα ακολουθούν μία tile-based προσέγγιση όσον αφορά στο rendering, όπου μία τρισδιάστατη σκηνή διαχωρίζεται σε «tiles», με το rendering να γίνεται σε κάθε «tile» ξεχωριστά. Φυσικά, κάθε GPU θα περιλαμβάνει το συνηθισμένο «block» από εξειδικευμένους encoders και decoders για video με την Intel να υποστηρίζει ότι επανασχεδίασε τον HEVC/ H.265 encoder της εξολοκλήρου από την αρχή για την υποστήριξη streams 4K και 8K. Επίσης θα υποστηρίζονται οθόνες HDR όπως και η τεχνολογία Adaptive Sync (ένας τυποποιημένος ή περισσότερο γενικός όρος για την τεχνολογία που ονομάζεται AMD FreeSync).

Χάρη στις παραπάνω δυνατότητες των νέων επεξεργαστών γραφικών, ένας σημαντικός αριθμός παιχνιδιών από «too slow to be playable» θα είναι πια «playable». Για παράδειγμα το Tekken, με την ποιότητα γραφικών στο μεσαίο επίπεδο και με ανάλυση 1080p θα «παίζεται» κανονικά με τις Gen11 GPUs της Intel, την ώρα που με την 9η γενιά είναι «unplayable». H νέα γενιά integrated graphics πρόκειται να κάνει την εμφάνιση της με τους επεξεργαστές Core της Intel που θα κατασκευάζονται στα 10nm μέσα στο 2019 (λογικά με τους επεξεργαστές που θα βασίζονται στη νέα "clean-slate CPU core micro-architecture" με την κωδική ονομασία «Sunny Cove»).

Παράλληλα, η Intel θα συνεχίζει την ανάπτυξη της διακριτής GPU της εταιρείας με την ονομασία Xe με βάση μία νέα αρχιτεκτονική, που θα αποτελέσει τη βάση και για τις μελλοντικές «integrated GPUs» της εταιρείας. Οι πρώτες κάρτες γραφικών του είδους θα κάνουν την εμφάνιση τους στην αγορά μέσα στο 2020.

ArsTechnica