Μετά από ημέρες, στη διάρκεια των οποίων καταγράφονταν αντιδράσεις, η Google αποφάσισε να προχωρήσει στην απόσυρση της αμφιλεγόμενης διαφήμισής της με τίτλο "Αγαπητή Σίντνεϊ", από το προωθητικό υλικό που προβάλλεται μέσω των Ολυμπιακών Αγώνων.
Στη διάρκειας 60 δευτερολέπτων διαφήμιση, ένας πατέρας επιχειρεί να γράφει ένα γράμμα, για λογαριασμό της κόρης του, προς το είδωλό της που μετέχει στους αγώνες, την Αμερικανίδα αθλήτρια του στίβου Σίντνεϊ Μακλάφλιν-Λεβρόν. Η διαφήμιση ανήκει στην κατηγορία των τρυφερών διαφημίσεων που θα περίμενε να δει κανείς στους Ολυμπιακούς, όμως τα πράγματα παίρνουν απρόσμενη τροπή όταν, αντί να βοηθήσει την κόρη του να γράψει το γράμμα, ο πατέρας βάζει το Gemini να το κάνει για λογαριασμό του. "Πρέπει να βγει άψογο", σχολιάζει, πριν ζητήσει από το Gemini να πει στη Σίντνεϊ πόσο σπουδαία πηγή έμπνευσης αποτελεί και ότι η κόρη του σκοπεύει να καταρρίψει το ρεκόρ της μια μέρα, καθώς και να ενσωματώσει το κλασικό πείραγμα, "λυπάμαι, αλλά δεν λυπάμαι", στο τέλος.
Από την πρώτη στιγμή, η διαφήμιση προκάλεσε σωρεία αντιδράσεων στο διαδίκτυο. Πολλοί κατακεραύνωσαν τη διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σχολιάζοντας ότι χάνει τελείως την ουσία του να γράφεις σε ένα είδωλό σου. Διάφοροι σχολιαστές έχουν επισημάνει ότι η διαφήμιση ενθαρρύνει το να επιλέξεις μια γρήγορη, βολική και μηχανική λύση, αντί να προσπαθήσεις να εκφράσεις τα όσα πραγματικά αισθάνεσαι.
Εντωμεταξύ, σε δήλωσή της που αναρτήθηκε σε διάφορες πλατφόρμες, η Google αναγνωρίζει ότι η διαφήμιση ενόχλησε πολλούς, όμως αναφέρει πως δεν είχε σκοπό να υπαινιχθεί ότι το Gemini θα μπορούσε να υποκαταστήσει πλήρως τους ανθρώπους. Στόχος της διαφήμισης ήταν "να δείξει το πώς η εφαρμογή Gemini μπορεί να προσφέρει μια αφετηρία, να κινητοποιήσει τη σκέψη ή να παρουσιάσει ένα πρωτόλειο κείμενο, για κάποιον που αναζητά ιδέες για το γραπτό του".
Αυτή δεν θα ήταν η πρώτη φορά που μια μεγάλη εταιρία επέλεξε άστοχο τρόπο να προωθήσει τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης μέσω μιας διαφήμισης. Προ μηνών, η Apple έγινε στόχος σφοδρής κριτικής για τη διαφήμισή της με τίτλο "Crush", όπου εμφανιζόταν μια υδραυλική πρέσα να συνθλίβει διάφορα δημιουργικά εργαλεία και στη θέση τους να αφήνει ένα ολοκαίνουργιο iPad. Όπως ήταν μάλλον αναμενόμενο εκείνες οι εικόνες ενόχλησαν πολλούς, ιδίως από τη στιγμή που μια βασική ανησυχία ως προς την εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης είναι ότι θα κλέψει τη δουλειά και θα περιθωριοποιήσει συγγραφείς, ζωγράφους, μουσικούς και γενικά δημιουργικούς ανθρώπους.
Όπως αποδεικνύεται, οι τεχνολογικοί κολοσσοί εξακολουθούν να δυσκολεύονται να αφουγκραστούν το σφυγμό της κοινωνίας, σε ό,τι έχει να κάνει με την τεχνητή νοημοσύνη. Στην περίπτωση της διαφήμισης "Αγαπητή Σίντνεϊ", το πρόβλημα δεν είναι καν ότι η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί να κλέψει τις δουλειές των ανθρώπων. Σε γενικές γραμμές, οι άνθρωποι λαχταρούν τη γνήσια επικοινωνία. Αυτό που καθιστά τα γράμματα που στέλνουν οι άνθρωποι στα ινδάλματά τους ιδιαίτερα είναι το ότι ξέρεις πως κάποιος διέθεσε χρόνο και φαιά ουσία προκειμένου να σου εκφράσει το τι σημαίνει για αυτόν η παρουσία σου ή το έργο σου. Δύσκολα φαντάζεται κανείς πως η Μακλάφλιν-Λεβρόν δεν θα συγκινούταν από ένα άτεχνο γράμμα μιας κοπελίτσας, που κάθε τόσο θα είχε και από κάποιο ορθογραφικό λάθος ή ασυνταξία.
Η ειρωνεία είναι πως τα λόγια του πατέρα, μέχρι τη στιγμή που δίνει εντολή στο Gemini να αναλάβει, ήταν θαυμάσια. Αντίθετα, τα λιγοστά καρέ όπου εμφανίζονται τα όσα γράφει το Gemini φέρνουν περισσότερο σε συστατική επιστολή-κονσέρβα. Η Google μπορεί να είχε στόχο να δείξει ότι το Gemini είναι εξαιρετικό στο να θέτει τις βάσεις για ένα κείμενο, όμως απέτυχε να κατανοήσει ότι τα επαγγελματικά email είναι κάτι διαφορετικό από μια προσωπική επιστολή. Το να γράφεις σε έναν άνθρωπο που θαυμάζεις και σε εμπνέει πρέπει να είναι δύσκολο. Το να αναμετριέσαι με τη νευρικότητα, αλλά να επιμένεις και, τελικά, να κλείνεις το φάκελο και να στέλνεις το γράμμα όπου αποτύπωσες αυτό που πραγματικά νοιώθεις, αυτή είναι όλη η ουσία.
- 6
ΣΧΟΛΙΑ (15)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση