Οι περισσότεροι χρήστες στο διαδίκτυο στρέφονται στο Chrome, και οι περισσότεροι από αυτούς επιλέγουν κάποιο extension φραγής των διαφημίσεων. Πράγμα όχι και τόσο απρόσμενο, καθώς οι διαφημίσεις στο διαδίκτυο καταλήγουν σε πολλές περιπτώσεις ενοχλητικές, τόσο σε συχνότητα όσο και τρόπο προβολής.
Η Google, ως η μεγαλύτερη διαφημιστική εταιρία στον πλανήτη, προφανώς ενοχλείται με αυτή την κατάσταση. Αυτός είναι και ο λόγος που οι πρόσφατες αλλαγές που ανακοίνωσε για το Chrome θα επηρεάσουν άμεσα ένα από τα δημοφιλέστερα ad blockers.
Η αλλαγή στο Chrome, με τη μετάβαση από το Manifest V2 στο πιο πρόσφατο V3, που περιγράφηκε ως τρόπος για να καταστούν τα add ons ασφαλέστερα, αποδοτικότερα και περισσότερο συμβατά με τα σύγχρονα ΑΡΙ, παράλληλα επηρεάζει παραμέτρους πάνω στις οποίες βασίζονται διάφορα σύνθετα extensions.
Ένα από αυτά τα extensions είναι και το uBlock Origin, το οποίο σύμφωνα με τη σελίδα του στο ψηφιακό κατάστημα του Chrome αριθμεί 30 εκατομμύρια χρήστες (και, λογικά, ακόμη περισσότερους, συνυπολογίζοντας και τις διάφορες άλλες εφαρμογές περιήγησης στο διαδίκτυο).
Επί του παρόντος το uBlock Origin εξακολουθεί να λειτουργεί, όμως σύντομα θα απενεργοποιείται αυτόματα από τις ενημερώσεις του Chrome. Οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να το ενεργοποιούν για ένα μικρό διάστημα, όμως και αυτή η δυνατότητα θα χαθεί στο προσεχές μέλλον. Όταν συμβεί αυτό, οι φίλοι του uBlock Origin θα χρειαστεί να αναζητήσουν διαφορετική εφαρμογή φραγής των διαφημίσεων...ή διαφορετική εφαρμογή περιήγησης στο διαδίκτυο.
Ο δημιουργός του uBlock Origin επιχειρεί να αντιμετωπίσει την κατάσταση που δημιουργήθηκε και έχει ήδη παρουσιάσει μια έκδοση συμβατή με το Manifest V3, με την ονομασία uBlock Origin Lite. Η εφαρμογή αυτή χρησιμοποιεί τα ίδια βασικά φίλτρα φραγής διαφημίσεων, όμως στερείται κάποιες άλλες λειτουργίες, όμως δυναμικά φίλτρα για τη φραγή της εισαγωγής scripts.
Το uBO Lite εμφανίζεται επίσης λιγότερο ικανό να παρακάμπτει τα συστήματα φραγής των εφαρμογών φραγής διαφημίσεων, όπως το διαβόητο Admiral. Η Google έδωσε στο uBO Lite τη σήμανση "Featured" στο ψηφιακό κατάστημα του Chrome.
Ο Ρέιμοντ Χιλ, δημιουργός του uBlock Origin, θα μπορούσε απλά να αντικαταστήσει την υπάρχουσα έκδοση με μια Lite, όμως σύμφωνα με ανάρτησή του στο GitHub κάτι τέτοιο δεν τον ενδιαφέρει:
"Θεωρώ το uBO Lite πολύ διαφορετικό από το uBO ώστε να αποτελέσει αυτόματο αντικαταστάτη. Θα χρειαστεί ο καθένας να βρει μια εφαρμογή να αντικαταστήσει το uBO σύμφωνα με τις απαιτήσεις που έχει από μια εφαρμογή φραγής περιεχομένου. Το uBO Lite μπορεί να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες σας, μπορεί και όχι".
Το uBlock Origin αναμένεται να συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά σε άλλες εφαρμογές περιήγησης στο διαδίκτυο, όπως το Firefox, το Edge, το Opera, καθώς και άλλες εφαρμογές που βασίζονται στο Chromium και υποστηρίζουν extensions, λ.χ. το Vivaldi.
Η μετάβαση της Google στο Manifest V3 δεν φαίνεται να έχει ως μόνο κίνητρο τις προσπάθειες να καταστούν οι εφαρμογές φραγής διαφημίσεων παρωχημένες, όμως είναι πιθανό να συνέβαλε στη λήψη των σχετικών αποφάσεων.
To τελευταίο διάστημα η Google έχει αντιμετωπίσει διάφορα θέματα στη σχέση της με τις διαφημίσεις, όπως όταν τερμάτισε μια πρωτοβουλία η οποία μετρούσε χρόνια και στόχο είχε την αντικατάσταση των tracking cookies, ενώ επιχείρησε να περιορίσει τη χρήση εφαρμογών φραγής διαφημίσεων στο YouTube.
- 1
- 1
- 3
- 8
ΣΧΟΛΙΑ (109)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση