Η Microsoft θέλει να φέρει μια γεύση από τις αγορές παιχνιδιών Xbox στο smartphone σας.

Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα “The Verge” στην κατάθεση της εταιρείας στην Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) του Ηνωμένου Βασιλείου, αποκαλύπνται τα σχέδια για τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος Xbox "επόμενης γενιάς" που θα είναι διαθέσιμο σε κινητές συσκευές και όχι μόνο σε κονσόλες και υπολογιστές. Το app store θα στηρίζεται, όπως είναι αναμενόμενο, σε μεγάλο βαθμό στο περιεχόμενο από την προτεινόμενη συγχώνευση της Activision Blizzard αν αυτή πάρει την τελική έγκριση. Το Call of Duty Mobile και τα πιο casual παιχνίδια της King (φυσικά περιλαμβάνεται το Candy Crush σ' αυτά) αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ήμισυ των εσόδων της Activision και θα βοηθήσουν στην προσέλκυση παικτών στη νέα πλατφόρμα, δήλωσε η Microsoft.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η εξαγορά της Activision Blizzard θα ενισχύσει τα έσοδα της Microsoft από τα παιχνίδια και τις διαφημίσεις για smartphones, μια κατηγορία που η παρουσία της είναι σχεδόν μηδαμινή. Θα προσέφερε επίσης την απαραίτητη τεχνογνωσία στην ανάπτυξη και την εμπορία αυτών των τίτλων.

Ο γίγαντας του λογισμικού πάντως γνωρίζει ότι θα υπάρξουν προκλήσεις. Αναφέρει χαρακτηριστικά ότι θα χρειαστεί “μια σημαντική αλλαγή” στις συνήθειες των καταναλωτών για να τους απομακρύνει από το App Store της Apple και το Google Play Store, σύμφωνα με την κατάθεση. Η Microsoft αναφέρει ότι θα εφαρμόσει τη φιλοσοφία του “ανοικτού καταστήματος εφαρμογών” στο Xbox Mobile Store, συμπεριλαμβανομένης της ίσης μεταχείρισης για τις εφαρμογές τρίτων και των επιλογών για πληρωμές εντός της εφαρμογής.

Πάντως δεν είναι σίγουρο ότι η Microsoft θα εγκαινιάσει κάποτε στο μέλλον ένα Xbox Store για smartphones όπως αυτό περιγράφεται στην κατάθεση. Η CMA διεξάγει βαθιά έρευνα για την εξαγορά της Activision Blizzard λόγω ανησυχιών ότι μπορεί να πλήξει τον ανταγωνισμό, ιδίως στα παιχνίδια που προορίζονται για τις κονσόλες και ειδικότερα για το PlayStation 5. Επίσης, δεν υπάρχει πρακτικός τρόπος για την εγκατάσταση ενός app store παιχνιδιών του Xbox στα iPhones και iPads εξαιτίας των περιορισμών της Apple. Ενώ οι χρήστες του Android μπορούν να εγκαταστήσουν app stores τρίτων, η Apple απαιτεί αποκλειστικά τη χρήση του App Store. Εκεί προσέκρουσε και η προσπάθεια της εταιρείας να υποστηρίξει τις mobile πλατφόρμες της Apple για την Xbox Streaming υπηρεσία της, αναγκάζοντας τελικά να προσφέρει την υπηρεσία μέσω browser. Αν δεν υπάρξουν αποτελέσματα στις αντιμονοπωλιακές αγωγές που θα αναγκάσουν την Apple να ανοίξει την πλατφόρμα της -μια διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη-, η Microsoft ίσως πρέπει να αρκεστεί στο να εστιάσει στους Android gamers.

Η στρατηγική πίσω από την κατάθεση δεν θα τη αποκαλούσαμε διακριτική. Η Microsoft επιθυμεί να πείσει τις ρυθμιστικές αρχές του Ηνωμένου Βασιλείου ότι η συμφωνία με την Activision Blizzard θα διατηρήσει ή και θα βελτιώσει τον ανταγωνισμό, ενώ η προοπτική ενός Xbox Store για smartphones, βοηθάει προς αυτή την κατεύθυνση. Φορείς όπως η CMA ενδέχεται να έχουν αντίθετη άποψη. Οι αξιωματούχοι εξακολουθούν να ανησυχούν ότι με το να της ανήκει το Call of Duty σε κονσόλες, στο cloud και στα smartphones, θα δώσει στη Microsoft υπερβολική δύναμη στη βιομηχανία παιχνιδιών, και οι υποσχέσεις για την υποστήριξη ανταγωνιστικών πλατφορμών μπορεί να μην είναι καθησυχαστικές.

  • Like 1