Μια λίστα με πέντε καινοτομίες, που θα μπορούσαν να αλλάξουν τον τρόπο που οι άνθρωποι εργάζονται, ζουν και διασκεδάζουν την επόμενη πενταετία, παρουσιάστηκε και φέτος από την ΙΒΜ, τη μεγαλύτερη εταιρεία Πληροφορικής του κόσμου.
Η λίστα «Πέντε σε Πέντε» (πέντε καινοτομίες στα επόμενα πέντε χρόνια) βασίζεται σε ανάλυση των τάσεων της αγοράς και της κοινωνίας, καθώς σε αναδυόμενες τεχνολογίες από τα εργαστήρια της εταιρείας.
Ιδού οι προβλέψεις της:
Φωτοβολταϊκά παντού: Ηλιακά συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας θα ενσωματωθούν στην άσφαλτο, τα πεζοδρόμια, τα χρώματα, τις στέγες και τα παράθυρα. Μέχρι σήμερα τα υλικά και η διαδικασία παραγωγής ηλιακών είχαν απαγορευτικό κόστος, όμως τα πράγματα αλλάζουν πλέον με την δημιουργία μεμβρανών που ενσωματώνουν ηλιακούς συλλέκτες πυριτίου. Αυτά τα εύκαμπτα «ηλιακά φιλμ» αναμένεται να βρουν μια ποκιλία εφαρμογών, όπως σε στέγες, παράθυρα, κινητά τηλέφωνα, φορητούς υπολογιστές, αυτοκίνητα, ακόμα και σε ρούχα, φέρνοντας την επανάσταση της «φορητής ηλιακής ενέργειας».
Γενετική «κρυστάλλινη σφαίρα»: Μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, οι γιατροί θα προσφέρουν στον κόσμο γενετικούς χάρτες που αποκαλύπτουν προδιαθέσεις για ασθένειες και τρόπους πρόληψής τους. Μια πλήρης σάρωση του γονιδιώματος για τον εντοπισμό προβληματικών γονιδίων δεν θα κοστίζει πάνω από 200 δολάρια. Οι γιατροί θα χρησιμοποιήσουν τα αποτελέσματα για να συστήσουν φάρμακα και αλλαγές στον τρόπο ζωής, ενώ οι φαρμακευτικές εταιρίες θα μπορούν να αναπτύσσουν στοχευμένες και εξατομικευμένες θεραπείες.
Φωνή στο Διαδίκτυο: Σύντομα, ο καθένας θα μπορεί να μιλά στον Παγκόσμιο Ιστό - και αυτός θα του απαντά: Η πλοήγηση στο Internet θα αλλάξει δραματικά χάρη σε τεχνολογίες αναγνώρισης ομιλίας που αντικαθιστούν το πληκτρολόγιο και το ποντίκι. H IBM προβλέπει μάλιστα την εμφάνιση «φωνητικών διαδικτυακών τόπων», οι οποίοι θα απαντούν σε ερωτήσεις από το τηλέφωνο, χωρίς να απαιτείται καν η χρήση υπολογιστή.
Προσωπικοί βοηθοί για τα ψώνια: Οι καταναλωτές στα καταστήματα δεν θα ταλαιπωρούνται δοκιμάζοντας λάθος νούμερο ρούχα ή αναζητώντας απεγνωσμένα κάποιον υπάλληλο για να τους εξυπηρετήσει. Την επόμενη πενταετία τα δοκιμαστήρια και άλλοι χώροι αγορών θα αρχίσουν να εφοδιάζονται με «ψηφιακούς βοηθούς»: Οθόνες αφής και εικονικοί υπάλληλοι θα βοηθούν στην επιλογή ρούχων και συνδυασμών και θα προσφέρουν πρόσβαση σε γνώμες και κριτικές άλλων αγοραστών. Ο πελάτης θα μπορεί ακόμα να στέλνει εικόνες του εαυτού του φορώντας τα διάφορα ρούχα και να τις στέλνει με SMS ή e-mail σε συγγενείς και φίλους για να του πουν τη γνώμη τους.
Αφηρημάδα, μια μακρινή ανάμνηση: Μέσα σε πέντε χρόνια θα είναι πια δύσκολο να ξεχνάτε τι πρέπει να αγοράσετε από το μανάβικο, ποιος σας μίλησε χθες στο συνέδριο, πότε και που συμφωνήσατε να δείτε ένα φίλο σας, ή ποιο προϊόν είδατε να διαφημίζεται στο αεροδρόμιο. Φορητές και σταθερές συσκευές με κάμερες και μικρόφωνα θα καταγράφουν αυτόματα δραστηριότητες και συνομιλίες, θα τις αναλύουν και θα αποφασίζουν πότε ο χρήστης χρειάζεται κάποια υπενθύμιση: Όταν ο χρήστης περάσει δίπλα στο μανάβικο, το «έξυπνο» κινητό του, εφοδιασμένο με τεχνολογία γεωεντοπισμού (GPS), θα του υπενθυμίζει ότι πρέπει να αγοράσει συγκεκριμένα φρούτα και λαχανικά. Ακόμα και οι τηλεοράσεις, τα τηλεκοντρόλ και τα τραπέζια θα μας προσφέρουν πρόσβαση στο παρελθόν μας.
Πηγή: in.gr
ΣΧΟΛΙΑ (33)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση