Ο Mark Cerny, System Architect του PlayStation 5 Pro, αποκάλυψε σήμερα σε συνέντευξή του στο Digital Foundry ότι η τελευταία τεχνολογία upscaling της AMD, το FSR 4, θα λανσαριστεί στην πιο ισχυρή κονσόλα της αγοράς το 2026.

Η αποκάλυψη έρχεται μετά την επιβεβαίωση ότι το AMD FSR 4 αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Sony ως μέρος της ευρύτερης συνεργασίας μηχανικής μάθησης με την ονομασία Project Amethyst.

Σύμφωνα με τον Cerny, η Sony σχεδιάζει φέτος να επικεντρωθεί στο να βοηθήσει τους προγραμματιστές να εφαρμόσουν την τρέχουσα έκδοση του , αλλά ήδη εργάζεται για τη μελλοντική εφαρμογή του AMD FSR 4, ή μάλλον, του αντίστοιχου που θα προσαρμοστεί για την κονσόλα PS5 Pro.

"Ο στόχος μας είναι να έχουμε κάτι πολύ παρόμοιο με το upscaler του FSR 4 διαθέσιμο στο PS5 Pro για τίτλους του 2026 ως την επόμενη εξέλιξη του PSSR. Θα πρέπει να δέχεται τις ίδιες εισόδους και να παράγει ουσιαστικά τις ίδιες εξόδους", δήλωσε ο Cerny. "Η υλοποίηση αυτή είναι αρκετά φιλόδοξη και χρονοβόρα, γι' αυτό δεν έχετε δει ακόμη αυτό το νέο upscaler στο PS5 Pro."

Ο Cerny διευκρίνισε επίσης ότι το RDNA 4 και το hardware στο PS5 Pro είναι εντελώς διαφορετικά projects, γι' αυτό μιλάει για "επανυλοποίηση" στο PS5 Pro όταν αναφέρεται στο νέο upscaling δίκτυο που χρησιμοποιείται στο AMD FSR 4. "Ανυπομονώ σίγουρα για ένα μέλλον με παράλληλη χρήση αναπτυγμένων hardware χαρακτηριστικών για μηχανική μάθηση που θα αυξήσουν δραματικά τη διαλειτουργικότητα", πρόσθεσε.

Όταν ρωτήθηκε αν η κονσόλα θα μπορούσε να διαχειριστεί το αυξημένο υπολογιστικό κόστος του AMD FSR 4, ο Cerny εξέφρασε την πεποίθησή του ότι τα 300 8-bit TOPS του PS5 Pro θα το καταστήσουν εφικτό.

spacer.png

Αργότερα στη συνέντευξη, ο προγραμματιστής και σχεδιαστής παιχνιδιών επανήλθε για να συζητήσει τόσο τους βραχυπρόθεσμους όσο και τους μακροπρόθεσμους στόχους που αποτελούν μέρος του Project Amethyst, το οποίο αποκαλύφθηκε πριν από μερικούς μήνες.

"Ο βραχυπρόθεσμος στόχος είναι να αναπτύξουμε μαζί αρχιτεκτονικές νευρωνικών δικτύων και στρατηγικές εκπαίδευσης για γραφικά παιχνιδιών. Ο μακροπρόθεσμος στόχος είναι να συνεργαστούμε για να δημιουργήσουμε μια πιο ιδανική αρχιτεκτονική υλικού για μηχανική μάθηση, κάτι ικανό να επεξεργάζεται τα νευρωνικά δίκτυα που απαιτούνται για γραφικά παιχνιδιών σε υψηλή ταχύτητα", εξήγησε ο Cerny.

"Το PS5 Pro ήταν μια υπέροχη μαθησιακή εμπειρία για εμάς στη SIE, και φυσικά, η AMD έχει μια απίστευτη ποσότητα γνώσης από την πορεία του RDNA. Και πάλι, απλά έχει νόημα να συνδυάσουμε αυτές τις εξειδικεύσεις", συνέχισε.

Ο Cerny ανέφερε επίσης ότι "το AMD FSR 4 και αυτή η επόμενη εξέλιξη του PSSR είναι ένα παράδειγμα για το μέλλον μας. Προχωρώντας, αναμένουμε να έχουμε τις δικές μας υλοποιήσεις καθενός από τους αλγόριθμους που αναπτύχθηκαν μέσω της συνεργασίας."

Κλείνοντας, πρόσθεσε ότι μπορεί να υπάρξουν αρκετές προσαρμογές επειδή οι τεχνικοί στόχοι για παιχνίδια κονσόλας και PC είναι αρκετά διαφορετικοί. Για παράδειγμα, τα 60FPS εξακολουθούν να θεωρούνται το χρυσό πρότυπο για τις κονσόλες, ενώ τα παιχνίδια για PC στοχεύουν πολύ υψηλότερα σήμερα.

Με το FSR 4, η AMD σίγουρα μείωσε το χάσμα με την NVIDIA, αν και το DLSS 4 και η τεχνολογία Multi Frame Generation των GeForce RTX 50 GPU διατηρούν την NVIDIA μπροστά. 

  • Like 1
  • Haha 2